Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona i kształtowanie środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona i kształtowanie środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 20 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 25 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 20 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 25 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 20 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 25 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 20 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 25 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień ochrony i kształtowania środowiska na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 25 |
25 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 25 |
25 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 25 |
25 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 25 |
25 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 20 |
20 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 20 |
20 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OKS_3-_P02_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OKS_3-_P02_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OKS_3-_P02_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OKS_3-_P02_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu ochrony i kształtowania środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena wiedzy doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OKS_3-_P02_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego polegajaca na ocenie jego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OKS_3-_P02_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena kompetencji doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
- Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002
Literatura dodatkowa
- Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003