Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Rozrodcze dylematy w hodowli psów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rozrodcze dylematy w hodowli psów | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza podstawowa z zakresu rozrodu psów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z różnymi metodami stosowanymi w rozrodzie, prawidłowej ich ocenie i właściwwym wyborze |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Niechciana ciąża u suki | 2 |
T-A-2 | Poród naturalny a cięcie cesarskie | 2 |
T-A-3 | Określanie terminu porodu | 2 |
T-A-4 | Wybór optymalnej metody do określenia dni płodnych - indywidualne podejście dla konkretnego przypadku | 4 |
T-A-5 | Problemy rozrodcze w obrębie wybranych ras ze szczególnym uwzględnieniem ras brachycefalicznych | 4 |
T-A-6 | Analiza wybranych przypadków konsultowanych w gabinecie weterynaryjnym | 2 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Odpowiedzialny rozród psów | 2 |
T-W-2 | Sterylizacja lub kastracja samic i samców | 2 |
T-W-3 | Antykoncepcja farmakologiczna – wady i zalety stosowanych metod | 2 |
T-W-4 | Gonadektomia szczeniąt – pozytywne i negatywne skutki | 2 |
T-W-5 | Krycie naturalne a inseminacja -problemy przy kryciu | 4 |
T-W-6 | Wybór optymalnej metody do określenia dni płodnych - indywidualne podejście dla konkretnego przypadku | 2 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-A-2 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-W-2 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.2_W01 Student zna metody stosowane w rozrodzie psów związane z kryciem, porodem, sterylizacją | Knlic_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.2_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie metody stosowane w rozrodzie psów dla konkretnego przypadku | Knlic_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_34.2_K01 Student rozumie potrzebę stosowania różnorodnych metod w rozrodzie psów | Knlic_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.2_W01 Student zna metody stosowane w rozrodzie psów związane z kryciem, porodem, sterylizacją | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody stosowane w rozrodzie psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.2_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie metody stosowane w rozrodzie psów dla konkretnego przypadku | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawy wyboru odpowiednich metod stosowanych w rozrodzie dla konkretnego przypadku | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_34.2_K01 Student rozumie potrzebę stosowania różnorodnych metod w rozrodzie psów | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę stosowania różnorodnych metod w rozrodzie psów, wykazuje zdolność do pracy w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dubiel A., Rozród psów, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, Wrocław, 2010
- Wehrend A., Ginekologia i położnictwo psów, Galaktyka, Łódź, 2015