Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)
specjalność: mikrobiologia stosowana
Sylabus przedmiotu Sztuka i historia Szczecina:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sztuka i historia Szczecina | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Kultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Charkiewicz <Iwona.Charkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 5 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza ze znajomości historii i sztuki Szczecina i miast Pomorza Zachodniego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Dostarczenie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta. |
C-2 | C2. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury Szczecina od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-3 | C3. Zapoznanie z treściami z zakresu historii, sztuki i kultury miast woj. zachodniopomorskiego od początków powstania po dzień dzisiejszy. |
C-4 | C4. Rozbudzenie, rozwijanie i kształtowanie poczucia przynależności do miejsca, w którym żyjemy. |
C-5 | C5. Zwiedzanie i poznawanie ważnych dla naszego miasta i województwa zabytków, instytucji, wystaw. |
C-6 | C6. Ukształtowanie umiejętności z zakresu przygotowania i zaprezentowania przez studenta prezentacji multimedialnej dotyczącej przedstawienia i omówienia wybranego zabytku, wydarzenia z historii Szczecina, lub miejsca pochodzenia studenta. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historia i sztuka Szczecina od X wieku do XVII wieku | 2 |
T-W-2 | Historia i sztuka Szczecina od XVIII wieku do 1945 roku. | 8 |
T-W-3 | Historia wybranych instytucji kulturalnych Szczecina na przełomie XIX i XX wieku. | 6 |
T-W-4 | Muzyczne tradycje Szczecina XIX i XX wieku. | 7 |
T-W-5 | Plastyka i architektura Szczecina. | 2 |
T-W-6 | Szlakami historycznego Szczecina. | 10 |
T-W-7 | Szlakami Pomorza Zachodniego | 10 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajeć, czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do kolokwium, przygotowanie prezentacji multimedialnej, udział w wystawie. | 20 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | uczestnictwo w wystawach i koncertach | 8 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny, opowiadanie, opis, anegdota, objaśnienie i wyjaśnienie. |
M-2 | Metoda problemowa: wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Metoda aktywizująca: inscenizacja. |
M-4 | Metody eksponujace: film, pokaz multimedialny połączony z przeżyciem. |
M-5 | Metody programowane: z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD |
M-6 | wycieczka plenerowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy z historii i sztuki Szczecina przeprowadzona jest przez wykładowcę poprzez dialog ze studentem w celu ukierunkowania nauczania do poziomu studenta tak, aby uzyskać założone efekty zainteresowania podawaną przez wykładowcę wiedzą i przyswajania jej w jak największym stopniu. Zaliczenia przedmiotu dokonuje się na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta a dotyczącej wybranego zabytku Szczecina, zagadnienia z historii miasta lub miasta pochodzenia studenta oraz obecności na wykładach. Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: ocena wystawiana po zakończeniu przedmiotu, podsumowująca osiągnięte efekty pracy studenta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A2-2_W01 Ma świadomość ważności wiedzy z zakresu historii i sztuki Szczecina i Pomorza Zachodniego w kształtowaniu poczucia przynależności do miejsca w którym żyje. | MS_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A2-2_U01 Student potrafi wyszukiwać informacje na temat miasta i regionu, w którym żyje oraz przedstawiać je w formie prezentacji. | MS_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_A2-2_K01 Student jest gotów do ciągłego pogłębiania wiedzy o Szczecinie i regionie | MS_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A2-2_W01 Ma świadomość ważności wiedzy z zakresu historii i sztuki Szczecina i Pomorza Zachodniego w kształtowaniu poczucia przynależności do miejsca w którym żyje. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowej wiedzy w praktyce Nie uczestniczył w zajeciach. |
3,0 | Student w stopniu znikomym wykorzystuje podstawową wiedzę w praktyce. | |
3,5 | Student w stopniu podstawowym wykorzystuje wiedzę w praktyce | |
4,0 | Student w interesującym stopniu wykorzystuje wiedzę w praktyce | |
4,5 | Student w stopniu zaawansowanym wykorzystuje wiedzę w praktyce | |
5,0 | Student w stopniu wybitnym wykorzystuje wiedze w praktyce |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A2-2_U01 Student potrafi wyszukiwać informacje na temat miasta i regionu, w którym żyje oraz przedstawiać je w formie prezentacji. | 2,0 | Student nie uczestniczył w zajęciach. |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu wyszukiwać informacje na temat miasta i regionu, w którym żyje oraz przedstawiać je w formie prezentacji | |
3,5 | ||
4,0 | Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach. | |
4,5 | ||
5,0 | Uczestnictwo we wszystkich zajęciach, pozytywna ocena aktywności studenta. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_A2-2_K01 Student jest gotów do ciągłego pogłębiania wiedzy o Szczecinie i regionie | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy, ważności profesjonalnych zachowań ani odpowiedzialności za pracę własną i współprace w grupie. |
3,0 | Student jest gotów do ciągłego pogłębiania wiedzy o Szczecinie i regionie w dostatecznym stopniu | |
3,5 | Student ma swiadomość swojej wiedzy, ważności profesjonalnych zachowań, odpowiedzialności za prace własną i współpracę w grupie w stopniu wystarczajacym | |
4,0 | Student ma swiadomość swojej wiedzy, ważności profesjonalnych zachowań, odpowiedzialności za prace własną i współpracę w grupie w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma swiadomość swojej wiedzy, ważności profesjonalnych zachowań, odpowiedzialności za prace własną i współpracę w grupie wyrózniającym | |
5,0 | Student ma swiadomość swojej wiedzy, ważności profesjonalnych zachowań, odpowiedzialności za prace własną i współpracę w grupie w stopniu wybitnym. Jest kreatywny i potrafi przyjąc rolę lidera |
Literatura podstawowa
- Kazimierz Kozłowski, Jerzy Podralski, Gryfici, Książęta Pomorza Zachodniego, KAW, Szczecin, 1985, ISBN: 83-03-00530-8
- Tadeusz Białecki Lucyna Turek-Kwiatkowska, Szczecin stary i nowy, Szczecińskie Towarzystwo Kultury, Szczecin, 1991
- Roman Czejarek, Szczecin przełomu wieków, Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź, 2008, ISBN 978-83-61253-31-0
- Arkadiusz Kozaczuk, Przemiany Szczecina, Walkowska Wydawnictwo/JEŻ, Szczecin, 2008, ISBN 978-83-924983-7-7
- Karolina Kuciapa, 30 Lat Opery na Zamku, Wyd. Opera na Zamku, Szczecin, 2008, ISBN 978-83-909715-1
- Kazimierz Kozłowski, Życie kulturalne Szczecina w latach 1945-1980, KAW, Szczecin, 1984
Literatura dodatkowa
- Magazyn Sedina.pl magazyn, Walkowska Wydawnictwo/JEŻ, Szczecin, 2009, ISBN 978-83-924983-6-0
- Portale internetowe www.staryszczecin.cba.pl /www.sedina.pl /www.stettin.czejarek.pl, 2011