Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Diploma Seminar - prof. Meyer:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Seminar - prof. Meyer | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completed all subjects in the field of the studied specialty |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learning the principles of writing plans and the content of diploma theses in the field of soil mechanics |
C-2 | Acquisition of the ability to prepare presentations in the thesis of the MA thesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Basic knowledge about the preparation of the master thesis in relation to issues of soil mechanics | 5 |
T-SD-2 | Discussing editorial rules and the structure of the diploma thesis | 5 |
T-SD-3 | Catalog methods for organizing the collected materials for the diploma thesis, selection of sources, creating notes, list of literature | 5 |
T-SD-4 | Presentation by selected students of topics expanding knowledge of soil mechanics | 10 |
T-SD-5 | Presentation by the students of the realized parts of the Master's thesis, discussions related to the subject of the presented theses | 15 |
T-SD-6 | Preparation for printing and defense of thesis diploma thesis. Discussion of the rules regarding detailed editorial requirements, how to provide content and how to present the work | 5 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Presence at seminar | 45 |
A-SD-2 | Elaboration of master diploma thesis plan | 5 |
A-SD-3 | Preparation of the preliminary list of literature | 5 |
A-SD-4 | Student must prepare Master Thesis first presentation | 10 |
A-SD-5 | Master thesis final preparation and presentation at seminar | 16 |
A-SD-6 | Consultances | 6 |
A-SD-7 | Completion of the diploma seminar | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information Lecture |
M-2 | Case Study Lecture |
M-3 | Practical methods- presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous rating of work progress |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final presentation rating |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_W01 Knowns and understands related to the basic issues of the chosen specialty, standards and standards. He knows how to present a presentation on the results of the engineering task | B-A_2A_W02, B-A_2A_W05, B-A_2A_W06, B-A_2A_W13, B-A_2A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_U01 Can obtain information from literature, formulate hypotheses and prepare and report solutions for the diploma thesis as well as obtain software supporting the organization of the construction process | CE_2A_U27, B-A_2A_U01, B-A_2A_U03, B-A_2A_U04, B-A_2A_U05, B-A_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_K01 Is ready to independently integrate the acquired knowledge and undertake in an organized manner new and comprehensive activities aimed at the implementation of the undertaken engineering task, also in conditions of limited access to the necessary information. Student is aware of the responsibility for his own work and team and understands the need to learn throughout life | B-A_2A_K06, B-A_2A_K07, B-A_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_W01 Knowns and understands related to the basic issues of the chosen specialty, standards and standards. He knows how to present a presentation on the results of the engineering task | 2,0 | |
3,0 | Has knowledge related to the basic issues of the chosen specialty to a sufficient degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_U01 Can obtain information from literature, formulate hypotheses and prepare and report solutions for the diploma thesis as well as obtain software supporting the organization of the construction process | 2,0 | |
3,0 | The student has the ability to prepare the master's thesis on a sufficiently independent basis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/06d_K01 Is ready to independently integrate the acquired knowledge and undertake in an organized manner new and comprehensive activities aimed at the implementation of the undertaken engineering task, also in conditions of limited access to the necessary information. Student is aware of the responsibility for his own work and team and understands the need to learn throughout life | 2,0 | |
3,0 | He is ready to understand the need to learn all his life sufficiently | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Muni Budhu, Soil Mechanics, Wiley And Shon, 2008, 8
- Lambe, T.W.; Whitman, R.V., Soil Mechanics, John Wiley & Sons, 1991
Literatura dodatkowa
- Meyer Z., Consolidation Model for Organic Soils., Proceedings of the Institution of Civil Engineers - Ground Improvement, 1997, 1
- Meyer Z., Olszewska M., Methods development for the contrained elastic modulus investigation of organic material in natural soil condition, Materials, 2021, 14(2)