Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S2)
Sylabus przedmiotu Hodowle komórkowe i ich wykorzystanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hodowle komórkowe i ich wykorzystanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Danuta Kulpa <Danuta.Kulpa@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy cytologii |
W-2 | Podstawy histologii |
W-3 | Podstawy genetyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapazanie studenta z zasadami prowadzenia hodowli komórek i tkanek roślinnych i zwierzęcych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Laboratoria hodowli komórek i tkanek | 6 |
T-L-2 | Zakładanie hodowli tkanek roślinnych | 4 |
T-L-3 | Określanie czynników wpływających na rozwój komórek i tkanek roślinnych | 5 |
T-L-4 | Zakładanie hodowli komórek zwierzęcych | 4 |
T-L-5 | Izolowanie i klonowanie komórek homeopatycznych | 6 |
T-L-6 | Określanie efektu cytopatogennego | 3 |
T-L-7 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Hodowle komórek i tkanek roślinnych | 7 |
T-W-2 | Hodowle komórek i tkanek zwierzęcych | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Studiowanie piśmiennictwa | 13 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie piśmiennictwa | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 3 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B10_W01 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu hodowli komórek i tkanek | MS_2A_W09, MS_2A_W08 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B10_U01 Student potrafi prowadzić badania z hodowlami komórkowymi | MS_2A_U03, MS_2A_U06 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_2A_B10_K01 Jest gotowy do stosowania i popularyzacji nabytej wiedzy i umiejętności | MS_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B10_W01 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu hodowli komórek i tkanek | 2,0 | |
3,0 | Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu hodowli komórek i tkanek w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B10_U01 Student potrafi prowadzić badania z hodowlami komórkowymi | 2,0 | |
3,0 | student potrafi prowadzić badania z hodowlami komórkowymi w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_2A_B10_K01 Jest gotowy do stosowania i popularyzacji nabytej wiedzy i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | jest gotów do zastosowania i popularyzacji nabytej wiedzy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stokłosowa S., Hodowla komórek i tkanek, PWN, Warszawa, 2006
- Praca zbiorowa, Hodowla komórek i tkanek roślinnych, PWN, Warszawa, 1984