Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)
specjalność: mikrobiologia stosowana

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).2
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-3Zasady wykorzystywania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych, wybór metod badawczych i planowanie doświadczenia2
T-S-5Zaliczenie seminarium1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć33
A-S-3Konsultacje z nauczycielem2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A5_W01
Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych, zna metody badań niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej
MS_1A_W06, MS_1A_W13, MS_1A_W07C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A5_U01
Student potrafi wyszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi zaplanować i wykonać badania niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, opisać je i wyciągnąć wnioski; na podstawie znanych wymogów potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
MS_1A_U01, MS_1A_U02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_A5_K01
Student jest gotów do pełnienia świadomej roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
MS_1A_K01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_A5_W01
Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych, zna metody badań niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej
2,0
3,0Student, w stopniu dostatecznym, zna i rozumie wymogi stawiane pracom dyplomowym, zna sposoby wyszukiwania i analizy materiałów źródłowych, zna wybrane metody badawcze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_A5_U01
Student potrafi wyszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi zaplanować i wykonać badania niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, opisać je i wyciągnąć wnioski; na podstawie znanych wymogów potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wyszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi zaplanować badania z wykorzystaniem określonych metod badawczych; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_A5_K01
Student jest gotów do pełnienia świadomej roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0
3,0Student jest gotów w dostatecznym stopniu do pełnienia świadomej roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).2
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-3Zasady wykorzystywania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych, wybór metod badawczych i planowanie doświadczenia2
T-S-5Zaliczenie seminarium1
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Przygotowanie do zajęć33
A-S-3Konsultacje z nauczycielem2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_A5_W01Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych, zna metody badań niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W06Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu języka obcego na poziomie B2.
MS_1A_W13Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu metod analitycznych i ich wykorzystania w ocenie jakości żywności i środowiska.
MS_1A_W07Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia z zakresu procesów zachodzących z udziałem mikroorganizmów i ich wykorzystania w różnych gałęziach przemysłu i rolnictwa.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystywania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych, wybór metod badawczych i planowanie doświadczenia
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student, w stopniu dostatecznym, zna i rozumie wymogi stawiane pracom dyplomowym, zna sposoby wyszukiwania i analizy materiałów źródłowych, zna wybrane metody badawcze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_A5_U01Student potrafi wyszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi zaplanować i wykonać badania niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, opisać je i wyciągnąć wnioski; na podstawie znanych wymogów potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U01Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
MS_1A_U02Potrafi posługiwać się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody badawcze.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystywania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych, wybór metod badawczych i planowanie doświadczenia
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wyszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi zaplanować badania z wykorzystaniem określonych metod badawczych; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_A5_K01Student jest gotów do pełnienia świadomej roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K01Jest gotów do dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Jest gotów wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne).
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystywania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych, wybór metod badawczych i planowanie doświadczenia
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów w dostatecznym stopniu do pełnienia świadomej roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0