Wydział Budownictwa i Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Internship:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Internship | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student has current accident insurance (NNW). |
W-2 | The student has the necessary basics in the field of architectural design. |
W-3 | The student has the degree of architectural engineer. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim is to get acquainted with the issues of the land development plan and the architectural, construction or executive design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Professional internship carried out in: a design office or competent offices, completed with the preparation of a report on the internship in the form of a workbook and preparation for an oral assessment of internships. Final passing of internships at the Head of Student Internships in the field of Architecture and Urban Planning. The internship should include practical familiarization with the issues of the implementation of the land development plan and the architectural, construction or executive design. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Participation in practical classes (depending on the place of the internship) together with the preparation of the report, documentation of the traineeship completed | 50 |
A-T-2 | Preparation for passing the internship | 5 |
A-T-3 | Examination | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture, explanation or explanation. |
M-2 | Case method, situational method. |
M-3 | Didactic discussion. |
M-4 | Software methods using a computer. |
M-5 | Practical methods-demonstration. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Assessment of the tutor of the internship; Assessment based on the prepared report in the form of a workbook. |
S-2 | Ocena formująca: Oral practice based on the result of the placement in the form of a workbook. The final grade is issued by the Manager of Student Vocational Practices. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_I-01_W01 He has knowledge of the rules of the art of construction, standards and PN and EU standards to the extent necessary to independently carry out project tasks. In addition, he has knowledge of how a multi-discipline project team works and how inter-branch cooperation proceeds. Has knowledge of modern materials and technologies used in architecture. | AUP_2A_W01 | — | — | C-1 | T-T-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_I-01_U01 Has the ability to choose the right construction, technological and material solutions. In addition, he has the ability to design objects with a high degree of complexity with the appropriate use of computer software. Has the ability to prepare project documentation of various types. | AUP_2A_U05 | — | — | C-1 | T-T-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_I-01_K01 He has competences in the field of group work and is aware of the responsibility in the team. He has the competence to comply and follows the principles of ethics. | — | — | — | C-1 | T-T-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_I-01_W01 He has knowledge of the rules of the art of construction, standards and PN and EU standards to the extent necessary to independently carry out project tasks. In addition, he has knowledge of how a multi-discipline project team works and how inter-branch cooperation proceeds. Has knowledge of modern materials and technologies used in architecture. | 2,0 | |
3,0 | Supports confirmed by the supervisor are sufficient. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_I-01_U01 Has the ability to choose the right construction, technological and material solutions. In addition, he has the ability to design objects with a high degree of complexity with the appropriate use of computer software. Has the ability to prepare project documentation of various types. | 2,0 | |
3,0 | Supports confirmed by the supervisor are sufficient. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_I-01_K01 He has competences in the field of group work and is aware of the responsibility in the team. He has the competence to comply and follows the principles of ethics. | 2,0 | |
3,0 | Supports confirmed by the supervisor are sufficient. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- WARUNKI TECHNICZNE JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ BUDYNKI I ICH USYTUOWANIE
- Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. Nr 89, poz. 414)
Literatura dodatkowa
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego z dnia 25 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 462)
- USTAWA z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków