Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | RYB_1A_D2-11_U01 | posiada umiejętności w zakresie pracy dyplomowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
RYB_1A_U02 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia. |
RYB_1A_U03 | Potrafi poprawnie zastosować podstawowe techniki informatyczne niezbędne w pracy zawodowej. |
RYB_1A_U04 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
RYB_1A_U05 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych w zakresie środowiska wodnego, dokumentacji technologicznej oraz podobnych dokumentów stosowanych w rybactwie. |
RYB_1A_U06 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować najważniejsze składniki flory i fauny środowiska wodnego i określić ich znaczenie dla rybactwa. |
RYB_1A_U07 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą, podejmować standardowe działania z wykorzystaniem odpowiednich metod w zakresie higieny, profilaktyki i toksykologii w celu zapewnienia zdrowia i prawidłowego dobrostanu zwierząt wodnych. |
RYB_1A_U08 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą w zakresie mikrobiologii. Potrafi dokonać wyboru właściwych technik diagnostycznych przy ukierunkowanej analizie mikrobiologicznej. |
RYB_1A_U09 | Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem i eksploatacją różnych narzędzi połowowych. Potrafi wykonać proste narzędzia rybackie. |
RYB_1A_U10 | Potrafi rozpoznać zasoby surowców pochodzenia wodnego, określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji. |
RYB_1A_U11 | Potrafi zinterpretować wyniki badań genetycznych i je wykorzystać w programach hodowlanych i strategiach ochrony zasobów oraz zachowania bioróżnorodności. |
RYB_1A_U12 | Potrafi skomponować skład paszy na podstawie zgromadzonych danych dotyczących składu chemicznego komponentów i wymagań żywieniowych organizmu wodnego. Potrafi wykonać podstawowe analizy pasz i dokonać oceny efektywności żywienia na podstawie wyników chowu. |
RYB_1A_U13 | Potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego, stawu oraz hodowli sadzowej. |
RYB_1A_U14 | Potrafi przeprowadzić rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych wybranych gatunków ryb. Umie w sposób praktyczny zrealizować podchów ryb. |
RYB_1A_U15 | Potrafi na podstawie zgromadzonych danych dokonać oceny zasobów akwenu. Potrafi opracować plan zagospodarowania wód powierzchniowych i przygotować odpowiednią dokumentację obwodu rybackiego. |
RYB_1A_U16 | Potrafi dokonać pełnej analizy czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych wód, określić stan wód powierzchniowych i wskazać kierunki działań w celu poprawy ich stanu. Zna i umie wykorzystać w pracy zawodowej przepisy regulujące funkcjonowanie rybactwa i ochrony środowiska. |
RYB_1A_U17 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne. Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
RYB_1A_U18 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu akwakultury lub przedsiębiorstwa połowowego. |
Cel przedmiotu | C-1 | przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej |
---|
Treści programowe | T-S-5 | Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. |
---|
T-S-3 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat. |
T-S-6 | Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej. |
Metody nauczania | M-1 | wykład konwersatoryjny
seminarium |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne" |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student posiadł umiejętności w stopniu dostatecznym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |