Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Hristina Yancheva <bulgaria@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-2 | Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych. |
C-3 | Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych. |
C-4 | Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją. |
C-5 | Zapoznanie studenta z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich. | 10 |
T-S-2 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 10 |
T-S-3 | Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 5 |
25 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna. | 10 |
T-S-2 | Interpretacja i dyskusja wyników badań. | 10 |
T-S-3 | Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań. | 5 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-S-2 | indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej | 5 |
A-S-3 | przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji | 5 |
A-S-4 | studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 25 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-S-2 | indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej. | 5 |
A-S-3 | studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 5 |
A-S-4 | opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej. | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-3 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej |
S-3 | Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy magisterskiej, układu, metod badań stosowanych w pracach magisterskich, zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | — | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, właściwie stosuje i dobiera metody badań i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy magisterskiej. | ZPR_2A_U01 | — | — | C-1, C-2, C-4 | T-S-1, T-S-3, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
ZPR_2A_D05-zpr_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim/bułgarskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | ZPR_2A_U01 | — | — | C-3, C-4, C-5 | T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_K01 student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialna za końcowy wynik pracy. | ZPR_2A_K05 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
ZPR_2A_D05-zpr_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją roślinną. | ZPR_2A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy magisterskiej, układu, metod badań stosowanych w pracach magisterskich, zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym opanował wymaganą wiedzę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, właściwie stosuje i dobiera metody badań i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy magisterskiej. | 2,0 | |
3,0 | Student zadowalająco posiadł umiejętność planowania metod badań i prowadzenia eksperymentu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D05-zpr_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim/bułgarskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | 2,0 | |
3,0 | Student bez większych zastrzeżeń redaguje pracę magisterską, cytuje fachową literaturę, głównie w języku polskim/bułgarskim prawidłowo zestawia wyniki własnych badań i właściwie je interpretuje z pomocą promotora i nauczyciela prowadzącego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZPR_2A_D05-zpr_K01 student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialna za końcowy wynik pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZPR_2A_D05-zpr_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją roślinną. | 2,0 | |
3,0 | Student biernie uczestniczy w zajęciach, przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej wykazuje małą inicjatywę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską., Oficyna Wydawnicza IMPULS., 2010
- 1. Zasady dyplomowania na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w szczecinie – dokument elektroniczny., http://www.agro.zut.edu.pl/strona-studentow/aktualnosci/dyplomanci.html, 2013
Literatura dodatkowa
- R.G. Easterly III, Brian E. Myers, Alison E. Lutz, and Nick T. Place., Guidelines for Effective Professional and Academic Writing., Department of Agriculture, Cooperative Extension Service, University of Florida, 2012