Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S3)

Sylabus przedmiotu Język obcy: język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Język obcy: język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Krupka-Burzec <Katarzyna.Krupka-Burzec@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,61,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,61,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 0,61,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 0,61,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 0,61,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.3
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim.3
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).5
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.5
T-A-2Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.5
T-A-3Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.5
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe.5
T-A-2Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.5
T-A-3Analiza danych w tekstach naukowych.5
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja.3
T-A-2Systemy komputerowe.3
T-A-3Multimedia.3
T-A-4Internet.3
T-A-5Bioinformatyka i biologia komputerowa.3
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.7
T-A-2Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami.2
T-A-3Sprzedaż. Działania marketingowe.2
T-A-4Jakość i standardy.2
T-A-5Nowy business. Środki finansowe firmy.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3A_A/06_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
I_3A_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3A_A/06_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
I_3A_U05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_3A_A/06_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
I_3A_K05C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3A_A/06_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0Doktorant nie posiada wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwiałaby mu korzystanie z literatury anglojęzycznej z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5Doktorant opanował więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
4,0Doktorant posiada dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,5Doktorant posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
5,0Doktorant posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3A_A/06_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0Doktorant nie umie posługiwać się językiem angielskim.
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,5Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
5,0Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_3A_A/06_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
2,0Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka.
4,0Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka.
4,5Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka angielskiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu informatyka.
5,0Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, którą w pracy naukowej i zawodowej informatyka uważa za absolutnie niezbędną.

Literatura podstawowa

  1. M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use, Cambridge, Cambridge, 2008
  2. S. R. Esteras, E. M. Fabre, Professional English In Use For Computers And The Internet, Cambridge, Cambridge, 2012
  3. www.cambridge.org/elt/ict, Cambridge, Cambridge, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Strony internetowe: http://www.worldscinet.com/ http://www.worldscinet.com/aada.html http://www.worldscinet.com/aada/aada.shtml http://www.worldscinet.com/ijmssc/ijmssc.shtml http://www.worldscinet.com/srf/srf.shtm http://www.worldscinet.com/ijseke/ijseke.shtml http://www.worldscinet.com/ijait/ijait.shtml, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.3
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim.3
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.4
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).5
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.5
T-A-2Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.5
T-A-3Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.5
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe.5
T-A-2Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.5
T-A-3Analiza danych w tekstach naukowych.5
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja.3
T-A-2Systemy komputerowe.3
T-A-3Multimedia.3
T-A-4Internet.3
T-A-5Bioinformatyka i biologia komputerowa.3
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.7
T-A-2Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami.2
T-A-3Sprzedaż. Działania marketingowe.2
T-A-4Jakość i standardy.2
T-A-5Nowy business. Środki finansowe firmy.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Konsultacje3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3A_A/06_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_W05Absolwent posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka międzynarodowego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-1Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja.
T-A-2Systemy komputerowe.
T-A-3Multimedia.
T-A-4Internet.
T-A-5Bioinformatyka i biologia komputerowa.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-A-1Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe.
T-A-2Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-A-3Analiza danych w tekstach naukowych.
T-A-1Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-2Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-3Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami.
T-A-3Sprzedaż. Działania marketingowe.
T-A-4Jakość i standardy.
T-A-5Nowy business. Środki finansowe firmy.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Doktorant nie posiada wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwiałaby mu korzystanie z literatury anglojęzycznej z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5Doktorant opanował więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
4,0Doktorant posiada dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,5Doktorant posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
5,0Doktorant posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3A_A/06_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_U05Absolwent posiada umiejętność posługiwania się językiem międzynarodowym umożliwiającą mu korzystanie z literatury zagranicznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac zagranicą.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-1Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja.
T-A-2Systemy komputerowe.
T-A-3Multimedia.
T-A-4Internet.
T-A-5Bioinformatyka i biologia komputerowa.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-A-1Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe.
T-A-2Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-A-3Analiza danych w tekstach naukowych.
T-A-1Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-2Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-3Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami.
T-A-3Sprzedaż. Działania marketingowe.
T-A-4Jakość i standardy.
T-A-5Nowy business. Środki finansowe firmy.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Doktorant nie umie posługiwać się językiem angielskim.
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
4,5Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
5,0Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_3A_A/06_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyI_3A_K05Absolwent rozumie znaczenie znajomości języka międzynarodowego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-A-1Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja.
T-A-2Systemy komputerowe.
T-A-3Multimedia.
T-A-4Internet.
T-A-5Bioinformatyka i biologia komputerowa.
T-A-1Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany.
T-A-2Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim.
T-A-3Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim.
T-A-4Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki).
T-A-1Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe.
T-A-2Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów.
T-A-3Analiza danych w tekstach naukowych.
T-A-1Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
T-A-2Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu.
T-A-3Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje.
T-A-1Przeprowadzenie prezentacji.
T-A-2Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami.
T-A-3Sprzedaż. Działania marketingowe.
T-A-4Jakość i standardy.
T-A-5Nowy business. Środki finansowe firmy.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F - Prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka.
3,5Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka.
4,0Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka.
4,5Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka angielskiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu informatyka.
5,0Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, którą w pracy naukowej i zawodowej informatyka uważa za absolutnie niezbędną.