Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)

Sylabus przedmiotu Agroturystyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Agroturystyka
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 26 1,00,50egzamin
laboratoriaL2 26 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z wymaganiami prawa w zakresie działalności turystycznej, w tym agroturystyki.
C-2Ukształtowanie podstawowych umiejętnosci w zakresie prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego.
C-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu agroturystyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Regiony turystyczne Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki2
T-L-2Opis głównych atrakcji turystycznych wybranego regionu2
T-L-3Żywność regionalna w agroturystyce2
T-L-4Planowanie działalności agroturystycznej2
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.2
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.4
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.4
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.4
T-L-9Kalkulacja cen2
T-L-10Kolokwium zaliczeniowe2
26
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i agroturystyki4
T-W-2Wymagania prawne z zakresu agroturystyki4
T-W-3Najważniejsze cechy agroturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce. Regiony Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki4
T-W-4Charakterystyka gospodarstwa agroturystycznego: rodzaje i specyfika wiejskiej bazy noclegowej, ocena standardu usług gospodarstwa, adaptacja i rozbudowa, kształtowanie terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych.4
T-W-5Żywienie turystów w gospodarstwach agroturystycznych.4
T-W-6Zapewnienie bezpieczeństwa zywności w gospodarstwie agroturystycznym4
T-W-7Organizacje wspierające rozwój agroturystyki2
26

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu i prezentacji14
A-L-3bieżące przygotowanie do zajęć26
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego24
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2przygotowanie do egzaminu4
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena z odpowiedzi podczas zajęć praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego
S-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO1-1ut_W01
Zna wymagania prawa i zwyczajowe z zakresu działalnosci turystycznej, w tym agroturystyki
TOW_2A_W09, TOW_2A_W10, TOW_2A_W11S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W09, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3S-4
TOW_2A_PO1-1ut_W02
Zna wymagania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu agroturystyki.
TOW_2A_W12, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO1-1ut_U01
Posiada podstawowe umiejętności do rozpoczęcia i organizowania usług turystycznych. Potrafi zaplanować działalność, napisać biznes plan oraz wyżywienie i atrakcje dla gości. Potrafi określić dobre i złe strony przedsięwzięcia przy pomocy analizy SWOT.
TOW_2A_U07, TOW_2A_U14, TOW_2A_U15S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3, M-2S-4, S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO1-1ut_K01
Potrafi pracować w grupie, przyjmować postawę lidera, postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętnosci.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K03, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO1-1ut_W01
Zna wymagania prawa i zwyczajowe z zakresu działalnosci turystycznej, w tym agroturystyki
2,0
3,0Zna podstawowe wymagania z zakresu turystyki, podatków, ubezpieczeń i wymagań higieniczno-sanitarnych w agroturystyce
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_2A_PO1-1ut_W02
Zna wymagania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu agroturystyki.
2,0
3,0Zna podstawowe zasady otwierania i prowadzenia dziŁlności gospodarczej w zakresie turystyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO1-1ut_U01
Posiada podstawowe umiejętności do rozpoczęcia i organizowania usług turystycznych. Potrafi zaplanować działalność, napisać biznes plan oraz wyżywienie i atrakcje dla gości. Potrafi określić dobre i złe strony przedsięwzięcia przy pomocy analizy SWOT.
2,0
3,0Potrafi zaplanować prostą działalność gospodarczą, jest w stanie zaplanować wyżywienie w gospodarstwie agroturystycznym i samodzielnie opracować elementy biznes planu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO1-1ut_K01
Potrafi pracować w grupie, przyjmować postawę lidera, postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętnosci.
2,0
3,0Potrafi pracować w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Knecht D., Agroturystyka w agrobiznesie, C H Beck, 2009
  2. Sznajder M., Przezbórska L, Agroturystyka, PWE, 2002
  3. Drzewiecki M., Podstawy agroturystyki, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, 2002
  4. Młynarczyk K., Podstawy agroturystyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Regiony turystyczne Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki2
T-L-2Opis głównych atrakcji turystycznych wybranego regionu2
T-L-3Żywność regionalna w agroturystyce2
T-L-4Planowanie działalności agroturystycznej2
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.2
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.4
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.4
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.4
T-L-9Kalkulacja cen2
T-L-10Kolokwium zaliczeniowe2
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i agroturystyki4
T-W-2Wymagania prawne z zakresu agroturystyki4
T-W-3Najważniejsze cechy agroturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce. Regiony Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki4
T-W-4Charakterystyka gospodarstwa agroturystycznego: rodzaje i specyfika wiejskiej bazy noclegowej, ocena standardu usług gospodarstwa, adaptacja i rozbudowa, kształtowanie terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych.4
T-W-5Żywienie turystów w gospodarstwach agroturystycznych.4
T-W-6Zapewnienie bezpieczeństwa zywności w gospodarstwie agroturystycznym4
T-W-7Organizacje wspierające rozwój agroturystyki2
26

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu i prezentacji14
A-L-3bieżące przygotowanie do zajęć26
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego24
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach26
A-W-2przygotowanie do egzaminu4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO1-1ut_W01Zna wymagania prawa i zwyczajowe z zakresu działalnosci turystycznej, w tym agroturystyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W09Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu żywienia człowieka, jego potrzeb oraz profilaktyki skutków współczesnego stylu życia.
TOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami prawa w zakresie działalności turystycznej, w tym agroturystyki.
Treści programoweT-L-1Regiony turystyczne Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-L-2Opis głównych atrakcji turystycznych wybranego regionu
T-L-3Żywność regionalna w agroturystyce
T-L-4Planowanie działalności agroturystycznej
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-9Kalkulacja cen
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i agroturystyki
T-W-2Wymagania prawne z zakresu agroturystyki
T-W-3Najważniejsze cechy agroturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce. Regiony Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-W-4Charakterystyka gospodarstwa agroturystycznego: rodzaje i specyfika wiejskiej bazy noclegowej, ocena standardu usług gospodarstwa, adaptacja i rozbudowa, kształtowanie terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych.
T-W-5Żywienie turystów w gospodarstwach agroturystycznych.
T-W-6Zapewnienie bezpieczeństwa zywności w gospodarstwie agroturystycznym
T-W-7Organizacje wspierające rozwój agroturystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe wymagania z zakresu turystyki, podatków, ubezpieczeń i wymagań higieniczno-sanitarnych w agroturystyce
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO1-1ut_W02Zna wymagania z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu agroturystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami prawa w zakresie działalności turystycznej, w tym agroturystyki.
Treści programoweT-L-4Planowanie działalności agroturystycznej
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-9Kalkulacja cen
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i agroturystyki
T-W-2Wymagania prawne z zakresu agroturystyki
T-W-3Najważniejsze cechy agroturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce. Regiony Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-W-4Charakterystyka gospodarstwa agroturystycznego: rodzaje i specyfika wiejskiej bazy noclegowej, ocena standardu usług gospodarstwa, adaptacja i rozbudowa, kształtowanie terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych.
T-W-5Żywienie turystów w gospodarstwach agroturystycznych.
T-W-6Zapewnienie bezpieczeństwa zywności w gospodarstwie agroturystycznym
T-W-7Organizacje wspierające rozwój agroturystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu
S-1Ocena formująca: ocena z odpowiedzi podczas zajęć praktycznych
S-3Ocena podsumowująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zasady otwierania i prowadzenia dziŁlności gospodarczej w zakresie turystyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO1-1ut_U01Posiada podstawowe umiejętności do rozpoczęcia i organizowania usług turystycznych. Potrafi zaplanować działalność, napisać biznes plan oraz wyżywienie i atrakcje dla gości. Potrafi określić dobre i złe strony przedsięwzięcia przy pomocy analizy SWOT.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
TOW_2A_U15Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wymaganiami prawa w zakresie działalności turystycznej, w tym agroturystyki.
C-2Ukształtowanie podstawowych umiejętnosci w zakresie prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego.
C-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu agroturystyki.
Treści programoweT-L-1Regiony turystyczne Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-L-2Opis głównych atrakcji turystycznych wybranego regionu
T-L-3Żywność regionalna w agroturystyce
T-L-4Planowanie działalności agroturystycznej
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-9Kalkulacja cen
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki i agroturystyki
T-W-2Wymagania prawne z zakresu agroturystyki
T-W-3Najważniejsze cechy agroturystyki i uwarunkowania jej rozwoju w Polsce. Regiony Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-W-4Charakterystyka gospodarstwa agroturystycznego: rodzaje i specyfika wiejskiej bazy noclegowej, ocena standardu usług gospodarstwa, adaptacja i rozbudowa, kształtowanie terenów zielonych i rekreacyjno-sportowych.
T-W-5Żywienie turystów w gospodarstwach agroturystycznych.
T-W-6Zapewnienie bezpieczeństwa zywności w gospodarstwie agroturystycznym
T-W-7Organizacje wspierające rozwój agroturystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-2metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu
S-1Ocena formująca: ocena z odpowiedzi podczas zajęć praktycznych
S-3Ocena podsumowująca: ocena z kolokwium zaliczeniowego
S-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaplanować prostą działalność gospodarczą, jest w stanie zaplanować wyżywienie w gospodarstwie agroturystycznym i samodzielnie opracować elementy biznes planu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO1-1ut_K01Potrafi pracować w grupie, przyjmować postawę lidera, postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętnosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu agroturystyki.
Treści programoweT-L-1Regiony turystyczne Polski o najkorzystniejszych warunkach dla rozwoju agroturystyki
T-L-2Opis głównych atrakcji turystycznych wybranego regionu
T-L-3Żywność regionalna w agroturystyce
T-L-4Planowanie działalności agroturystycznej
T-L-5Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej.
T-L-6Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.
T-L-7Planowanie żywienia w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-8Zapewnienie bezpieczeństwa żywności w gospodarstwie agroturystycznym.
T-L-9Kalkulacja cen
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-2metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena z projektu i prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi pracować w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0