Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TiR_1A_O5_U01 | Student potrafi wykorzystać poznane definicje i twierdzenia analizy matematycznej do rozwiązywania praktycznych zadań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TiR_1A_U02 | Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji |
---|
TiR_1A_U06 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja |
TiR_1A_U05 | Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z matematyki wyzszej. |
---|
C-2 | Zdobycie przez studentów wiedzy niezbędnej do zrozumienia przedmiotów wykorzystujących zaawansowany aparat matematyczny takich jak: statystyka, metody ilościowe w turystyce i in. |
C-3 | Przygotowanie studentów do stosowania wiedzy matematycznej w badaniu zjawisk i procesów zachodzących na rynku usług turystycznych. |
Treści programowe | T-W-1 | Granice ciągów i funkcji. Ciągłość funkcji. |
---|
T-W-2 | Pochodna funkcji jednej zmiennej. |
T-W-4 | Badanie przebiegu zmienności funkcji jednej zmiennej. |
T-W-3 | Ekstrema lokalne i globalne funkcji jednej zmiennej. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
---|
Sposób oceny | S-4 | Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego rozwiązywania zadań podczas zajęć. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena rozwiązywania zadań domowych (indywidualnie i w grupach). |
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie spełnia wymagań na ocenę pozytywną. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie:
- obliczyć granicę ciągu arytmetycznego i geometrycznego,
- obliczyć granicę funkcji wymiernej,
- obliczyć pochodną funkcji jednej zmiennej na podstawie wzorów. |
3,5 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- obliczyć granicę dowolnej funkcji jednej zmiennej,
- obliczyć pochodną funkcji jednej zmiennej na podstawie definicji,
- obliczyć pochodną dowolnego rzędu na podstawie wzorów,
- wyznaczyć ekstrema globalne funkcji jednej zmiennej,
- wyznaczyć przedziały monotoniczności funkcji jednej zmiennej. |
4,0 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- zbadać ciągłość funkcji jednej zmiennej,
- obliczyć granicę funkcji jednej zmiennej na podstawie reguły de L'Hospitala,
- wyznaczyć asymptoty funkcji jednej zmiennej,
- wyznaczyć punkty przegięcia oraz przedziały wypukłości i wklęsłości funkcji. |
4,5 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- wykonać powyższe zadania na przykładach znanych z ekonomii (np. wyznaczyć minimum funkcji kosztów, wyznaczyć i zinterpretować asymptoty funkcji popytu Tornquista),
- przeprowadzić kompletne badanie przebiegu zmienności funkcji jednej zmiennej. |
5,0 | Student ponadto potrafi samodzielnie:
- wykonać powyższe zadania na nowych przykładach (odmiennych od prezentowanych podczas zajęć oraz zadawanych do domu),
- dokonać wszechstronnego sprawdzenia, analizy i interpretacji otrzymanych wyników,
- zaproponować alternatywne metody rozwiązania zadań. |