Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Dyplom magisterski | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie 3 semestrów studiów na poziomie drugim kierunku wzornictwo. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z realizacją i przebiegiem egzaminu dyplomowego. |
C-2 | Zapoznaie studentów z zasadami tworzenia i złożenia pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z problemem plagiatu, przypomnienie znaczenia prawnej ochrony własności intelektualnej. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności prezentowania swoich dokonań artystyczno - projektowych na forum publicznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omówienie zasad, procedury dyplomowania na studiach II stopnia. | 4 |
T-S-2 | Omówienie zasad opracowania formularzy i złożenia dokumentów. | 4 |
T-S-3 | Zapoznanie i przypomnienie zasad formułowania i rozwiązywania problemów badawczych: metoda i problem badawczy.Teza, hipoteza. Badania. Podsumowanie - przypisy, bibliografia. | 8 |
T-S-4 | Omówienie problemu plagiatu, sposobu badania prac pod kątem wymagań stawianych na wydziale wzornictwa. | 4 |
T-S-5 | Sporzadzanie wstępnych konspektów. Opracowanie i redagowanie tekstu. Wykaz materiałów źródłowych. | 4 |
T-S-6 | Selekcja i analiza zgromadzonych materiałów. Konsultacje. | 6 |
T-S-7 | Redagowanie opisów prac projektowych, aneksu. Wspólna analiza. | 5 |
T-S-8 | Przygotowanie i realizacja autoprezentacji. Digitalizacja prac. | 15 |
T-S-9 | Przegląd i analiza prac pod kątem merytorycznym i estetycznym. | 10 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnistwo w zajęciach. | 60 |
A-S-2 | Praca własna studenta. | 60 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Metoda aktywizująca - metoda przypadków, seminarium, dyskusja dydaktyczna. |
M-4 | Metoda programowa - z użyciem komputera. |
M-5 | Metoda praktyczna - seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena stopnia uczestnictwaw ćwiczeniach audytoryjnych. Poziom i sposób przedstawienia tematu, zakresu i celu pracy. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na seminarium, uczestnictwo w dyskusjach oraz wnioskach i podsumowaniach omawianych zagadnień. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Suma oceny formującej oraz autoprezentacji. Obserwacja indywidualnej pracy studenta. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C27_W01 potrafi samodzielnie rozróżnić tematykę badań i zakres pracy z wybranej specjalności | Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-1, C-2 | T-S-5, T-S-1, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Wz_2A_C27_W05 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi w sposób umiejętny wykorzystać zdobytą wiedzę do pracy dyplomowej | Wz_2A_W05 | A2_W10 | C-4 | T-S-1, T-S-4, T-S-3 | M-5 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C27_U01 potrafi w sposób samodzielny zaproponować, przeprowadzić analizę i prezentację własnych realizacji projektowych | Wz_2A_U01 | A2_U11 | C-4 | — | M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Wz_2A_C27_U04 rozumie i przestrzega etyczne i prawne aspekty dotyczące prawa autorskiego | Wz_2A_U04 | A2_U14 | C-3 | T-S-4 | M-1, M-5 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C27_K05 w wyniku systematycznej pracy posiada umiejętność efektywnej i profesjoinalnej współpracy i prezentacji własnych dokonań projektowych | Wz_2A_K05 | A2_K05 | C-4 | T-S-6, T-S-3 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2 |
Wz_2A_C27_K06 postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, jest w pełni świadomy przestrzegania zasad ochrony prawa autorskiego | Wz_2A_K06 | A2_K06 | C-3 | T-S-6, T-S-4 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C27_W01 potrafi samodzielnie rozróżnić tematykę badań i zakres pracy z wybranej specjalności | 2,0 | student nie potrafi określić tematyki badań oraz wyznaczyć zakresu pracy, nie uczestniczy w zajęciach |
3,0 | student na poziomie podstawowym rozróżnia tematykę badań z zakresu wybranej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | student wspólnie z prowadzacym określa tematykę zadań oraz wyznacza zakres swojej pracy | |
4,5 | ||
5,0 | student z niewielką pomocą prowadzacego określa temat swojej pracy oraz wyznacza i systematycznie realizuje poszczególne etapy badań | |
Wz_2A_C27_W05 w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi w sposób umiejętny wykorzystać zdobytą wiedzę do pracy dyplomowej | 2,0 | student nie posiada i nie potrafi zrealizowac pracy dyplomowej, nie uczestniczy w zajęciach |
3,0 | w mierny sposób student potrafi wykorzystać wiedzę do realizacji własnej pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | student przy pomocy prowadzącego w stopniu dobrym wykorzystuje wiedzę zdobytą na zajęciach, samodzielnie formułuje prezentację werbalną | |
4,5 | ||
5,0 | student samodzielnie potrafi zrealizować prezentację własnej pracy z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C27_U01 potrafi w sposób samodzielny zaproponować, przeprowadzić analizę i prezentację własnych realizacji projektowych | 2,0 | student nie potrafi przygotować wypowiedzi ustnej i pisemnej, nie uczestniczy w zajęciach |
3,0 | student w sposób mało samodzielny przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, biernie uczestniczy w zajęciach, pracuje mało systematycznie | |
3,5 | ||
4,0 | student planuje i przeprowadza samodzielnie prezentację projektu dyplomowego korzystajac z niewielkiej pomocy prowadzacego | |
4,5 | ||
5,0 | student samodzielnie oraz wyczerpujaco i w atrakcyjnej formie przeprowadza analizę i prezentację własnej pracy | |
Wz_2A_C27_U04 rozumie i przestrzega etyczne i prawne aspekty dotyczące prawa autorskiego | 2,0 | student nie przestrzega zasad dotyczacych praw autorskich |
3,0 | student w opracowaniach dotyczących autoprezentacji i realizacji pracy dyplomowej nie zawsze przestrzega etycznych zasad i norm prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | student we własnych opracowaniach w sposób swiadomy przestrzega etycznych i prawnych norm prawa autorskiego | |
4,5 | ||
5,0 | student w sposób świadomy przestrzega praw autorskich, prawidłowo umieszcza przypisy, aneksy i stosuje wyczerpująca bibliografię |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C27_K05 w wyniku systematycznej pracy posiada umiejętność efektywnej i profesjoinalnej współpracy i prezentacji własnych dokonań projektowych | 2,0 | student nie potrafi nawiązać podstawowej współpracy, nie jest przygotowany do własnej działalności projektowej |
3,0 | student w stopniu podstawowym potrafi nawiązać współpracę bazującą na wcześniejszej praktyce, w sposób mało profesjonalny potrafi zaprezentować własną działalność projektową | |
3,5 | ||
4,0 | student w stopniu zadawalającym potrafi wykorzystać wiedzę i zastosować ją w praktyce do współpracy, w sposób trafny dokonuje prezentacji własnej pracy | |
4,5 | ||
5,0 | student w bardzo dobry i skutecznysposób potrafi nawiązać współpracę, prezentuje w sposób profesjonalny własne dokonania projektowe | |
Wz_2A_C27_K06 postepuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, jest w pełni świadomy przestrzegania zasad ochrony prawa autorskiego | 2,0 | |
3,0 | student w trakcie realizacji pracy dyplomowej w sposób przypadkowy kieruje się zasadmi etyki zawodowej oraz poszanowaniem prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z.Sirojć, Przygotowanie pracy dyplomowej, Uczelnia Warszawska im.Marii Skłodowskiej - Curie, Warszawa, 2009
- P.Dębowski, J. Mrowczyk, Widzieć/ wiedzieć, Karakter, Kraków, 2011
- R.Zenderowski, Praca magisterska,licencjat : krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony prac, CeDeWu, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- D.Cendrowska, Zrób to lepiej! O sztuce komputerowego składania tekstu., Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2011