Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe ZPA:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe ZPA
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD4 18 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone projektowanie przeddyplomowe.
W-2Uzgodniony z promotorem temat pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplo-mowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej.18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-SD-2Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.22
A-SD-3Praca w domu.20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej.
M-2Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_AN2-III/3B_W01
Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki.
A_2A_W05, A_2A_W06, A_2A_W02T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10InzA2_W03C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_AN2-III/3B_U01
Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
A_2A_U14, A_2A_U17, A_2A_U12, A_2A_U13T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_AN2-III/3B_K01
Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
A_2A_K01, A_2A_K06T2A_K01, T2A_K06InzA2_K02C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_AN2-III/3B_W01
Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki.
2,0
3,0Student samodzielnie rozwiązuje zadania projektowe pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_AN2-III/3B_U01
Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_AN2-III/3B_K01
Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
2,0
3,0Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dostosowana do zakresu tematyki pracy dyplomowej.
  2. G. Łasiński, “Sztuka prezentacji”, eMPi2, Poznań, 2000
  3. J. Apanowicz, “Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej”, Difin, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterski i dyplomowych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej.18
18

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-SD-2Robocze prezentacje i omówienie prac dyplomowych.22
A-SD-3Praca w domu.20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_AN2-III/3B_W01Wdrożenie dyplomanta do samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
A_2A_W06w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplo-mowej
Treści programoweT-SD-1Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów.
M-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student samodzielnie rozwiązuje zadania projektowe pracy dyplomowej z dziedziny architektury i urbanistyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_AN2-III/3B_U01Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U14projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
A_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
A_2A_U12potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji
A_2A_U13w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplo-mowej
Treści programoweT-SD-1Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów.
M-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi uzasadnić rozwiązania przyjęte w pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_AN2-III/3B_K01Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
A_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplo-mowej
Treści programoweT-SD-1Studenci dostosowują własne opracowania projektowe do wymogów stawianych magisterskim pracom dyplomowym. Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-2Zajęcia w formie panelu dyskusyjnego polegają na indywidualnej prezentacji własnej pracy projektowej przed grupą seminaryjną na zajęciach, przeprowadzane są korekty i weryfikacja założeń projektowych przez prowadzącego seminarium w obecności promotorów.
M-1Nabycie umiejętności publicznej prezentacji projektu, w tym prezentacji multimedialnej oraz obrony własnej pracy dyplomowej. Metody: seminarium, prezentacji, porównawcze, programowe (komputerowe), dyskusji dydaktycznej, harmonogramu pracy dyplomowej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń odbywa się na podstawie: frekwencji na zajęciach, przeprowadzonej prezentacji wstępnego projektu dyplomowego, przyjętego zakresu i metod projektowania, aktywności na zajęciach seminaryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi myśleć w sposób samodzielny i innowacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0