Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy dyplomowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy dyplomowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania konkretnego zadania narzuconego w temacie pracy dyplomowej, właściwego wykorzystania literatury, opracowania pracy w postaci wydruku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz na nośnikach elektronicznych (płyty CD lub DVD)0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje z opiekunem pracy7
A-PD-2Poszukiwanie źródeł literaturowych200
A-PD-3Tłumaczenie tekstów obcojęzycznych44
A-PD-4Redakcja pracy124
375

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda aktywizująca: seminarium, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej poparta recenzjami promotora i recenzenta

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A9_W01
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zadania inżynierskie.
TZZ_1A_W16C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A9_U01
Student potrafi wyszukiwać,i analizować i interpretować informacje potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej, zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U03C-1T-PD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_A9_K01
Student jest gotów do ciągłego dokształcania się, praktycznego zastosowania oraz popularyzacji zdobywanej wiedzy
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K05C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A9_W01
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zadania inżynierskie.
2,0
3,0Zna i rozumie w 60% poznane zadania inżynierskie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A9_U01
Student potrafi wyszukiwać,i analizować i interpretować informacje potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej, zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student w 60% potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje potrzebne do realizacji tematu pracy dyplomowej; uzasadniać swoje opinie. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_A9_K01
Student jest gotów do ciągłego dokształcania się, praktycznego zastosowania oraz popularyzacji zdobywanej wiedzy
2,0
3,0Student jest gotów w ograniczonym stopniu do ciągłego dokształcania się, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz na nośnikach elektronicznych (płyty CD lub DVD)0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje z opiekunem pracy7
A-PD-2Poszukiwanie źródeł literaturowych200
A-PD-3Tłumaczenie tekstów obcojęzycznych44
A-PD-4Redakcja pracy124
375
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A9_W01Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zadania inżynierskie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania konkretnego zadania narzuconego w temacie pracy dyplomowej, właściwego wykorzystania literatury, opracowania pracy w postaci wydruku
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz na nośnikach elektronicznych (płyty CD lub DVD)
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej poparta recenzjami promotora i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna i rozumie w 60% poznane zadania inżynierskie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A9_U01Student potrafi wyszukiwać,i analizować i interpretować informacje potrzebne do realizacji pracy dyplomowej. oraz uzasadniać swoje opinie. Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment do pracy dyplomowej, zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
TZZ_1A_U03Potrafi wykonać eksperyment laboratoryjny, dobrać właściwe procedury i metody analityczne do identyfikacji związków chemicznych oraz oceny jakości i bezpieczeństwa żywności i przebiegu procesu technologicznego, potrafi określić wiarygodność analiz.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania konkretnego zadania narzuconego w temacie pracy dyplomowej, właściwego wykorzystania literatury, opracowania pracy w postaci wydruku
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz na nośnikach elektronicznych (płyty CD lub DVD)
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej poparta recenzjami promotora i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w 60% potrafi wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje potrzebne do realizacji tematu pracy dyplomowej; uzasadniać swoje opinie. Potrafi zastosować podstawowe technologie informatyczne do realizacji pracy dyplomowej; potrafi przygotować tekst pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_A9_K01Student jest gotów do ciągłego dokształcania się, praktycznego zastosowania oraz popularyzacji zdobywanej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania konkretnego zadania narzuconego w temacie pracy dyplomowej, właściwego wykorzystania literatury, opracowania pracy w postaci wydruku
Treści programoweT-PD-1Student realizuje wybrany projekt i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. Przedstawia opis projektu (w wymaganej liczbie egzemplarzy) w formie oprawionego maszynopisu oraz na nośnikach elektronicznych (płyty CD lub DVD)
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy dyplomowej poparta recenzjami promotora i recenzenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów w ograniczonym stopniu do ciągłego dokształcania się, potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0