Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Fotografia produktu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fotografia produktu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu fotografii, swobodna obsługa sprzętu fotograficznego oraz podstawowe umiejętności obsługi programów do obróbki grafiki rastrowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu fotografii produktu, w tym umiejętności stosowania technik oświetleniowych, doboru optyki i dopasowania sceny dla fotografowanego produktu. |
C-2 | Wyćwiczenie u studenta umiejętności elastycznej konfiguracji sprzętu fotograficznego do aktualnych potrzeb. |
C-3 | Wyćwiczenie umiejętności swobodnej kreacji obrazu za pomocą cyfrowych technik fotograficznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do Fotografii Produktu, omówienie obszarów zastosowania, publikacji i praw autorskich. | 2 |
T-P-2 | Prezentacja wyposażenia studia fotograficznego, profilowanie wyposażenia pod kątem określonego zastosowania. | 2 |
T-P-3 | Prezentacja praktyczna różnego typu oświetlenia i wyposażenia towarzyszącego pozwalającego na właściwe zbudowanie sceny. | 4 |
T-P-4 | Omówienie problemu równoważenia światła przy występowaniu źródeł o różnych temperaturach brwowych. Ćwiczenia praktyczne z równoważenia świateł. | 2 |
T-P-5 | Budowa sceny dla fotografowanego obiektu - stosowanie teł, wybór pleneru. | 2 |
T-P-6 | Wprowadzenie do makrofotografii. Omówienie sprzętu niezbędnego do fotografowania małych obiektów oraz sytuacji występujących w tej dziedzinie fotografii. | 2 |
T-P-7 | Fotografia produktów błyszczących i transparentnych, kontrola odbić, modelowanie światłem oraz zastosowanie światła do maskowania wad produktów. | 4 |
T-P-8 | Generowanie reprodukcji fotograficznych, omówienie wymaganego oświetlenia | 2 |
T-P-9 | Rejestracja ruchu. Przygotowanie parametrów ekspozycji oraz oświetlenia. | 2 |
T-P-10 | Omówienie sposobów na wydobycie i podkreślenie lub ukrycie faktury fotografowanego przedmiotu | 2 |
T-P-11 | Wprowadzenie zagadnień związanych z fotografią portretową i fotografią mody | 4 |
T-P-12 | Podsumowanie zajęć i ocena prac | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 20 |
A-P-2 | Uczestnictwo w wykładach wprowadzających | 10 |
A-P-3 | Lektura wskazanej literatury | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | opis |
M-3 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ostateczna ocena jest średnią arytmetyczną z poszczególnych ćwiczeń, oceniana jest również aktywność studenta i poziom zaangażowania w przedmiot oraz frekwencja. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C15_W01 zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów | Wz_2A_W07 | A2_W12 | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-12, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C15_U01 potrafi samodzielnie przewidywać oraz oceniać rezultat swoich działań projektowych w kontekście estetycznym, społecznym i prawnym | Wz_2A_U04 | A2_U14 | C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-12, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C15_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-12, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-P-10, T-P-11 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C15_W01 zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C15_U01 potrafi samodzielnie przewidywać oraz oceniać rezultat swoich działań projektowych w kontekście estetycznym, społecznym i prawnym | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C15_K01 samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Child & Mark Galer, Photographic Lighting - Essential Skills (Fourth Edition), Focal Press, 2008, ISBN-10: 0240520955
- Michael Freeman, Fotografia Studyjna, WYDAWNICTWO NAUKOWO - TECHNICZNE, 1993
- Kirk Tuck, Minimalist Lighting - Professional Techniques for Location Photography, Amherst Media, Inc, ISBN-10: 1584282509
Literatura dodatkowa
- Urszula Czartoryska, "Przygody plastyczne fotografii.", Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2002
- Antologia tekstów, "Przestrzenie fotografii", Galeria f5- &Księgarnia Fotograficzna, Fundacja Edukacji Wizualnej, Łódź, 2005, ISBN: 83-920765-3-2
- Adam Mazur, "Decydujący Moment", Karakter, 2012, 978-83-62376-20-9
- Susan Sonntag, "O fotografii", Karakter, 2012