Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - Modelowanie (2):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa - Modelowanie (2) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Agnieszka Spiegelhalter <aspiegelhalter@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 10 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o metodach i technikach wspomagających pracę projektową. |
W-2 | Biegłość manualna. |
W-3 | Znajomość programów komputerowych 2D i 3D. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Doskonalenie umiejętności sporządzania zaawansowanych modeli przestrzennych z różnorodnych materiałów. |
C-2 | Nabycie umiejętności formułowania zauważonych problemów projektowych. |
C-3 | Opracowanie projektu i realizacja w formie dokumentacji wzorniczej lub przestrzennej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie projektu. Szkice wstępne. | 7 |
T-P-2 | Realizacja projektu.Analiza problemu - wybór metody i techniki. | 15 |
T-P-3 | Ocena i wybór koncepcji. | 3 |
T-P-4 | Ewaluacja projektu. Rozwiazanie. | 32 |
T-P-5 | Zaliczenie, dyskusja. | 3 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 60 |
A-P-2 | Literatura praca własna. | 5 |
A-P-3 | Konsultacje. | 10 |
A-P-4 | Korekty grupowe. | 5 |
A-P-5 | Realizacja projektu. | 40 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | metoda programowa z użyciem komputera |
M-5 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena informująca o postępach, zaawansowaniu pracy projektowej z uwzględnieniem materiałów i technik na poszczególnym poziomie realizacji projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: pozwalająca zweryfikować końcowy rezultat, efekt wykonanej projektu w oparciu o cząstkowe oceny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C31_W01 ma wiedzę z zakresu technik i metod wspomagajacych projektowanie 2 i 3D | Wz_2A_W01, Wz_2A_W02, Wz_2A_W08 | A2_W08 | C-1 | T-P-4, T-P-2 | M-3, M-5 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C31_U01 potrafi zaproponować i stworzyć koncepcje projektowe w oparciu o posiadaną wiedzę i zdolności manualne | Wz_2A_U01, Wz_2A_U02, Wz_2A_U04, Wz_2A_U08 | A2_U11, A2_U12, A2_U14, A2_U17 | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-3 | S-2 |
Wz_2A_C31_U02 umie w sposób świadomy posługiwać się warsztatem projektowym w zakresie realizacji przedmiotów użytkowych | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-1, C-3 | T-P-4, T-P-2 | M-4, M-5 | S-1 |
Wz_2A_C31_U10 potrafi przeprowadzić publiczna prezentaje projektu | Wz_2A_U10 | A2_U20 | C-3 | T-P-5 | M-5, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C31_K01 jest świadomy zakresu posiadanej wiedzy i umiejetności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się | Wz_2A_K04 | A2_K04 | C-2 | T-P-5, T-P-4 | M-5 | S-2 |
Wz_2A_C31_K06 w sposób świadomy w trakcie realizacji projektu przestrzega zasad prawa autorskiego oraz ochrony intelektualnej | Wz_2A_K06 | A2_K06 | C-2 | T-P-4, T-P-3, T-P-5 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C31_W01 ma wiedzę z zakresu technik i metod wspomagajacych projektowanie 2 i 3D | 2,0 | |
3,0 | dysponuje wiedzą niezbędną do sporzadzania modeli fizycznych projektowanego obiektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C31_U01 potrafi zaproponować i stworzyć koncepcje projektowe w oparciu o posiadaną wiedzę i zdolności manualne | 2,0 | |
3,0 | jego projekt wykonany jest w oparciu o podstawowe wiadomości technologiczne i kreatywnośći zaangażowanie na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C31_U02 umie w sposób świadomy posługiwać się warsztatem projektowym w zakresie realizacji przedmiotów użytkowych | 2,0 | |
3,0 | umie w sposób podstawowy posługiwać się warsztatem, jego koncepcja i realizacja projektu nie jest kompletna,wartość użytkowa i estetyczna na poziomie zadawalającym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C31_U10 potrafi przeprowadzić publiczna prezentaje projektu | 2,0 | |
3,0 | wartość merytoryczna prezentacji - czytelność i ligika wypowiedzi na poziomie podstawowym, argumentacja i logika wypowiedzi niespójna | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C31_K01 jest świadomy zakresu posiadanej wiedzy i umiejetności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się | 2,0 | |
3,0 | nie potrafi w sposób świadomy i w pełni samodzielny dokonać analizy własnego projektu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_C31_K06 w sposób świadomy w trakcie realizacji projektu przestrzega zasad prawa autorskiego oraz ochrony intelektualnej | 2,0 | |
3,0 | nie zawsze podczas realizacji i prezentacji własnego projektu przestrzega w sposób świadomy prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Victor Papanek, Dizajn dla realnego świata.Środowisko człowieka i zmiana społeczna, Recto verso, Łódź, 2012
- Lakhsmi Bhaskaran, Design XX wieku, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa, 2013
- Donald A.Norman, Wzornictwo i emocje, Arkady, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- 2016, Miesięczniki, kwartalniki z obszaru designu.