Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | TZZ_1A_PO5-6zcid_U01 | Posiada umiejętność oceny wartości odżywczej produktów oraz układania jadłospisów i suplementacji u sportowców. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
TZZ_1A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZZ_1A_U07 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności, ich przemiany w organizmie i produktach spożywczych, właściwości fizykochemiczne, oraz zbadać i określić zależność pomiędzy tymi składnikami. |
TZZ_1A_U14 | Potrafi dobrać zbadać i wykazać zależności pomiędzy sposobem żywienia człowieka i uwarunkowaniami genetycznymi. |
TZZ_1A_U15 | Potrafi przez odpowiedni dobór składników diety podnieść jej prozdrowotne efekty oddziaływania na organizm człowieka. |
TZZ_1A_U16 | Potrafi zaprojektować i ocenić jadłospis dla różnych grup ludności. Posiada umiejętność identyfikacji oraz korekty błędów w żywieniu i stylu życia różnych grup ludności. |
TZZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie żywienia sportowców i osób aktywnych fizycznie. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Fizjologia wysiłku fizycznego |
---|
T-W-6 | Suplementy dla sportowców– charakterystyka, działanie. |
T-W-5 | Witaminy i składniki mineralne w kontekście aktywności fizycznej. |
T-W-4 | Nawodnienie |
T-W-3 | Znaczenie białka i tłuszczów w wysiłku fizycznym. |
T-L-2 | Opracowanie jadłospisów dla sportowców różnych dyscyplin wytrzymałościowych. |
T-W-8 | zaliczenie |
T-L-5 | Ułożenie planu suplementacji diety dla sportowców różnych dyscyplin. |
T-L-6 | Zaliczenie ćwiczeń |
T-W-2 | Zapotrzebowanie kaloryczne w sporcie. Węglowodany- kiedy, ile i jakie? |
T-L-4 | Opracowanie jadłospisów z uwzględnieniem domowych napojów izotonicznych. |
T-W-7 | Zagrożenia ze strony wyczynowego uprawiana sportu. |
T-L-3 | Opracowanie jadłospisów dla sportowców różnych dyscyplin siłowych. |
T-L-1 | Opracowanie planu żywieniowego dla osoby aktywnej fizycznie (sport amatorski). |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
M-4 | Opanowanie umiejętności oceny wartości odżywczej i sposobu żywienia osób aktywnych. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu |
S-1 | Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Nie potrafi ocenić wartości odżywczej i walorów żywieniowych produktów regionalnych i tradycyjnych. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diet. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań. |
3,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student prawidłowo projektuje diety z wykorzystaniem produktów regionalnych i tradycyjnych. Prawidłowo ocenia wartość odżywczą diety. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korektę. |