Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Bioinżynieria produkcji żywności

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia audytoryjne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć50
A-L-3Udział w konsultacjach10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BT_2A_W05C-1T-L-13, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-12, T-L-6, T-L-2, T-L-11M-2, M-3, M-1, M-5S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
BT_2A_U03C-1T-L-13, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-12, T-L-6, T-L-2, T-L-11M-2, M-4, M-3, M-1, M-6S-3
BT_2A_BTZ-S-07.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BT_2A_U03C-2T-L-13, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-12, T-L-6, T-L-2, T-L-11M-1, M-5S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BT_2A_K01, BT_2A_K07C-2T-L-13, T-L-5, T-L-8, T-L-9, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-12, T-L-6, T-L-2, T-L-11M-3, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_BTZ-S-07.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-07.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. G. Baranowski, UNIWERSYTECKI SŁOWNIK TEMATYCZNY JĘZYKA ANGIELSKIEGO, Kanion, 2005
  2. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. ANGIELSKO-POLSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1995
  3. K. Czekierda, SŁOWNIK OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko, 1996
  4. Duden/Oxford, SŁOWNIK OBRAZKOWY ANGIELSKO-POLSKI, Wiedza Powszechna, 1994
  5. A.Maley, SHORT AND SWEET, Penguin Books, 1995
  6. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011
  7. P. Słomski, PODRĘCZNY SŁOWNIK MEDYCYNY. ANGIELSKO-POLSKI. POLSKO-ANGIELSKI, Wydawnictwo Lekarskie, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zagadnienia chemiczne4
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne4
T-L-3Atomy2
T-L-4Organizmy żywe2
T-L-5Rozmnażanie roślin2
T-L-6Fotosynteza2
T-L-7Rozmnażanie człowieka2
T-L-8Choroby genetyczne2
T-L-9Żywienie. GMO2
T-L-10Zdrowie i higiena pracy2
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste2
T-L-12Układ krążenia2
T-L-13Układ trawienny2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia audytoryjne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć50
A-L-3Udział w konsultacjach10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-S-07.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W05wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2+ rozszerzoną o słownictwo fachowe w zakresie biotechnologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-13Układ trawienny
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-12Układ krążenia
T-L-6Fotosynteza
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-S-07.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-L-13Układ trawienny
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-12Układ krążenia
T-L-6Fotosynteza
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-S-07.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U03Zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-13Układ trawienny
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-12Układ krążenia
T-L-6Fotosynteza
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTZ-S-07.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej, ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BT_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-L-13Układ trawienny
T-L-5Rozmnażanie roślin
T-L-8Choroby genetyczne
T-L-9Żywienie. GMO
T-L-3Atomy
T-L-4Organizmy żywe
T-L-7Rozmnażanie człowieka
T-L-10Zdrowie i higiena pracy
T-L-1Zagadnienia chemiczne
T-L-12Układ krążenia
T-L-6Fotosynteza
T-L-2Zagadnienia farmaceutyczne
T-L-11Zdrowie i choroby. Komórki macierzyste
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0