Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BL_1A_BO-S1-52_W01 | Student objaśnia zagadnienia z zakresu analizy sekwencji genomowych. Potrafi definiować metody realizacji projektów poznawania genomów. Posiada wiedzę z zakresu z genomiki funkcjonalnej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BL_1A_W06 | posiada wiedzę na temat teorii dziedziczenia cech jakościowych i ilościowych organizmów, funkcjonowania genów i genomów, zasady inżynierii genetycznej oraz założenia modyfikacji kwasów nukleinowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_W01 | rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze |
---|
P1A_W03 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych procesów i zjawisk przyrodniczych |
P1A_W05 | ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych |
P1A_W07 | ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Przedstawienie zagadnień związanych analizą genomu |
---|
C-2 | Przedstawienie projektów poznania genomów i metod ich realizacji |
C-3 | Zapoznanie z bazami danych jako formy prezentacji wyników analizy genomów |
Treści programowe | T-W-2 | Poznawanie struktury i organizacji genomów różnych organizmów, sposoby identyfikacji genów. |
---|
T-W-5 | Mapowanie fizyczne i genetyczne |
T-W-6 | Analiza różnych obszarów zastosowań genomiki |
T-W-1 | Rozwój dyscypliny, podstawowe pojęcia, ogólne prawa rządzące genomami |
T-W-3 | Poznawanie funkcji poszczególnych elementów w genomie, |
T-W-4 | Molekularne podstawy ewolucji genomów. |
T-L-1 | Izolacja DNA plazmidowego |
T-L-2 | Tworzenie mapy restrykcyjnej. Analiza restrykcyjna. |
T-L-3 | Izolacja i analiza mtDNA |
T-L-4 | Zastosowanie narzędzi bioinformatycznych i baz danych do analizy genów i genomów |
Metody nauczania | M-1 | Wykład wspomagany związany z zaplanowanymi treściami |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne z zastosowaniem komputera i projektora |
M-3 | Praca w grupach laboratoryjnych |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności i przygotowania na zajecia laboratoryjne |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena za wiedze z zakresu przedstawionych wykładów oraz ćwiczen |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczającej wiedzy z zakresu sekwencji genomowych |
3,0 | W zakresie wiedzy student objaśnia zagadnienia z zakresu analizy sekwencji genomowych. Potrafi definiować metody realizacji projektów poznawania genomów ludzi i zwierząt. |
3,5 | Student posiada wystarczajacą wiedzę na temat poznawania projektów genomów różnych gatunków |
4,0 | Student samodzielnie potrafi definiować i objaśniać zagdanienia związane z projektami gonomowymi |
4,5 | Student ma szeroką i usystematyzowana wiedzą z zakresu poznawania genomów różnych gatunków. |
5,0 | Student obok ugruntowanej wiedzy potrafi argumentować dobór określonych metod używanych w projektach genomowych |