Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures
Sylabus przedmiotu Computer Aided Design-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Aided Design-1 | ||
Specjalność | Engineering Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl>, Professor Visiting <Visiting@zut.edu.pl>, Adam Zieliński <Adam.Zielinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Graduating major of any specialty in Civil Engineering as full-time or extramural studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to design reinforced concrete structures using computer programs |
C-2 | Ability to prepare drawings and documentation of reinforced concrete structures using computer programs |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design of various reinforced concrete elements using computer programs: computer models preparation, load collection, evaluating of ultimate limit state and serviceability limit states, preparation of design drawings and documentation. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to concepts of numerical methods used in calculations of reinforced concrete elemnets and structures | 2 |
T-W-2 | Introduction to the concept of preparation of engineering drawings of reinforced concrete elements and their documentation | 2 |
T-W-3 | Computer models of various reinforced concrete elements and structures | 4 |
T-W-4 | Load collection for various reinforced concrete elements and structures | 2 |
T-W-5 | Ultimate limit state and serviceability limit states in computer calculations | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Individual preparation of design assignment | 4 |
A-P-3 | Consultances | 3 |
A-P-4 | Assessment of project classes | 2 |
39 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | Lecture preparation – literature study | 4 |
A-W-3 | Consultances | 1 |
A-W-4 | Assessment of lectures | 1 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the work assigned to do at home |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_W01 Student knows the basic principles of designing structures with the use of computer software. Knows the basic principles of creating and printing drawings using CAD software | B-A_2A_W06, B-A_2A_W09, B-A_2A_W08 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_U01 Student is able to design construction elements using computer software. Can read construction drawings | B-A_2A_U18, B-A_2A_U08, B-A_2A_U19 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of computer software and to further improve his professional skills | B-A_2A_K02, B-A_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_W01 Student knows the basic principles of designing structures with the use of computer software. Knows the basic principles of creating and printing drawings using CAD software | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge about designing engineering structures with the use of computer software | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_U01 Student is able to design construction elements using computer software. Can read construction drawings | 2,0 | |
3,0 | Student can design basic components using computer software | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CE_2A_CE/C/08-2_K01 Student is prepared to independently perform engineering tasks with the use of computer software and to further improve his professional skills | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of responsibility in engineering design using computer software | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kuang-Hua Chang, Design Theory and Methods using CAD/CAE, Elsevier, 2014
- Rao, Singiresu S., The finite element method in engineering, Elsevier, 2011
- various, Programs manuals and tutorials, various
Literatura dodatkowa
- Ning Gu, Xiangyu Wang, Computational Design Methods and Technologies: Applications in CAD, CAM and CAE Education, IGI Global, 2012
- E. Horszczaruk, P. Brzozowski, Use of a 3D scanner for imaging concrete sample surfaces abraded with the ASTM C 1138 method, Proceedings of the Creative Construction Conference 2018, 2018, s. 240–246