Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie miastami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 18 1,50,33zaliczenie
projektyP2 18 1,50,33zaliczenie
wykładyW2 18 1,00,34egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczona urbanistyka sem. 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.18
18
projekty
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna18
18
wykłady
T-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście Studium wykonalności Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej Partnerstwo publiczno-prywatne Biznesplany - opracowanie Decydowanie oraz organizacje Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy. Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie Finansowanie rozwoju miasta Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu Zarządzanie infrastrukturą techniczną Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa Nowa rola władz lokalnych i systemy informatyczne18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.6
A-L-3Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej2
A-L-4Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.6
A-L-5Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.13
45
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Opracowanie indywidualnie prezentacji prezydenckie. Wybór zespołów tworzących kilkuosobowe firmy developerskie. Podział funkcji dla poszczególnych człłonkówfirm. Opracowanie profilu działaności, nazwy i loga firmy.1
A-P-3Ustalenie celów i zadań firm. Przygotowanie długookresowej prognozy finansowej. Zaplanowanie kolejności przedsięwzięć. Opracowanie koncepcji urbanistycznej wybranych obszarów. Opracowanie zasad partnerstwa publiczno-prywatnego. Opracowanie raportu do Rankingu I i prezentacji publicznej.12
A-P-4Opracowanie krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata, w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowanie raportu do Rankingu II i prezentacji publicznej.14
45
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Przygotowanie do egzaminu Udział w egzaminie12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_BN2-X/2_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U01T2A_U08, T2A_U11InzA2_U01C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_U02
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U18C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_U03
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07C-1T-W-1, T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_U04
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_2A_U04T2A_U14, T2A_U19InzA2_U03, InzA2_U06C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_U05
projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
A_2A_U05T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_U06
rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
A_2A_U06T2A_U11, T2A_U14C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_BN2-X/2_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
A_2A_K01T2A_K01InzA2_K02C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_K02
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04InzA2_K01C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_K03
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
A_2A_K03T2A_K05InzA2_K01C-1T-L-1, T-P-1M-1S-1
A_2A_BN2-X/2_K04
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
A_2A_K04T2A_K07InzA2_K01C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_BN2-X/2_U01
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Wszystkie prezentacje i raporty są przygotowane w atrakcyjny sposób
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_U02
projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
2,0
3,0Projekt urbanistyczny lub plan zagospodarowania przestrzennego posiada elementy zwiazane miedzy innymi z finansami, ochroną środowiska, partnerstwem publiczno-prywatnym
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_U03
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_U04
w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_U05
projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
2,0
3,0Projektuje i planuje z uwzglednieniem wieloaspektowych wytycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_U06
rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
2,0
3,0W projekcie rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, w zależności od potrzeb stosuje rozwiązania energooszczędne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_BN2-X/2_K01
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_K02
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_K03
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_BN2-X/2_K04
popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sławomir Gzell, O Architekturze, Blue Bird, 2014
  2. Sławomir Gzell, LOCALISATION ON THE WATER – WHAT DOES IT MEAN TODAY FOR THE CITY?, Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2015, s p a c e & FORM | przestrze ń i FORMa 24/1
  3. Sławomir Gzell, EUROPEAN CITY NEEDS HELP / EUROPEJSKIE MIASTO POTRZEBUJE POMOCY, Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2015, space & FORM / przestrzeń i FORMa 24/2
  4. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  5. Pęski W., Zarządzanie zrównoważonym rozwojem miast, Arkady, Warszawa, 1999
  6. Czekiel-Świtalska E., Planowanie miejscowe a budżet miasta, The Local Planning and a City Budget, hogben, Szczecin, 2007, czasopismo Przestrzeń i forma nr 6
  7. Kupiec L., Biznesplan jako instrument zarządzania firmą, Wyższa Szkoła Finansów I Zarządzania, Białystok, 2003
  8. Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Alicja Świtalska, OCHRONA GRUNTÓW ROLNYCH A PLANOWANIE PRZESTRZENNE OD ROKU 1995 W POLSCE /THE PROTECTION OF AGRICULTURAL LAND IN THE CONTEXT OF SPATIAL PLANNING AFTER THE YEAR 1995 IN POLAND, Uczelniane ZUT, Szczecin, 2016, s p a c e & FORM / Przestrzeń i forma 25

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.18
18

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście Studium wykonalności Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej Partnerstwo publiczno-prywatne Biznesplany - opracowanie Decydowanie oraz organizacje Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy. Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie Finansowanie rozwoju miasta Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu Zarządzanie infrastrukturą techniczną Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa Nowa rola władz lokalnych i systemy informatyczne18
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji. Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.6
A-L-3Przygotowanie strony internetowej indywidualnej i grupowej2
A-L-4Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.6
A-L-5Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji.13
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2Opracowanie indywidualnie prezentacji prezydenckie. Wybór zespołów tworzących kilkuosobowe firmy developerskie. Podział funkcji dla poszczególnych człłonkówfirm. Opracowanie profilu działaności, nazwy i loga firmy.1
A-P-3Ustalenie celów i zadań firm. Przygotowanie długookresowej prognozy finansowej. Zaplanowanie kolejności przedsięwzięć. Opracowanie koncepcji urbanistycznej wybranych obszarów. Opracowanie zasad partnerstwa publiczno-prywatnego. Opracowanie raportu do Rankingu I i prezentacji publicznej.12
A-P-4Opracowanie krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata, w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowanie raportu do Rankingu II i prezentacji publicznej.14
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Przygotowanie do egzaminu Udział w egzaminie12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U01prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wszystkie prezentacje i raporty są przygotowane w atrakcyjny sposób
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U02projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzinami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt urbanistyczny lub plan zagospodarowania przestrzennego posiada elementy zwiazane miedzy innymi z finansami, ochroną środowiska, partnerstwem publiczno-prywatnym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U03potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-W-1Zarządzanie miastami – nowe podejście Studium wykonalności Harmonizowanie ekosystemów urbanistycznych Obliczanie zysku z architektury rezydencjonalnej i biurowej Partnerstwo publiczno-prywatne Biznesplany - opracowanie Decydowanie oraz organizacje Zagospodarowanie zaniedbanych obszarów wewnętrznych miast Planowanie lokalne a planowanie działalności firmy. Zarządzanie a zasoby ludzkie w urzędzie miasta i w firmie Finansowanie rozwoju miasta Parki nauki i technologii oraz wilii biznesu Zarządzanie infrastrukturą techniczną Nieruchomości miejskie i bio-architektura mieszkaniowa Nowa rola władz lokalnych i systemy informatyczne
T-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projekcie przedstawia prawidłowe araanżacje przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U04w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projektowaniu urbanistycznym i planowaniu przestrzennym trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, harmonijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U05projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U05do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projektuje i planuje z uwzglednieniem wieloaspektowych wytycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_U06rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, stosuje rozwiązania energooszczędne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W projekcie rozpoznaje wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określa metody jego minimalizowania, w zależności od potrzeb stosuje rozwiązania energooszczędne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_K01rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_K02szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W opracowaniu projektowym pokazuje, że szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_K03jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, także szerszym, złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K03szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-L-1Opracowanie indywidualne w formie cyfrowej prezentacje prezydenckie. Przygotowanie strony internetowe indywidualnej i całego zespołu. Opracowanie w formie cyfrowej: długoterminowych przedsięwzięć rozwojowych, Opracowanie w formie cyfrowej: krótkoterminowych, szczegółowych przedsięwzięć rozwojowych dla jednej inwestycji, koncepcji bio-przestrzennej z elementami architektonicznymi i zagospodarowaniem terenu, szczegółowego harmonogramu jednej inwestychi i ogólnego dla wszystkich inwestycji, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego oraz zasad współpracy, szczegółowej prognozy finansowej dla jednej inwestycji. Przygotowanie w formie multimedialnej ostatecznej prezentacji, koncepcji bio-przestrzennej, szczegółowego harmonogramu działań, schematu partnerstwa publiczno-prywatnego, prognozy finansowej. Przygotowanie w formie multimedialnej pierwszej prezentacji.
T-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowuje wybrane przedsięwzięcie w zespole i jest gotowy do pracy w zespole złożonym ze specjalistów z odległych dziedzin
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_BN2-X/2_K04popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K04dba o prestiż i wysoką rangę zawodu architekta, realizuje kodeks etyczny oraz misję społeczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Student musi umieć kierować rozwojem miasta oraz tworzyć i prowadzić pracownie architektoniczne i urbanistyczne oraz firmy deweloperskie współdziałające z samorządem lokalnym i regionalnym oraz UE
Treści programoweT-P-1Studenci opracowują indywidualne prezentacje prezydenckie oraz wybierają studenckiego prezydenta i pięcioosobowy zarząd miasta, składy firm i przygotowują strony internetowe Zarząd i firmy formułują cele i zadania oraz przygotowują długookresowe: wariantowe koncepcje przestrzenne, plany przedsięwzięć, zespoły partnerów strategicznych oraz źródła finansowania. Opracowują raporty do Rankingu I i odbywa się I prezentacja publiczna Firmy w uzgodnieniu i we współdziałaniu z zarządem ustalają i opracowują grupy krótkoterminowych przedsięwzięć rozwojowych na 2-3 lata w tym ich koncepcje bio-przestrzenne, szczegółowe harmonogramy działań, wykaz partnerów z określeniem ich udziału w kosztach i zyskach w planach finansowych firmy. Opracowują raporty do Rankingu II i odbywa się II (końcowa) prezentacja publiczna
Metody nauczaniaM-1metoda problemowa, metoda porównawcza, metody aktywizujące (m.in. plusy za dobre odpowiedzi na wykładzie). Autorska metoda internetowa (strona internetowa przedmiotu z materiałami dostępnymi przed wykładem itp. oraz strony internetowe studenckich firm i zarządu miasta)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest ocena uzyskana w rankingach (z agregacji wyników z dwóch rankingów cząstkowych) studenckich firm i zarządu. Stopień opanowania wiadomości przedstawianych na wykładach sprawdzany jest na egzaminie pisemnym.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W szczególności na stronie internetowej popularyzuje wiedzę o architekturze, inicjuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0