Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management
Sylabus przedmiotu Technical English:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Civil Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technical English | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Development of communicative and language competences for special purposes. |
C-2 | Ability of individual work with technical texts related to his/her major. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials | 4 |
T-LK-2 | Construction | 3 |
T-LK-3 | Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure. | 3 |
T-LK-4 | The challenges of marble | 2 |
T-LK-5 | The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms. | 7 |
T-LK-6 | How skyscrapers work | 4 |
T-LK-7 | The Empire State Building | 4 |
T-LK-8 | Introduction to tunneling | 4 |
T-LK-9 | Classification of bridges | 2 |
T-LK-10 | Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers. | 3 |
T-LK-11 | Roads - terminology | 3 |
T-LK-12 | Roads - design | 3 |
T-LK-13 | Roads - paving methods | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Practical classes | 45 |
A-LK-2 | Preparation for classes | 24 |
A-LK-3 | Individual tutorials | 6 |
A-LK-4 | Preparation for exam | 12 |
A-LK-5 | Exam | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical classes |
M-2 | Group work |
M-3 | Presentation |
M-4 | Discussion |
M-5 | Work with text |
M-6 | Listening comprehension |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation (F) |
S-2 | Ocena formująca: Written exam (S) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | B-A_2A_W16 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10 | M-5, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | B-A_2A_U02, B-A_2A_U03, B-A_2A_U04, B-A_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10 | M-6, M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
B-A_2A_A/A/01_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | B-A_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10 | M-5, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | B-A_2A_K06 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10 | M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | 2,0 | |
3,0 | Student can formulate short speeches on technical subjects. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B-A_2A_A/A/01_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | 2,0 | |
3,0 | Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B-A_2A_A/A/01_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2007
- Ilona Wojewódzka-Olszówka, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
- Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005
- Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Reading Companion for Students of Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2006
Literatura dodatkowa
- Matt Ibbotson, Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1, Cambridge
- Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
- B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
- E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
- D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004
- Technical Construction Language. Intermediate Course No.1