Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł Dyplom magisterski
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 60 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie 3 semestrów studiów na poziomie drugim kierunku wzornictwo.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z realizacją i przebiegiem egzaminu dyplomowego.
C-2Zapoznaie studentów z zasadami tworzenia i złożenia pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studentów z problemem plagiatu, przypomnienie znaczenia prawnej ochrony własności intelektualnej.
C-4Ukształtowanie umiejętności prezentowania swoich dokonań artystyczno - projektowych na forum publicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie zasad, procedury dyplomowania na studiach II stopnia.4
T-S-2Omówienie zasad opracowania formularzy i złożenia dokumentów.4
T-S-3Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia.8
T-S-4Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa.4
T-S-5Sporzadzanie wstępnych konspektów. Opracowanie i redagowanie tekstu. Wykaz materiałów źródłowych.4
T-S-6Selekcja i analiza zgromadzonych materiałów. Konsultacje.6
T-S-7Redagowanie opisów prac projektowych, aneksu. Wspólna analiza.5
T-S-8Przygotowanie i realizacja autoprezentacji. Digitalizacja prac.15
T-S-9Przegląd i analiza prac pod kątem merytorycznym i estetycznym.10
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnistwo w zajęciach.60
A-S-2Praca własna studenta.60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny.
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków, seminarium, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metoda programowa - z użyciem komputera.
M-5Metoda praktyczna - seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia uczestnictwaw ćwiczeniach audytoryjnych. Poziom i sposób przedstawienia tematu, zakresu i celu pracy.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień.
S-3Ocena podsumowująca: Suma oceny formującej oraz autoprezentacji. Obserwacja indywidualnej pracy studenta.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C27_W01
potrafi samodzielnie rozróżnić tematykę badań i zakres pracy z wybranej specjalności
Wz_2A_W02A2_W08C-1, C-2T-S-5, T-S-1, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1
Wz_2A_C27_W05
w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi w sposób umiejętny wykorzystać zdobytą wiedzę do pracy dyplomowej
Wz_2A_W05A2_W10C-4T-S-1, T-S-4, T-S-3M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C27_U01
potrafi w sposób samodzielny zaproponować, przeprowadzić analizę i prezentację własnych realizacji projektowych
Wz_2A_U01A2_U11C-4M-5S-1, S-2, S-3
Wz_2A_C27_U04
rozumie i przestrzega etyczne i prawne aspekty dotyczące prawa autorskiego
Wz_2A_U04A2_U14C-3T-S-4M-1, M-5S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C27_K05
w wyniku systematycznej pracy posiada umiejętność efektywnej i profesjoinalnej współpracy i prezentacji własnych dokonań projektowych
Wz_2A_K05A2_K05C-4T-S-6, T-S-3M-2, M-3, M-4, M-5S-2
Wz_2A_C27_K06
postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, jest w pełni świadomy przestrzegania zasad ochrony prawa autorskiego
Wz_2A_K06A2_K06C-3T-S-6, T-S-4M-1, M-2, M-3, M-5S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C27_W01
potrafi samodzielnie rozróżnić tematykę badań i zakres pracy z wybranej specjalności
2,0student nie potrafi określić tematyki badań oraz wyznaczyć zakresu pracy, nie uczestniczy w zajęciach
3,0student na poziomie podstawowym rozróżnia tematykę badań z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0student wspólnie z prowadzacym określa tematykę zadań oraz wyznacza zakres swojej pracy
4,5
5,0student z niewielką pomocą prowadzacego określa temat swojej pracy oraz wyznacza i systematycznie realizuje poszczególne etapy badań
Wz_2A_C27_W05
w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi w sposób umiejętny wykorzystać zdobytą wiedzę do pracy dyplomowej
2,0student nie posiada i nie potrafi zrealizowac pracy dyplomowej, nie uczestniczy w zajęciach
3,0w mierny sposób student potrafi wykorzystać wiedzę do realizacji własnej pracy dyplomowej
3,5
4,0student przy pomocy prowadzącego w stopniu dobrym wykorzystuje wiedzę zdobytą na zajęciach, samodzielnie formułuje prezentację werbalną
4,5
5,0student samodzielnie potrafi zrealizować prezentację własnej pracy z wykorzystaniem środków audiowizualnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C27_U01
potrafi w sposób samodzielny zaproponować, przeprowadzić analizę i prezentację własnych realizacji projektowych
2,0student nie potrafi przygotować wypowiedzi ustnej i pisemnej, nie uczestniczy w zajęciach
3,0student w sposób mało samodzielny przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, biernie uczestniczy w zajęciach, pracuje mało systematycznie
3,5
4,0student planuje i przeprowadza samodzielnie prezentację projektu dyplomowego korzystajac z niewielkiej pomocy prowadzacego
4,5
5,0student samodzielnie oraz wyczerpujaco i w atrakcyjnej formie przeprowadza analizę i prezentację własnej pracy
Wz_2A_C27_U04
rozumie i przestrzega etyczne i prawne aspekty dotyczące prawa autorskiego
2,0student nie przestrzega zasad dotyczacych praw autorskich
3,0student w opracowaniach dotyczących autoprezentacji i realizacji pracy dyplomowej nie zawsze przestrzega etycznych zasad i norm prawa autorskiego
3,5
4,0student we własnych opracowaniach w sposób swiadomy przestrzega etycznych i prawnych norm prawa autorskiego
4,5
5,0student w sposób świadomy przestrzega praw autorskich, prawidłowo umieszcza przypisy, aneksy i stosuje wyczerpująca bibliografię

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C27_K05
w wyniku systematycznej pracy posiada umiejętność efektywnej i profesjoinalnej współpracy i prezentacji własnych dokonań projektowych
2,0student nie potrafi nawiązać podstawowej współpracy, nie jest przygotowany do własnej działalności projektowej
3,0student w stopniu podstawowym potrafi nawiązać współpracę bazującą na wcześniejszej praktyce, w sposób mało profesjonalny potrafi zaprezentować własną działalność projektową
3,5
4,0student w stopniu zadawalającym potrafi wykorzystać wiedzę i zastosować ją w praktyce do współpracy, w sposób trafny dokonuje prezentacji własnej pracy
4,5
5,0student w bardzo dobry i skutecznysposób potrafi nawiązać współpracę, prezentuje w sposób profesjonalny własne dokonania projektowe
Wz_2A_C27_K06
postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, jest w pełni świadomy przestrzegania zasad ochrony prawa autorskiego
2,0
3,0student w trakcie realizacji pracy dyplomowej w sposób przypadkowy kieruje się zasadmi etyki zawodowej oraz poszanowaniem prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z.Sirojć, Przygotowanie pracy dyplomowej, Uczelnia Warszawska im.Marii Skłodowskiej - Curie, Warszawa, 2009
  2. P.Dębowski, J. Mrowczyk, Widzieć/ wiedzieć, Karakter, Kraków, 2011
  3. R.Zenderowski, Praca magisterska,licencjat : krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony prac, CeDeWu, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. D.Cendrowska, Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu., Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie zasad, procedury dyplomowania na studiach II stopnia.4
T-S-2Omówienie zasad opracowania formularzy i złożenia dokumentów.4
T-S-3Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia.8
T-S-4Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa.4
T-S-5Sporzadzanie wstępnych konspektów. Opracowanie i redagowanie tekstu. Wykaz materiałów źródłowych.4
T-S-6Selekcja i analiza zgromadzonych materiałów. Konsultacje.6
T-S-7Redagowanie opisów prac projektowych, aneksu. Wspólna analiza.5
T-S-8Przygotowanie i realizacja autoprezentacji. Digitalizacja prac.15
T-S-9Przegląd i analiza prac pod kątem merytorycznym i estetycznym.10
60

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnistwo w zajęciach.60
A-S-2Praca własna studenta.60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_W01potrafi samodzielnie rozróżnić tematykę badań i zakres pracy z wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z realizacją i przebiegiem egzaminu dyplomowego.
C-2Zapoznaie studentów z zasadami tworzenia i złożenia pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-5Sporzadzanie wstępnych konspektów. Opracowanie i redagowanie tekstu. Wykaz materiałów źródłowych.
T-S-1Omówienie zasad, procedury dyplomowania na studiach II stopnia.
T-S-3Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny.
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków, seminarium, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena stopnia uczestnictwaw ćwiczeniach audytoryjnych. Poziom i sposób przedstawienia tematu, zakresu i celu pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić tematyki badań oraz wyznaczyć zakresu pracy, nie uczestniczy w zajęciach
3,0student na poziomie podstawowym rozróżnia tematykę badań z zakresu wybranej specjalności
3,5
4,0student wspólnie z prowadzacym określa tematykę zadań oraz wyznacza zakres swojej pracy
4,5
5,0student z niewielką pomocą prowadzacego określa temat swojej pracy oraz wyznacza i systematycznie realizuje poszczególne etapy badań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_W05w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi w sposób umiejętny wykorzystać zdobytą wiedzę do pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W05w stopniu zaawansowanym zna style w sztuce oraz związane z nimi tradycje twórcze i kreatywnie wykorzystuje te wiedzę w pracach projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W10umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności prezentowania swoich dokonań artystyczno - projektowych na forum publicznym.
Treści programoweT-S-1Omówienie zasad, procedury dyplomowania na studiach II stopnia.
T-S-4Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa.
T-S-3Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna - seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień.
S-3Ocena podsumowująca: Suma oceny formującej oraz autoprezentacji. Obserwacja indywidualnej pracy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada i nie potrafi zrealizowac pracy dyplomowej, nie uczestniczy w zajęciach
3,0w mierny sposób student potrafi wykorzystać wiedzę do realizacji własnej pracy dyplomowej
3,5
4,0student przy pomocy prowadzącego w stopniu dobrym wykorzystuje wiedzę zdobytą na zajęciach, samodzielnie formułuje prezentację werbalną
4,5
5,0student samodzielnie potrafi zrealizować prezentację własnej pracy z wykorzystaniem środków audiowizualnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_U01potrafi w sposób samodzielny zaproponować, przeprowadzić analizę i prezentację własnych realizacji projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U01posiada rozwiniętą osobowość artystyczną umożliwiającą tworzenie, realizowanie i proponowanie własnych koncepcji projektowych w obszarze wzornictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U11posiada rozwiniętą osobowość artystyczną, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności prezentowania swoich dokonań artystyczno - projektowych na forum publicznym.
Metody nauczaniaM-5Metoda praktyczna - seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena stopnia uczestnictwaw ćwiczeniach audytoryjnych. Poziom i sposób przedstawienia tematu, zakresu i celu pracy.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień.
S-3Ocena podsumowująca: Suma oceny formującej oraz autoprezentacji. Obserwacja indywidualnej pracy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi przygotować wypowiedzi ustnej i pisemnej, nie uczestniczy w zajęciach
3,0student w sposób mało samodzielny przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, biernie uczestniczy w zajęciach, pracuje mało systematycznie
3,5
4,0student planuje i przeprowadza samodzielnie prezentację projektu dyplomowego korzystajac z niewielkiej pomocy prowadzacego
4,5
5,0student samodzielnie oraz wyczerpujaco i w atrakcyjnej formie przeprowadza analizę i prezentację własnej pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_U04rozumie i przestrzega etyczne i prawne aspekty dotyczące prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U04potrafi samodzielnie przewidywać oraz oceniać rezultat swoich działań projektowych w kontekście estetycznym, społecznym i prawnym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z problemem plagiatu, przypomnienie znaczenia prawnej ochrony własności intelektualnej.
Treści programoweT-S-4Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny.
M-5Metoda praktyczna - seminarium.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Suma oceny formującej oraz autoprezentacji. Obserwacja indywidualnej pracy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie przestrzega zasad dotyczacych praw autorskich
3,0student w opracowaniach dotyczących autoprezentacji i realizacji pracy dyplomowej nie zawsze przestrzega etycznych zasad i norm prawa autorskiego
3,5
4,0student we własnych opracowaniach w sposób swiadomy przestrzega etycznych i prawnych norm prawa autorskiego
4,5
5,0student w sposób świadomy przestrzega praw autorskich, prawidłowo umieszcza przypisy, aneksy i stosuje wyczerpująca bibliografię
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_K05w wyniku systematycznej pracy posiada umiejętność efektywnej i profesjoinalnej współpracy i prezentacji własnych dokonań projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K05posiada popartą doświadczeniem umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności przejawiającą się: - efektywną negocjacją oraz mediacją, - integracją z innymi podmiotami w ramach współpracy, - syntetyczną i oryginalną prezentacją projektów z użyciem współczesnych technologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K05posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie, przejawiające się przez: inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań; przewodniczenie działaniom, pracę zespołową, prowadzenie negocjacji i właściwą organizację działań; integrację z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowanie skomplikowanych zadań w przystępnej formie
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności prezentowania swoich dokonań artystyczno - projektowych na forum publicznym.
Treści programoweT-S-6Selekcja i analiza zgromadzonych materiałów. Konsultacje.
T-S-3Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia.
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny.
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków, seminarium, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metoda programowa - z użyciem komputera.
M-5Metoda praktyczna - seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi nawiązać podstawowej współpracy, nie jest przygotowany do własnej działalności projektowej
3,0student w stopniu podstawowym potrafi nawiązać współpracę bazującą na wcześniejszej praktyce, w sposób mało profesjonalny potrafi zaprezentować własną działalność projektową
3,5
4,0student w stopniu zadawalającym potrafi wykorzystać wiedzę i zastosować ją w praktyce do współpracy, w sposób trafny dokonuje prezentacji własnej pracy
4,5
5,0student w bardzo dobry i skutecznysposób potrafi nawiązać współpracę, prezentuje w sposób profesjonalny własne dokonania projektowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C27_K06postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, jest w pełni świadomy przestrzegania zasad ochrony prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K06zna i potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej i zarządzania zasobami własności intelektualnej, przy współpracy z indywidualnym odbiorcą i firmami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z problemem plagiatu, przypomnienie znaczenia prawnej ochrony własności intelektualnej.
Treści programoweT-S-6Selekcja i analiza zgromadzonych materiałów. Konsultacje.
T-S-4Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny.
M-3Metoda aktywizująca - metoda przypadków, seminarium, dyskusja dydaktyczna.
M-5Metoda praktyczna - seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w trakcie realizacji pracy dyplomowej w sposób przypadkowy kieruje się zasadmi etyki zawodowej oraz poszanowaniem prawa autorskiego
3,5
4,0
4,5
5,0