Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)
specjalność: Zastosowania informatyki
Sylabus przedmiotu Inżynieria zdalnego nauczania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria cyfryzacji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria zdalnego nauczania | ||
Specjalność | Zastosowania informatyki | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy tworzenia serwisów internetowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej z zakresu e-learningu, platform e-learningowych, narzedzi projektowania kursów e-learningowych |
C-2 | Nabycie przez studentów umiejetnosci przygotowania platformy e-learningowej oraz projektowania i realizacji kursów elearningowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza funkcjonalnosci platform e-learningowych | 4 |
T-L-2 | Ustalenie tematyki kursu oraz dobór narzedzi informatycznych do realizacji e-learningu | 2 |
T-L-3 | Instalacja i konfiguracja platformy e-learningowej | 2 |
T-L-4 | Dostosowanie funkcjonalnosci platformy do potrzeb uzytkowników | 6 |
T-L-5 | Tworzenie struktury kursu oraz jego składowych | 2 |
T-L-6 | Opracowanie scenariusza kursu e-learningowego | 2 |
T-L-7 | Opracowanie kursu w wybranych narzedziach informatycznych | 6 |
T-L-8 | Udostepnienie kursu na platformie e-learningowej | 2 |
T-L-9 | Zarzadzanie uzytkownikami, dostosowanie usług platformy e-learningowej | 2 |
T-L-10 | Zaliczenie zajec laboratoryjnych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nauczanie zdalne - zagadnienia wstepne | 2 |
T-W-2 | Metodyka kursów e-learningowych | 2 |
T-W-3 | Systemy informatyczne wspomagajace e-learning | 2 |
T-W-4 | Funkcjonalnosc platformy e-learningowej | 2 |
T-W-5 | Informatyczne narzedzia do tworzenia kursów e-learningowych | 2 |
T-W-6 | Usługi procesu e-nauczania | 2 |
T-W-7 | Wdrazanie rozwiazan z zakresu nauczania zdalnego | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta) | 15 |
A-L-3 | Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach) | 10 |
A-L-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajeciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta) | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta) | 20 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/04_W01 Student potrafi scharakteryzowac proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzedzia wspomagajace e-learning | IC_1A_W10, IC_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/04_U01 Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, systemów informatycznych wspomagajacych przygotowanie i realizacje procesu kształcenia zdalnego | IC_1A_U22, IC_1A_U26, IC_1A_U28 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IC_1A_O6/04_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiazan z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych narzedzi e-learningowych | IC_1A_K01, IC_1A_K03, IC_1A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/04_W01 Student potrafi scharakteryzowac proces kształcenia zdalnego zna informatyczne systemy, narzedzia wspomagajace e-learning | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojec z zakresu e-learningu, nie posiada wiedzy o informatycznych systemach i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego |
3,0 | Student posiada ogóla wiedze z zakresu e-learningu, orientuje sie ogólnie w informatycznych systemach i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego | |
3,5 | Student posiada ogóla wiedze z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje sie ogólnie w informatycznych systemach i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego | |
4,0 | Student posiada dobra wiedze z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, orientuje sie funkcjonalnosciach informatycznych systemów i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego | |
4,5 | Student posiada dobra wiedze z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalnosci informatycznych systemów i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego | |
5,0 | Student posiada dobra wiedze z zakresu e-learningu, procesu kształcenia zdalnego, zna sczegółowo funkcjonalnosci informatycznych systemów i narzedziach wspomagajacych proces kształcenia zdalnego, potrafi skutecznie dobierac narzedzia do potrzeb edukacyjnych, uzasadniac wybór |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/04_U01 Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, systemów informatycznych wspomagajacych przygotowanie i realizacje procesu kształcenia zdalnego | 2,0 | Student nie potrafi korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, nie wykonał wszystkich zadan laboratoryjnych |
3,0 | Student potrafi w sposób ograniczony korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobiezny | |
3,5 | Student potrafi w sposób ograniczony korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, wykonał zadania laboratoryjne w sposób pobiezny ale starannie | |
4,0 | Student potrafi korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, wykorzystuje funkcjonalnosc tych rozwiazan, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy | |
4,5 | Student potrafi korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, wykorzystuje rozbudowana funkcjonalnosc tych rozwiazan, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny | |
5,0 | Student potrafi korzystac z systemów i narzedzi wspomagajacych e-learning, wykorzystuje rozbudowana funkcjonalnosc tych rozwiazan, wykonał zadania laboratoryjne w sposób prawidłowy i estetyczny, wykonał zadania w sposób rozbudowany w stosunku do załozen |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IC_1A_O6/04_K01 Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz praktycznej realizacji rozwiazan z zakresu kształcenia zdalnego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych narzedzi e-learningowych | 2,0 | Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu |
3,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci | |
3,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacjiplatformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiazan | |
4,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiazan | |
4,5 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiazan, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów | |
5,0 | Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji platformy e-learningowej oraz kursu e-learningowego, w kontekscie zespołowego tworzenia rozwiazan dla e-learningu, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji tych rozwiazan, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów, ma swiadomosc potrzeb monitorowania i koordynacji postepów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej |
Literatura podstawowa
- Marlena Plebanska, E-learning. Tajniki edukacji na odległosc, C.H. BECK, 2011
Literatura dodatkowa
- Roman Lorens, Nowe technologie w edukacji, PWN, 2011
- Michał Susfał, Moodle. Cwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2012