Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu PLANT IN COSMETOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PLANT IN COSMETOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Danuta Kulpa <Danuta.Kulpa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic information on plant physiology and chemistry will be useful. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | After completing the course, students will know the plants used in the production of cosmetics, the methods of their processing and extraction, and their influence on the human body. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Fragrances - production of perfumes, obtaining substances used in perfumery. Obtaining fragrances by conventional and biotechnological methods. | 4 |
T-L-2 | Cosmetics ingredients. Features of cosmetic ingredients composition. | 4 |
T-L-3 | Methods for the production of liquids (ingredients and formulas of cosmetic liquids - water, shampoos, paints for voices) and cosmetic emulsions (creams, milks, ointments, toothpastes). | 8 |
T-L-4 | Practical exercises - determining the composition based on the packaging of the cosmetics you bring | 4 |
T-L-5 | Practical tasks - making the cream yourself. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Plant raw materials rich in sugars, mucilages, gums, glycosides, sonimins, azulenes, essential oils, lotions and resins | 6 |
T-W-2 | Plant raw materials rich in aliphatic acids, hydroxy acids, phenolic acids, quinones, tannins, coumarins, flavonoids, chlorophylls, carotenoids and cytochromes | 6 |
T-W-3 | Plant raw materials rich in amines, amino acids, peptides, proteins, fatty acids, fats, waxes, steroids, hormones and vitamins. | 6 |
T-W-4 | Methods of preparation, conservation, storage and naming of plant materials. | 6 |
T-W-5 | Methods of processing plant raw materials and methods of assessing the quality of plant and animal raw materials. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the laboratory | 30 |
A-L-2 | Preparations of laboratories conspects | 25 |
A-L-3 | Reading the prescribed literature. | 23 |
A-L-4 | Preparation for the exam. | 10 |
88 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes. | 30 |
A-W-2 | Reading recommended literature. | 15 |
A-W-3 | Preparing to the exam. | 13 |
A-W-4 | Participation in consultations. | 5 |
63 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratory |
M-3 | disccusion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: assessment of students presentations |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_W01 The student knows the plants used in cosmetic products. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_U01 The student is able to analyze and draw correct conclusions from the results of the conducted research. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_K01 Student is able to work in a team of preparing cosmetic recipes. | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-5 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_W01 The student knows the plants used in cosmetic products. | 2,0 | |
3,0 | The students knows the plants used in cosmetic products. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_U01 The student is able to analyze and draw correct conclusions from the results of the conducted research. | 2,0 | |
3,0 | The student analyzes and draws conclusions from the conducted experiments with few errors. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_3-_null_K01 Student is able to work in a team of preparing cosmetic recipes. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to work in a team of preparing cosmetic recipes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Baki, Gabriella;Alexander, Kenneth S., Introduction to Cosmetic Formulation and Technology, John Wiley & Sons, Incorporated, 2015
Literatura dodatkowa
- María Paz Arraiza Bentham, Medicinal and Aromatic Plants: The Basics of Industrial Applicatiation, Science Publishers, 2017