Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | O_1A_C11_U01 | Ma umiejętności w zakresie różnych technik wytwarzania oraz w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U07 | potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji |
---|
O_1A_U08 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii |
O_1A_U10 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość zagadnień technologii budowy statku w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy statku. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów produkcyjnych budowy i wyposażania statku. Proces wykonawczy i montażowy grup konstrukcyjno-technologicznych na wydziałach produkcyjnych stoczni. Prezentacje wybranych technologii - wizyty techniczne w stoczni i zakładach wyposażeniowych. |
---|
T-W-1 | Światowe tendencje rozwoju techniki okrętowej. Podstawowe prawa i pojęcia technologii budowy statku. Procesy przygotowania produkcji. Procesy wytwórcze – obróbka, prefabrykacja, montaż, wyposażenie, wodowanie, próby zdawczo-odbiorcze, transport. Procesy łączenia konstrukcji. Połączenia spawane elementów konstrukcyjnych. Rozwój technologii wyposażania statków. Struktura wydziałów i zakres prac wyposażeniowych w stoczni. Bazy montażowe. Montaż głównego układu napędowego, wzajemne oddziaływanie kadłuba statku i siłowni podczas wodowania, wyposażania i załadunku. Wpływ śruby na linię wałów. Technologia montażu linii wałów. Montaż maszyn głównych i wyposażenia pomocniczego siłowni. Montaż urządzeń sterowych. Technologia rurociągów okrętowych, kanałów wentylacyjnych, instalacji elektrycznych, prac ślusarskich. Technologia wyposażania nadbudówki - modułowy system wyposażania. Prace konserwacyjne, izolacyjne, drzewne, ciesielskie. Wykonawstwo i montaż osprzętu okrętowego. Integracja procesów technologicznych budowy i wyposażenia. Zapewnienie dokładności wykonawstwa. Kontrola technologiczna produkcji i remontu statku. Problemy technologiczne obiektów oceanotechnicznych. Specyfika stoczni remontowych. Wybrane procesy remontu statku. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Ćwiczenia: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: na podstawie egzaminu pisemnego - wykłady.
na podstawie sprawozdania - laboratorium. |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów. |
3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów. |
3,5 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. |
5,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |