Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Zagrożenia w produkcji sadowniczej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Metody produkcji owoców wysokiej jakości | ||
Przedmiot | Zagrożenia w produkcji sadowniczej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy geografii, klimatologii i agrometeorologii wiedza o wymagaich klimatyczno-glebowych winorośli i innych upraw ogrodniczych, podstawy ogrodnictwa, podstawy produkcji roślinnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z zagrożeniami w regionie i Polsce i ich identyfikacją, skutkami klęsk żywiołowych dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska i sposobami wyceny szkód |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja zagrożeń | 3 |
T-A-2 | Metody oceny zagrożeń | 3 |
T-A-3 | Określanie wartości szkód | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klęski żywiołowe i ich skutki dla ludności, mienia, infrastruktury i środowiska | 8 |
T-W-2 | Zasady odpowiedzialności za szkody | 8 |
T-W-3 | Wycena szkód | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | konsultacje | 4 |
A-A-3 | studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 5 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podajace wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe - wykład problemowy |
M-3 | Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11-M2_W01 Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych. | OG_1A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11-M2_U01 Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód. | OG_1A_U09 | — | — | C-1 | T-A-3, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O11-M2_K01 Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych. | OG_1A_K01 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11-M2_W01 Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna przyrodnicze procesy powstawania zagrożeń wynikające ze zmian klimatycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11-M2_U01 Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi ocenić rodzaj zagrożeń i określić ich rozmiary oraz wartość wyrządzonych szkód. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O11-M2_K01 Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość w zakresie dokształcania i samodoskonalenia w zakresie oceny zagrożeń i szkód wynikających z nagłych zjawisk przyrodniczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
- Zmarzlicki K., Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców, Warszawa, 2012