Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy (j. niemiecki):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (j. niemiecki) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Kontrola jakości żywności. | 6 |
T-LK-2 | Żywienie człowieka. | 5 |
T-LK-3 | Żywienie różnych grup ludności. | 4 |
T-LK-4 | Hotelarstwo. Turystyka i rekreacja. | 5 |
T-LK-5 | Podstawy zarządzania i marketingu. | 6 |
26 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Technologia żywności. | 3 |
T-LK-2 | Towaroznawstwo żywności. | 9 |
T-LK-3 | Żywność funkcjonalna. | 3 |
T-LK-4 | Znakowanie artykułów żywnościowych. | 5 |
T-LK-5 | Higiena żywności. | 6 |
26 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 26 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 4 |
60 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 26 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 20 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu | 7 |
A-LK-5 | Egzamin | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | — | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TOW_2A_A1-2_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | — | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-5, M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-2_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-2, S-3 |
TOW_2A_A1-2_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-5 | S-1, S-3 |
TOW_2A_A1-2_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | TOW_2A_U01, TOW_2A_U10, TOW_2A_U11 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-2, M-5, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_2A_A1-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | TOW_2A_K01, TOW_2A_K08 | S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07 | InzA2_K02 | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-4 | M-1, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-2_W02 wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-2_U01 potrafi wypowiadać się, w formie ustnej i pisemnej, na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-2_U02 potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_2A_A1-2_U03 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_2A_A1-2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999
- Bayerisches Landesamt für Gesundheit und Lebensmittelsicherheit, Teksty z dziedziny studiowanego kierunku, Erlangen, 2011, www.lgl.bayern.de
- Stanisław Bęza, Blickpunkt Wirtschaft. Część 1, Poltext, Warszawa, 2001
- Stanisław Bęza, Blickpunkt Wirtschaft. Część 2, Poltext, Warszawa, 2002
- Gerhard Sporis, Bożena Bochenek, Elżbieta Król, Dorothea Lévy-Hillerich, Kundenkontakte im Reisebüro.Obsługa ruchu turystycznego według standardów europejskich., Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa, 1998
- Europäische Kommission, Teksty z dziedziny studiowanego kierunku, 2012, www.ec.europa.eu
- Wikipedia, 2012, www.wikipedia.de
Literatura dodatkowa
- FOCUS, Forum Deutschland, 2011, Czasopisma niemieckojęzyczne
- Sulzer Technical Reviev, Winterthur, 2011, Wybrane artykuły