Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Sustainable Construction 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sustainable Construction 1
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Jarosław Strzałkowski <Jaroslaw.Strzalkowski@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Building Materials, Civil Engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
C-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design for sustainability - design for climate change14
T-P-2Test1
15
wykłady
T-W-1Sustainable development1
T-W-2Climate change and challenges for the building environment1
T-W-3Building energy demands2
T-W-4Contemporary low-energy building standards2
T-W-5Building thermal energy models2
T-W-6Design for sustainability - design for climate change6
T-W-7Final test1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in project classes15
A-P-2Project work8
A-P-3Preparing for project presentation2
A-P-4Participation in the test1
A-P-5Consultancies4
30
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Essays preparation5
A-W-3Preparation for passing5
A-W-4Consultancies4
A-W-5Final test participation1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_W01
Student knows and understands the knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
B-A_2A_W06, B-A_2A_W13C-2, C-1T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_U01
Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
B-A_2A_U01, B-A_2A_U11C-2T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_K01
Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
B-A_2A_K01C-2, C-1T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_W01
Student knows and understands the knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
2,0
3,0Student has basic knowledge related to building sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_U01
Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
2,0
3,0Student has basic skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_ES/D/05-3_K01
Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
2,0
3,0At the primary level Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Edwards B., Rough Guide to Sustainability - 3rd Edition, RIBA Pablishing, London, 2010
  2. Guzowski M., Towards Zero-energy Architecture - New Solar Design, Laurence King Publishing, London, 2010
  3. Hegger M., Fuchs M., Stark T., Zeumer M., Energy Manual. Sustainable Architecture - Edition Detail, Birkhäuser, Basel, Boston, Berlin, 2008
  4. Smith P.F., Architecture in a Climate of Change - A guide to sustainable design - Second edition., Elsevier Architectural Press, Amsterdam – Boston – Heidelberg – London – New York – Oxford – Paris – San Diego – San Francisco – Singapore – Sydney – Tokyo, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design for sustainability - design for climate change14
T-P-2Test1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sustainable development1
T-W-2Climate change and challenges for the building environment1
T-W-3Building energy demands2
T-W-4Contemporary low-energy building standards2
T-W-5Building thermal energy models2
T-W-6Design for sustainability - design for climate change6
T-W-7Final test1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in project classes15
A-P-2Project work8
A-P-3Preparing for project presentation2
A-P-4Participation in the test1
A-P-5Consultancies4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Essays preparation5
A-W-3Preparation for passing5
A-W-4Consultancies4
A-W-5Final test participation1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_W01Student knows and understands the knowledge related to buildings sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W06Knows and understands advanced general knowledge covering the key issues assigned to the field of civil engineering
B-A_2A_W13Knows and understands advanced general knowledge about development trends and the most important new achievements in civil engineering. Knows and understands the basic principles of creating and developing individual entrepreneurship in the field of civil engineering
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Building thermal energy models
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge related to building sustainable design issues and developmental trends in modern low-energy buildings design
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_U01Skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U01Can obtain information from literature, databases and other properly selected sources, also in a foreign language. Is able to integrate the obtained information, make its interpretation and critical evaluation, as well as draw conclusions and formulate and exhaustively justify opinions
B-A_2A_U11Can, when formulating and solving engineering tasks, integrate knowledge in the field of science and scientific disciplines related to construction and apply a systemic approach, also taking into account non-technical aspects
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Building thermal energy models
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic skills to define energy demands of building for different climates and choosing building construction solutions in case of climate change
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_ES/D/05-3_K01Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K01Is ready to independently integrate the acquired knowledge and undertake in an organized manner new and comprehensive activities aimed at the implementation of the undertaken engineering task, also in conditions of limited access to the necessary information
Cel przedmiotuC-2Skills of defining main energy demands of building according to its features - Skills of finding proper solutions for construction for different climates
C-1Knowledge of design challenges for a changing climate - Basic knowledge of modern low-energy buildings design standards
Treści programoweT-P-1Design for sustainability - design for climate change
T-W-1Sustainable development
T-W-3Building energy demands
T-W-2Climate change and challenges for the building environment
T-W-4Contemporary low-energy building standards
T-W-5Building thermal energy models
T-W-6Design for sustainability - design for climate change
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project work
M-3Essays
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Continuous assesment
S-2Ocena podsumowująca: Grade
S-3Ocena podsumowująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0At the primary level Is able professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task
3,5
4,0
4,5
5,0