Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu NATURAL ANTIOXIDANTS IN HORTICULTURAL CROPS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | NATURAL ANTIOXIDANTS IN HORTICULTURAL CROPS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge about vegetables, fruits and herbs; principles of botany, plant physiology and biochemistry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After finishing the course students should have ability to describe reactive oxygen species, their formation and effect on cells. Students should have knowledge about structure and properties of low-molecular antioxidant compounds. Furthermore they should be able to choose horticulture crops, which have high concentration of antioxidants. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Datermination of flavonoids | 3 |
T-L-2 | Determination of plyphenols | 3 |
T-L-3 | Determination of L-ascorbic acid | 3 |
T-L-4 | Determination of antioxidant activity | 3 |
T-L-5 | Determination of antioxidant capacity | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Production of reactive oxygen species in environment and organisms. Effect of reactive oxygen species on organisms, oxidative stress, hipermetabolism, organism ageing. | 6 |
T-W-2 | Methods of determination of reactive oxygen species, oxidative stress and antioxidants. Characteristics of low-molecular antioxidants: tocopherols, polyphenols, glutathione, ascorbic acid and others. | 6 |
T-W-3 | Fruits, vegetables and herbs containing high concentration of antioxidants and their functions in dietetics and pharmacy. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the laboartories | 15 |
A-L-2 | Preparing outlines of laboratories | 20 |
A-L-3 | Preparing to pass laboratories | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the class | 15 |
A-W-2 | Reading the specified literature | 5 |
A-W-3 | Preparing to pass lectures | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Pass laboratory outlines |
S-2 | Ocena podsumowująca: Tests |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_W01 Student has knowledge about reactive oxygen species and antioxidants | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_U01 Student can determine antioxidants in plant material | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_K01 Student can work in the team | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_W01 Student has knowledge about reactive oxygen species and antioxidants | 2,0 | |
3,0 | Student knows basic informations about oxidative stress and antioxidats | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_U01 Student can determine antioxidants in plant material | 2,0 | |
3,0 | Student can determine basic plant antioxidants | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_K01 Student can work in the team | 2,0 | |
3,0 | Student can work with other students | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaeney J.F.Jr. [eds.]., Oxidative stress and vascular disease, Kluwer Academic Press, 2001
- Packer L., Ong A.S.H. [eds.]., Biological oxidants and antioxidants: molecular mechanisms and health effects., FSTA Direct, 1998
Literatura dodatkowa
- Thiele J., Elsner L.P. [eds.]., Oxidants and antioxidants in cutaneous biology., Korger, 2001