Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Fotografia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fotografia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl>, Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,5 ECTS (formy) 7,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie
projektyP2 30 2,01,00zaliczenie
projektyP7 30 3,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W 1 semestrze elementarna wiedza na temat sztuki. W 2 semestrze zaliczenie 1 semestru fotografii na kierunku Wzornictwo i dzieki temu posiadanie umiejetnosci zaawansowanej obsługi cyfrowych aparatów fotograficznych, obróbki cyfrowej zdjec oraz krytycznej oceny obrazu fotograficznego. W semestrze 7 uzyskanie umiejętności wykonania prawidłowego zdjęcia w zakresie fotografii produktowej.
W-2Samodzielność w podejmowaniu ćwiczeń i zadań.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów biegłości w obsłudze zaawansowanych funkcji aparatów cyfrowych.
C-2Umiejętność wykorzystania zaawansowanych funkcji cyfrowego aparatu fotograficznego do tworzenia indywidualnych kreacji fotograficznych.
C-3Sposóbu użycia oświetlenia studyjnego oraz aranżacji scen fotograficznych.
C-4Zdobycie niezbędnej wiedzy na temat obowiązujących uwarunkowań prawnych związanych z prawami autorskimi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wykłady i ćwiczenia z fotografowania przedmiotów trójwymiarowych przy świetle naturalnym z wykorzystaniem blend i softów6
T-P-2Wykłady i ćwiczenia z podstawowych zasad pracy ze światłami studyjnymi oraz blendami i softami.6
T-P-3Zajecia w studio fotograficznym - fotografowanie: dokumentów płaskich, przedmiotów za szybą, płaskich faktur, przedmiotów trójwymiarowych, przedmiotów metalowych i szklanych.6
T-P-4Opracowane cyfrowe zdjęć przygotowanych w trakcie zajęć semestralnych6
T-P-5Ćwiczenia poswięcone metodom prezentacji zdjęć: przygotowaniu zdjęć do druku w laboratoriach usługowych, przygotowaniu zdjęć do publikacji w Internecie, sposobom oprawy zdjęć, przygotowaniu portfolio fotograficznego, sposobom przygotowania prezentacji zdjec w komputerze i ramkach cyfrowych z omówieniem programów komputerowych służących do prezentacji zdjęć, konstruowaniu diaporam, przygotowaniu wystaw fotograficznych i organizacji wernisaży.6
30
projekty
T-P-1Seria ćwiczeń, z wykładami wprowadzajacymi, w tematyke zajęć poświęconych historii fotografii, stylom fotograficznym oraz różnym formom zastosowania fotografii.5
T-P-2Ćwiczenia, z wykładami wprowadzajacymi, poświecone kompozycji fotograficznej.5
T-P-3Grupa ćwiczeń z wykładami wprowadzającymi poświęcona budowie aparatów fotograficznych, używaniu programów automatycznych, automatycznych z preselekcją, manualnych i tematycznych.6
T-P-4Omówienie i praktyczne wykorzystanie organizacji i obsługi menu w aparatach cyfrowych.3
T-P-5Ćwiczenia, z wykładami wprowadzającymi, dotyczącymi praktycznego zastosowania: kompensacji ekspozycji, korekty ekspozycji (braketing), balansu bieli.3
T-P-6Ćwiczenia, z wykładami wprowadzającymi, poświecone optyce w tym: rodzajom obiektów i ich wpływu na proces fotografowania.4
T-P-7Omówienie, z wykładami wprowadzajacymi, zagadnień związanych z czasem i ruchem w fotografii oraz przesłoną i głębią ostrości.4
30
projekty
T-P-1Omówienie i przećwiczenie sposobów przenoszenia zdjęc z aparatu cyfrowego do komputera lub ogladania ich na ekranie telewizyjnym, metody archiwizacji i katalogowania zdjęć oraz rodzajów kart pamięci fotograficznych.4
T-P-2Przedstawienie zagadnień związanych z rozdzielczością zdjęć, kompresją plików, formatem zapisu i ich wpływu na jakość fotografii, wielkość plików oraz ich praktyczne przećwiczenie.4
T-P-3Wykłady i ćwiczenia z portretu fotograficznego wykonywanego przy świetle naturalnym z wykorzystaniem blend i softów5
T-P-4Wykłady i ćwiczenia z portretu fotograficznego wykonywanego przy świetle studyjnym z wykorzystaniem blend i softów5
T-P-5Zajęcia w laboratorium komputerowym poświecone obróbce cyfrowej zdjeć.12
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Wykonywanie zadań domowych uzupełniających ćwiczenia.20
A-P-3Czynny udział w zajęciach plenerowych.10
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Czynny udział z zajęciach prowadzonych w studio fotograficznym20
A-P-3Przygotowanie obiektów do fotografowania i czynny udział z zajęciach prowadzonych w studio fotograficznym.30
A-P-4Wykonywanie zadań domowych uzupełniających ćwiczenia.10
90
projekty
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Wykonywanie zadań domowych uzupełniąjacych ćwiczenia.20
A-P-3Czynny udział w zajęciach plenerowych.10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opis
M-2Prelekcja
M-3Metoda przypadków
M-4Inscenizacja
M-5Film i pokaz multimedialny
M-6Użycie komputera
M-7Ćwiczenie laboratoryjne
M-8Symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Umiejętności związane z obsługą sprzętu fotograficznego poprzez korzystanie z zaawansowanych ustawień aparatu fotograficznego oraz optyki.
S-2Ocena formująca: Uzyskania odpowiedniej sprawności w obróbce cyfrowej materiału fotograficznego w celu korekty pierwotnego materiału fotograficznego i poprawnego przygotowania materiału do naświetlania oraz prezentacji.
S-3Ocena formująca: Znajomości regulacji prawnych związanych z prawami autorskimi.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C12_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05A1_W13C-1, C-2M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C12_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01A1_U14C-2M-8, M-4, M-6

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C12_K01
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Wz_1A_K06A1_K06C-4M-1, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C12_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0Nie opanował w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
3,0Opanował w stopniu zadawalającym wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
3,5Opanował w różnym stopniu wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
4,0Opanował w dobrym stopniu wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej oraz wykazał się w pewnym stopniu kreatywnością w zastosowaniu w/w wiedzy.
4,5Wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej zastosował w fotografii w sposób interesujący i zgodny z przesłaniem prezentowanych zdjęć.
5,0Wiedza i umiejętności dotyczące poligrafii, multimediów i technologii informatycznej posłużyły do wyraźnie autorskiego przekazu artystycznego realizowanego językiem fotografii.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C12_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0Nie potrafi stworzyć spójnej koncepcji fotograficznej o indywidualnym charakterze.
3,0Zaproponowana wypowiedz fotograficzna jest jedynie powieleniem standardowych wypowiedzi.
3,5Język wypowiedzi fotograficznej jest poprawny lecz o niewielkim stopniu kreatywności.
4,0Przedstawione do oceny fotografie świadczą o próbie autorskiego podejścia do tematu oraz są wykonane na dobrym poziomie technicznym.
4,5Zastosowany jeżyk wypowiedzi fotograficznej oraz warsztat fotograficzny świadczą o wyraźnie ponadstandardowym podejściu autora do zadanego tematu fotograficznego.
5,0Zaprezentowane fotografie cechują się bardzo wnikliwym i indywidualnym podejściem do tematu oraz bardzo umiejętnym wyborem środków technicznych i artystycznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C12_K01
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
2,0Nie zna zasad i przepisów prawnych dotyczących przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
3,0Bardzo pobieżnie zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
3,5Bardzo pobieżnie a w niektórych aspektach nieco lepiej zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
4,0Dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
4,5Dobrze a częściowo bardzo dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
5,0Bardzo dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.

Literatura podstawowa

  1. Kelby S, Światło w fotografii, Helion, Gliwice, 2010
  2. Davis B, Światło, aparat, ujęcie, Helion, Gliwice, 2011
  3. Hunter F, Biver S, Fuqua P, Światło w fotografii Magia i nauka, Galaktyka, Łódź, 2009
  4. McCleiiand D, Fuller L, Luller C, Photoschop Biblia, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Benicewicz-Miazga A, Klauziński E, Góra-Klazińska A, Cyfrowa fotografia panoramiczna, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykłady i ćwiczenia z fotografowania przedmiotów trójwymiarowych przy świetle naturalnym z wykorzystaniem blend i softów6
T-P-2Wykłady i ćwiczenia z podstawowych zasad pracy ze światłami studyjnymi oraz blendami i softami.6
T-P-3Zajecia w studio fotograficznym - fotografowanie: dokumentów płaskich, przedmiotów za szybą, płaskich faktur, przedmiotów trójwymiarowych, przedmiotów metalowych i szklanych.6
T-P-4Opracowane cyfrowe zdjęć przygotowanych w trakcie zajęć semestralnych6
T-P-5Ćwiczenia poswięcone metodom prezentacji zdjęć: przygotowaniu zdjęć do druku w laboratoriach usługowych, przygotowaniu zdjęć do publikacji w Internecie, sposobom oprawy zdjęć, przygotowaniu portfolio fotograficznego, sposobom przygotowania prezentacji zdjec w komputerze i ramkach cyfrowych z omówieniem programów komputerowych służących do prezentacji zdjęć, konstruowaniu diaporam, przygotowaniu wystaw fotograficznych i organizacji wernisaży.6
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Seria ćwiczeń, z wykładami wprowadzajacymi, w tematyke zajęć poświęconych historii fotografii, stylom fotograficznym oraz różnym formom zastosowania fotografii.5
T-P-2Ćwiczenia, z wykładami wprowadzajacymi, poświecone kompozycji fotograficznej.5
T-P-3Grupa ćwiczeń z wykładami wprowadzającymi poświęcona budowie aparatów fotograficznych, używaniu programów automatycznych, automatycznych z preselekcją, manualnych i tematycznych.6
T-P-4Omówienie i praktyczne wykorzystanie organizacji i obsługi menu w aparatach cyfrowych.3
T-P-5Ćwiczenia, z wykładami wprowadzającymi, dotyczącymi praktycznego zastosowania: kompensacji ekspozycji, korekty ekspozycji (braketing), balansu bieli.3
T-P-6Ćwiczenia, z wykładami wprowadzającymi, poświecone optyce w tym: rodzajom obiektów i ich wpływu na proces fotografowania.4
T-P-7Omówienie, z wykładami wprowadzajacymi, zagadnień związanych z czasem i ruchem w fotografii oraz przesłoną i głębią ostrości.4
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie i przećwiczenie sposobów przenoszenia zdjęc z aparatu cyfrowego do komputera lub ogladania ich na ekranie telewizyjnym, metody archiwizacji i katalogowania zdjęć oraz rodzajów kart pamięci fotograficznych.4
T-P-2Przedstawienie zagadnień związanych z rozdzielczością zdjęć, kompresją plików, formatem zapisu i ich wpływu na jakość fotografii, wielkość plików oraz ich praktyczne przećwiczenie.4
T-P-3Wykłady i ćwiczenia z portretu fotograficznego wykonywanego przy świetle naturalnym z wykorzystaniem blend i softów5
T-P-4Wykłady i ćwiczenia z portretu fotograficznego wykonywanego przy świetle studyjnym z wykorzystaniem blend i softów5
T-P-5Zajęcia w laboratorium komputerowym poświecone obróbce cyfrowej zdjeć.12
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Wykonywanie zadań domowych uzupełniających ćwiczenia.20
A-P-3Czynny udział w zajęciach plenerowych.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Czynny udział z zajęciach prowadzonych w studio fotograficznym20
A-P-3Przygotowanie obiektów do fotografowania i czynny udział z zajęciach prowadzonych w studio fotograficznym.30
A-P-4Wykonywanie zadań domowych uzupełniających ćwiczenia.10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w wykładach i ćwiczeniach30
A-P-2Wykonywanie zadań domowych uzupełniąjacych ćwiczenia.20
A-P-3Czynny udział w zajęciach plenerowych.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C12_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów biegłości w obsłudze zaawansowanych funkcji aparatów cyfrowych.
C-2Umiejętność wykorzystania zaawansowanych funkcji cyfrowego aparatu fotograficznego do tworzenia indywidualnych kreacji fotograficznych.
Metody nauczaniaM-6Użycie komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Umiejętności związane z obsługą sprzętu fotograficznego poprzez korzystanie z zaawansowanych ustawień aparatu fotograficznego oraz optyki.
S-2Ocena formująca: Uzyskania odpowiedniej sprawności w obróbce cyfrowej materiału fotograficznego w celu korekty pierwotnego materiału fotograficznego i poprawnego przygotowania materiału do naświetlania oraz prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował w stopniu zadawalającym wiedzy dotyczącej poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
3,0Opanował w stopniu zadawalającym wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
3,5Opanował w różnym stopniu wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej.
4,0Opanował w dobrym stopniu wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej mającej zastosowanie w fotografii cyfrowej oraz wykazał się w pewnym stopniu kreatywnością w zastosowaniu w/w wiedzy.
4,5Wiedzę dotyczącą poligrafii, multimediów i technologii informatycznej zastosował w fotografii w sposób interesujący i zgodny z przesłaniem prezentowanych zdjęć.
5,0Wiedza i umiejętności dotyczące poligrafii, multimediów i technologii informatycznej posłużyły do wyraźnie autorskiego przekazu artystycznego realizowanego językiem fotografii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C12_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wykorzystania zaawansowanych funkcji cyfrowego aparatu fotograficznego do tworzenia indywidualnych kreacji fotograficznych.
Metody nauczaniaM-8Symulacja
M-4Inscenizacja
M-6Użycie komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi stworzyć spójnej koncepcji fotograficznej o indywidualnym charakterze.
3,0Zaproponowana wypowiedz fotograficzna jest jedynie powieleniem standardowych wypowiedzi.
3,5Język wypowiedzi fotograficznej jest poprawny lecz o niewielkim stopniu kreatywności.
4,0Przedstawione do oceny fotografie świadczą o próbie autorskiego podejścia do tematu oraz są wykonane na dobrym poziomie technicznym.
4,5Zastosowany jeżyk wypowiedzi fotograficznej oraz warsztat fotograficzny świadczą o wyraźnie ponadstandardowym podejściu autora do zadanego tematu fotograficznego.
5,0Zaprezentowane fotografie cechują się bardzo wnikliwym i indywidualnym podejściem do tematu oraz bardzo umiejętnym wyborem środków technicznych i artystycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C12_K01pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K06pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-4Zdobycie niezbędnej wiedzy na temat obowiązujących uwarunkowań prawnych związanych z prawami autorskimi.
Metody nauczaniaM-1Opis
M-2Prelekcja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Znajomości regulacji prawnych związanych z prawami autorskimi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zasad i przepisów prawnych dotyczących przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
3,0Bardzo pobieżnie zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
3,5Bardzo pobieżnie a w niektórych aspektach nieco lepiej zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
4,0Dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
4,5Dobrze a częściowo bardzo dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.
5,0Bardzo dobrze zna zasady i przepisy prawne dotyczące przestrzegania etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego.