Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - Multimedia (3):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa - Multimedia (3)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 60 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Zaawansowana wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.15
T-P-2Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y15
T-P-3Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.15
T-P-4Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji15
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena na poszczególnych etapach realizacji projektu
S-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-P-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C32_K01
jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
Wz_2A_K06A2_K06C-1T-P-1, T-P-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C32_K01
jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
2,0
3,0w stopniu podstawowym opanował efektywne komunikowanie się i negocjacje z podmiotami gospodarczymi oraz klientami indywidualnymi
3,5
4,0jest zdolny do przeprowadzenia i nawiązania efektywnej współpracy z podmiotami gospodarczymi i indywidualnymi odbiorcami
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. a. Przelaskowski, Wprowadzenie. Podstawy technik multimedialnych., 2007

Literatura dodatkowa

  1. A. Wieczorkowska, K. Mąkosa, E.Gaj, Projekt,specjalność multimedia, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.15
T-P-2Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y15
T-P-3Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.15
T-P-4Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji15
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_W01W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.
Treści programoweT-P-2Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y
T-P-4Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji
T-P-3Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.
T-P-1Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.
Treści programoweT-P-2Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y
T-P-3Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.
T-P-4Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji
T-P-1Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C32_K01jest świadom posiadanej wiedzy i potrafi ją wykorzystać w trakcie współpracy z podmiotami gospodarczymi oraz idywidualnym odbiorcą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K06zna i potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu prawa autorskiego oraz ochrony własności intelektualnej i zarządzania zasobami własności intelektualnej, przy współpracy z indywidualnym odbiorcą i firmami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.
Treści programoweT-P-1Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.
T-P-2Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena na poszczególnych etapach realizacji projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu podstawowym opanował efektywne komunikowanie się i negocjacje z podmiotami gospodarczymi oraz klientami indywidualnymi
3,5
4,0jest zdolny do przeprowadzenia i nawiązania efektywnej współpracy z podmiotami gospodarczymi i indywidualnymi odbiorcami
4,5
5,0