Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Plastyka - rysunek prezentacyjny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plastyka - rysunek prezentacyjny | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Joanna Tokarczyk <jtokarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiedza i umiejętności z zakresu zagadnień zastosowania perspektywy w rysunku |
W-2 | wiedza i umiejętności dotyczące technik rysunkowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | doskonalenie umiejętności posługiwania się rysunkiem projektowym w celu zapisu wyobrażeń oraz koncepcji i idei projektowych |
C-2 | doskonalenie umiejętności tworzenia komunikatów wizualnych prezentujących idee projektowe |
C-3 | doskonalenie sprawności swobodnego posługiwania się narzędziami rysunkowymi w celu zapisu własnych koncepcji projektowych oraz w celu marketingowego przekazu idei projektu |
C-4 | doskonalenie umiejętności swobodnego łączenia narzędzi rysunkowych, malarskich i programów komputerowych |
C-5 | dosknalenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych. | 14 |
T-P-2 | Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury. | 14 |
T-P-3 | Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu | 2 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Barwa - środek ekspresji. | 12 |
T-P-2 | Forma, kształt, faktura. | 16 |
T-P-3 | Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Praca własna. | 30 |
60 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-P-2 | Praca własna | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena poszczególnych etapów ćwiczeń |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena dokonywana na zakończenie przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B02_W01 ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | Wz_2A_W01 | A2_W08 | C-2, C-1, C-5, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B02_U01 potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi | Wz_2A_U07 | A2_U16 | C-2, C-1, C-5, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_B02_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-2, C-1, C-5, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B02_W01 ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | 2,0 | nie posiada wiedzy w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; nie orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych |
3,0 | ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | |
3,5 | ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | |
4,0 | ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | |
4,5 | ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych | |
5,0 | ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; potrafi podjąć dyskusję na temat wybranego zagadnienia, w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B02_U01 potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi | 2,0 | nie potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultatów prac projektowych , nie posługuje się w stopniu podstawowym tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi |
3,0 | potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi | |
3,5 | potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi | |
4,0 | potrafi samodzielnie przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi | |
4,5 | potrafi przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zawansowanymi technikami prezentacyjnymi | |
5,0 | potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi w sposób kreatywny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_B02_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji | 2,0 | student nie potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działań zawodowych, nie wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności |
3,0 | student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób najprostszy wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności | |
3,5 | student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób prosty wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności | |
4,0 | student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności | |
4,5 | student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji | |
5,0 | student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, wykazuje się przy tym dużą kreatywnością |
Literatura podstawowa
- Jose M. Parramon, Jak rysować w perspektywie, 2011
- Michał Suffczyński, Rysunek i akwarela. Sztuka komunikacji wizualnej, 2011
- Terisio Pignatti, Historia rysunku, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2005
- Simon Mark, STORYBOARD - RUCH W SZTUCE FILMOWEJ, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2010
- Hard J., The Art of the Storyboard: A Filmmaker's Introduction, 2008