Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO2-2mhig_U01 | Posiada umiejętność oceny wartości odżywczej i walorów żywieniowych produktów z różnych regionów Polski. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
TOW_2A_U08 | Posiada specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebnych do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu rodzajów kuchni polskiej. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu surowców dostępnych dla naszego regionu geograficznego, kształtujących smaki i profil kuchni. |
C-3 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu sztuki kulinarnej, technologicznej łączącej tradycje narodowe. |
Treści programowe | T-W-1 | Historia kuchni polskiej, wpływ krajów ościennych na kształtowanie smaków regionalnych. |
---|
T-W-2 | Kuchnia staropolska. |
T-W-3 | Kulinarne dziedzictwo- smaki regionów. |
T-W-4 | Kuchnia góralska. |
T-W-5 | Kuchnia śląska. |
T-W-6 | Kuchnia mazowiecka. |
T-W-7 | Kuchnia wielkopolska. |
T-W-8 | Kuchnia kresowa, podlaska, lubelska. |
T-W-9 | Kuchnia Pomorza i Kaszub. |
T-W-10 | Kuchnia kujawska. |
T-W-11 | Kuchnia galicyjska. |
T-W-12 | Kuchnia Warmii i Mazur. |
T-L-1 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni staropolskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-2 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni góralskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-3 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni śląskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-4 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni mazowieckiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-5 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni mazowieckiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-6 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni wielkopolskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-7 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni kresowej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-10 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni Pomorza i Kaszub. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-11 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni kujawskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-12 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni galicyjskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-13 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni Warmii i Mazur. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-8 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni podlaskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
T-L-9 | Układanie jadłospisów z komponentów charakterystycznych dla kuchni lubelskiej. Analiza wartości odżywczej jadłospisów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne - analizy składu wartości odżywczej i właściwości prozdrowotnych diety kuchni z różnych stron Polski. Zastosowanie nowoczesnych technik komputerowych do analizy składu wartości odżywczej i właściwości prozdrowotnych. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Nie potrafi ocenić wartości odżywczej i walorów żywieniowych produktów regionalnych. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Prawidłowo ocenić wartość odżywczą i walory żywieniowe produktów regionalnych. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań. |
3,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Prawidłowo ocenić wartość odżywczą i walory żywieniowe produktów regionalnych. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Prawidłowo ocenić wartość odżywczą i walory żywieniowe produktów regionalnych. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Prawidłowo ocenić wartość odżywczą i walory żywieniowe produktów regionalnych. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów charakterystycznych dla danego regionu Polski. Prawidłowo ocenić wartość odżywczą i walory żywieniowe produktów regionalnych. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę. |