Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekobiznes

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość finansowa i organizacja rachunkowości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość finansowa i organizacja rachunkowości
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,25egzamin
laboratoriaL4 20 3,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw rachunkowości i rachunkowości finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
C-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych oraz ogólnych zasad etyki w rachunkowości, a także przygotowanie studentów do wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
C-3Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-4Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe2
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości1
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej2
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa1
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe1
10
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej1
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej2
T-L-8Kolokwium2
20
wykłady
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego1
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych2
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć8
A-A-3Przygotowanie do kolokwium7
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
A-L-3Przygotowanie do kolokwium35
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Analiza studiów przypadków
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/4.2_W01
Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
E_1A_W05, E_1A_W07, E_1A_W08, E_1A_W01, E_1A_W06C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2M-4, M-2, M-5, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2, S-4
E_1A_D3/4.2_W02
Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
E_1A_W07, E_1A_W01C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2M-4, M-2, M-5, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2, S-4
E_1A_D3/4.2_W03
Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości
E_1A_W05, E_1A_W07, E_1A_W08, E_1A_W01C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-4, M-2, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/4.2_U01
Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U09, E_1A_U10C-4, C-3T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2M-4, M-2, M-5, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2, S-4
E_1A_D3/4.2_U02
Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U09, E_1A_U10C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-4, M-2, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/4.2_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05C-4, C-1, C-3, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-4, M-2, M-1, M-3, M-6S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/4.2_W01
Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
2,0Student nie zna i nie rozumie zakresu sprawozdania finansowego oraz zasad sporządzania poszczególnych jego elementów
3,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 95%
E_1A_D3/4.2_W02
Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
3,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 95%
E_1A_D3/4.2_W03
Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfiki organizacji rachunkowości, zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólnych zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/4.2_U01
Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 55%
3,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 65%
4,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 75%
4,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 85%
5,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 95%
E_1A_D3/4.2_U02
Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
2,0Student nie potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzy do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
3,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/4.2_K01
Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
2,0Student nie jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student jest zawsze gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. z 2021 r. poz. 217
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2021
  4. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  5. Pfaff J. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
  6. Walińska E. (red.), MERITUM Rachunkowość. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  7. Kamiński R., Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa w regulacjach polskich i międzynarodowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2015, Ibuk
  8. Gabrusewicz W., Gabrusewicz P., Roczne sprawozdanie finansowe przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2015
  9. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2020
  10. Kiziukiewicz T., Organizacja rachunkowości, PWN, Warszawa, 2002
  11. Winiarska K. (red.), Organizacja rachunkowości, PWE, Warszawa, 2011
  12. Hass-Symotiuk M. (red.), Rachunkowość finansowa przedsiębiorstwa: od jego powstania do likwidacji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2018
  13. Jaworska E., Bucior G., Structural manipulation as part of impression management in the president’s letters to shareholders of the biggest Polish enterprises, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości nr 104 (160), s. 55-83, 2019, https://www.researchgate.net/profile/Elzbieta-Jaworska/publication/335718241_Structural_manipulation_as_part_of_impression_management_in_the_president%27s_letters_to_shareholders_of_the_biggest_Polish_enterprises/links/5db74a84299bf1a47bf9cbfa/Structural-manipulation-as-part-of-impression-management-in-the-presidents-letters-to-shareholders-of-the-biggest-Polish-enterprises.pdf

Literatura dodatkowa

  1. Artienwicz N., Jaworska E., Korzeniowska D., Maruszewska E.W., Nastrój, motywacja i stres w pracy księgowego a tworzenie informacji sprawozdawczej, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2022
  2. Artienwicz N., Jaworska E., Korzeniowska D., Maruszewska E.W., Kognitywne i społeczne uwarunkowania podejmowania decyzji z zakresu tworzenia informacji sprawozdawczej, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o.o., Katowice, 2021
  3. Gos W. (red.), Zasady rachunkowości. Teoria, regulacje prawne, dobre praktyki, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Alan Melville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Harlow, United Kingdom, 2019, 7th

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe2
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości1
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej2
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa1
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe1
10

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej1
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym2
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej2
T-L-8Kolokwium2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego1
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych2
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć8
A-A-3Przygotowanie do kolokwium7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
A-L-3Przygotowanie do kolokwium35
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu12
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_W01Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w instytucjach społeczno-gospodarczych, a także zarządzającego nimi, rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
E_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji), a także metody i narzędzia (w tym informatyczne) pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zakresu sprawozdania finansowego oraz zasad sporządzania poszczególnych jego elementów
3,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zakres sprawozdania finansowego oraz zasady sporządzania poszczególnych jego elementów co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_W02Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
3,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_W03Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w instytucjach społeczno-gospodarczych, a także zarządzającego nimi, rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W07Zna i rozumie fundamentalne dylematy ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji, w tym gospodarki
E_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych oraz ogólnych zasad etyki w rachunkowości, a także przygotowanie studentów do wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfiki organizacji rachunkowości, zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólnych zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 55%
3,5Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 65%
4,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 75%
4,5Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 85%
5,0Student zna i rozumie specyfikę organizacji rachunkowości, zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych, jak również ogólne zasady etyki w rachunkowości co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_U01Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U05Potrafi komunikować się z otoczeniem posługując się specjalistyczną terminologią z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_U09Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U10Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
Cel przedmiotuC-4Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego
C-3Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-L-4Sporządzanie informacji dodatkowej
T-L-8Kolokwium
T-L-7Sporządzanie bilansu i rachunku zysków i strat jednostki mikro i małej
T-L-6Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-5Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-2Sporządzanie bilansu jednostki gospodarczej
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 55%
3,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 65%
4,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 75%
4,5Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 85%
5,0Student potrafi sporządzić elementy sprawozdania finansowego jednostki gospodarczej w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_U02Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
E_1A_U03Potrafi rozwiązywać zadania i problemy w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając właściwie źródła i informacje z nich pochodzące, dokonując ich oceny, krytycznej analizy i syntezy
E_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U05Potrafi komunikować się z otoczeniem posługując się specjalistyczną terminologią z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_U09Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U10Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych oraz ogólnych zasad etyki w rachunkowości, a także przygotowanie studentów do wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzy do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
3,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 55%
3,5Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 65%
4,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 75%
4,5Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 85%
5,0Student potrafi (indywidualnie i/lub w grupie) wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D3/4.2_K01Student jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także ma świadomość konieczności zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
E_1A_K02Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania przedsięwzięć dla środowiska społecznego, a także inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
E_1A_K03Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K04Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
E_1A_K05Jest gotów do wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-4Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności sporządzania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego
C-1Poznanie zasad sporządzania podstawowych elementów sprawozdania finansowego w jednostkach gospodarczych według prawa bilansowego
C-3Opanowanie przez studentów (indywidualnie i/lub w grupie) umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-2Poznanie zasad organizacji różnych aspektów funkcjonowania rachunkowości w jednostkach gospodarczych oraz ogólnych zasad etyki w rachunkowości, a także przygotowanie studentów do wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe
T-A-3Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości
T-A-4Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-5Organizacja ewidencji księgowej
T-A-6Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrznej
T-A-7Organizacja sprawozdawczości finansowej. Etyka zawodowa
T-A-8Kolokwium zaliczeniowe
Metody nauczaniaM-4Analiza studiów przypadków
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Dyskusja
M-6Indywidualne i grupowe rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości i organizacji rachunkowości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena za wykonane zadania indywidualne/grupowe
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń z zaliczenia pisemnego podczas zajęć audytoryjnych/z użyciem komputera podczas zajęć laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,0Student czasami przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
3,5Student często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,0Student bardzo często przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
4,5Student zazwyczaj przejawia gotowość do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi
5,0Student jest zawsze gotów do oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, współorganizowania przedsięwzięć gospodarczych i społecznych, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy przy zachowaniu zasad etycznych i poszanowania opinii innych ludzi