Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S3)

Sylabus przedmiotu Metodologia badań naukowych III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Metodologia badań naukowych III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Antoni Wiliński <Antoni.Wilinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość metod badawczych oraz zakresu środowiska naukowego ,w którym porusza się doktorant

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie umiejętności w zakresie opracowania artykułu naukowego o zadanym obiekcie badań, wraz z analizą literatury, wyborem metody i procedury badawczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Studium przypadku - określenie tematu artykułu, wybór wydawcy, opanowaine wytycznych do przygotowania artykułu - przygotowanie szablonu i podziału treści2
T-A-2Studium przypadku - sporządzenie przeglądu literatury związanej z artykułem i ocena dotychczasowego dorobku w obszarze ściśle związanym z tematyką artykułu1
T-A-3Studium przypadku - przygotowanie preambuły do artykułu, postawienie problemu podejmowanego w artykule2
T-A-4Przygotowanie planu i podziału treści1
T-A-5Studium przypadku - przygotowanie treści zasadniczych części artykułu wraz z wynikami badań1
T-A-6Studium przypadku - przygotowanie podsumowania i wniosków w opracowywanym artykule naukowym1
T-A-7Ocena artykułów opracowywanych w studium przypadku - zaliczenie przedmiotu2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach i zalczeniu10
A-A-2praca własna doktoranta nad indywidualnym artykułem naukowym20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena idywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem artykułu naukowego związanego z problematyką badawczą, który powinien być przygotowany zgodnie z wymaganiami wydawczymi

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3A_A/02-03_U01
Doktorant potrafi przygotować artukuł naukowy
I_3A_U03C-1T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3A_A/02-03_K01
Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i rozumie potrzebę jego prezntacji
I_3A_K01C-1T-A-1, T-A-3, T-A-6, T-A-2M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3A_A/02-03_U01
Doktorant potrafi przygotować artukuł naukowy
2,0Doktorant nie potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego
3,0Doktorant potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego
3,5dodatkowo doktorant potrafi postawić problem badawczy na tle przeglądu literatury oraz opracować jego spis treści
4,0dodatkowo doktorant potrafi poprawnie przygotować treść artykułu
4,5dodatkowo doktorant potrafi poprawnie opracować podsumowanie i wnioski
5,0dodatkowo doktorant przygotował publikację do wydawnictwa

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3A_A/02-03_K01
Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i rozumie potrzebę jego prezntacji
2,0Doktorant nie jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i nie rozumie potrzebę jego prezntacji
3,0Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie potrzebę jego prezntacji ale w ograniczonym zakresie
3,5
4,0Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie w pełni potrzebę jego prezntacji
4,5
5,0Doktorant jest wpełni świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i wpełni rozumie potrzebę jego prezntacji

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Studium przypadku - określenie tematu artykułu, wybór wydawcy, opanowaine wytycznych do przygotowania artykułu - przygotowanie szablonu i podziału treści2
T-A-2Studium przypadku - sporządzenie przeglądu literatury związanej z artykułem i ocena dotychczasowego dorobku w obszarze ściśle związanym z tematyką artykułu1
T-A-3Studium przypadku - przygotowanie preambuły do artykułu, postawienie problemu podejmowanego w artykule2
T-A-4Przygotowanie planu i podziału treści1
T-A-5Studium przypadku - przygotowanie treści zasadniczych części artykułu wraz z wynikami badań1
T-A-6Studium przypadku - przygotowanie podsumowania i wniosków w opracowywanym artykule naukowym1
T-A-7Ocena artykułów opracowywanych w studium przypadku - zaliczenie przedmiotu2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach i zalczeniu10
A-A-2praca własna doktoranta nad indywidualnym artykułem naukowym20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3A_A/02-03_U01Doktorant potrafi przygotować artukuł naukowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_U03Absolwent posiada umiejętność prezentowania, tłumaczenia i obrony własnych osiągnięć naukowych.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie umiejętności w zakresie opracowania artykułu naukowego o zadanym obiekcie badań, wraz z analizą literatury, wyborem metody i procedury badawczej.
Treści programoweT-A-1Studium przypadku - określenie tematu artykułu, wybór wydawcy, opanowaine wytycznych do przygotowania artykułu - przygotowanie szablonu i podziału treści
T-A-3Studium przypadku - przygotowanie preambuły do artykułu, postawienie problemu podejmowanego w artykule
T-A-7Ocena artykułów opracowywanych w studium przypadku - zaliczenie przedmiotu
T-A-5Studium przypadku - przygotowanie treści zasadniczych części artykułu wraz z wynikami badań
T-A-6Studium przypadku - przygotowanie podsumowania i wniosków w opracowywanym artykule naukowym
T-A-4Przygotowanie planu i podziału treści
T-A-2Studium przypadku - sporządzenie przeglądu literatury związanej z artykułem i ocena dotychczasowego dorobku w obszarze ściśle związanym z tematyką artykułu
Metody nauczaniaM-1metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena idywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem artykułu naukowego związanego z problematyką badawczą, który powinien być przygotowany zgodnie z wymaganiami wydawczymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Doktorant nie potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego
3,0Doktorant potrafi zaplanować publikację artykułu naukowego
3,5dodatkowo doktorant potrafi postawić problem badawczy na tle przeglądu literatury oraz opracować jego spis treści
4,0dodatkowo doktorant potrafi poprawnie przygotować treść artykułu
4,5dodatkowo doktorant potrafi poprawnie opracować podsumowanie i wnioski
5,0dodatkowo doktorant przygotował publikację do wydawnictwa
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3A_A/02-03_K01Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i rozumie potrzebę jego prezntacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_K01Absolwent ma świadomość społecznej roli uczonego a zwłaszcza rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu najnowszych osiągnięć z dziedziny Informatyka.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie umiejętności w zakresie opracowania artykułu naukowego o zadanym obiekcie badań, wraz z analizą literatury, wyborem metody i procedury badawczej.
Treści programoweT-A-1Studium przypadku - określenie tematu artykułu, wybór wydawcy, opanowaine wytycznych do przygotowania artykułu - przygotowanie szablonu i podziału treści
T-A-3Studium przypadku - przygotowanie preambuły do artykułu, postawienie problemu podejmowanego w artykule
T-A-6Studium przypadku - przygotowanie podsumowania i wniosków w opracowywanym artykule naukowym
T-A-2Studium przypadku - sporządzenie przeglądu literatury związanej z artykułem i ocena dotychczasowego dorobku w obszarze ściśle związanym z tematyką artykułu
Metody nauczaniaM-1metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena idywidualnej pracy studenta nad przygotowaniem artykułu naukowego związanego z problematyką badawczą, który powinien być przygotowany zgodnie z wymaganiami wydawczymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Doktorant nie jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i nie rozumie potrzebę jego prezntacji
3,0Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie potrzebę jego prezntacji ale w ograniczonym zakresie
3,5
4,0Doktorant jest świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu w stopniu znaczącym i rozumie w pełni potrzebę jego prezntacji
4,5
5,0Doktorant jest wpełni świadomy znaczenia podjętego w artykule (studium przypadku) problemu i wpełni rozumie potrzebę jego prezntacji