Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY

Sylabus przedmiotu Przygotowanie artykułów naukowych i ich publikacja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Przygotowanie artykułów naukowych i ich publikacja
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR1 6 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do dojrzałego podejścia do procesu publikacji wyników pracy naukowej.
C-2Zapoznanie studentów zasadami skutecznego publikowania wyników pracy naukowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
warsztaty
T-WR-1Analiza posiadanego materiału do publikacji1
T-WR-2Elementy publikacji naukowej i ich redakcja2
T-WR-3Wybór czasopisma1
T-WR-4Proces publikacji2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach6
A-WR-2Praca własna9
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadków
M-2Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Oceniona zostanie jakość przygotowanego przez studenta tekstu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_B04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wiedzieć jak opracować artykuł naukowy z zachowaniem zasad i w sposób dający duże szanse jego opublikowania, jak przystąpić do procesu publikacji artukułu oraz jak radzić sobie na różnych etapach tego procesu.
ISD_4-_W02C-1, C-2T-WR-1, T-WR-4, T-WR-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_B04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć opracować artykuł naukowy, korzystać z narzędzi wspomagających redagowanie artukułu oraz jak postępować w procesie jego publikacji.
ISD_4-_U01, ISD_4-_U04C-2T-WR-4M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_B04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość konieczności postępowania w procesie publikowania zgodnie z prawem własności intelektualnej, potrzeby rzetelności w przygotowaniu treści artykułow naukowych oraz wpływu jakości akrtykułu na jego wizerunek naukowy.
ISD_4-_K02, ISD_4-_K03C-2T-WR-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_B04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wiedzieć jak opracować artykuł naukowy z zachowaniem zasad i w sposób dający duże szanse jego opublikowania, jak przystąpić do procesu publikacji artukułu oraz jak radzić sobie na różnych etapach tego procesu.
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_B04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć opracować artykuł naukowy, korzystać z narzędzi wspomagających redagowanie artukułu oraz jak postępować w procesie jego publikacji.
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_B04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość konieczności postępowania w procesie publikowania zgodnie z prawem własności intelektualnej, potrzeby rzetelności w przygotowaniu treści artykułow naukowych oraz wpływu jakości akrtykułu na jego wizerunek naukowy.
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod red. Donaty Kurpas Bożeny Ratajczak-Olszewskiej Arkadiusza Libera Bożeny Mroczek Andrzeja Szpakowa Tomasza Halskiego, Jak pisać prace naukowe i gdzie je publikować?, Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa w Opolu, Opole, 2014, dostęp online: https://www.dbc.wroc.pl/Content/27174/jak_pisac_prace_naukowe.pdf

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Analiza posiadanego materiału do publikacji1
T-WR-2Elementy publikacji naukowej i ich redakcja2
T-WR-3Wybór czasopisma1
T-WR-4Proces publikacji2
6

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach6
A-WR-2Praca własna9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_B04_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wiedzieć jak opracować artykuł naukowy z zachowaniem zasad i w sposób dający duże szanse jego opublikowania, jak przystąpić do procesu publikacji artukułu oraz jak radzić sobie na różnych etapach tego procesu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do dojrzałego podejścia do procesu publikacji wyników pracy naukowej.
C-2Zapoznanie studentów zasadami skutecznego publikowania wyników pracy naukowej
Treści programoweT-WR-1Analiza posiadanego materiału do publikacji
T-WR-4Proces publikacji
T-WR-2Elementy publikacji naukowej i ich redakcja
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniona zostanie jakość przygotowanego przez studenta tekstu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_B04_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć opracować artykuł naukowy, korzystać z narzędzi wspomagających redagowanie artukułu oraz jak postępować w procesie jego publikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U01Potrafi komunikować się w środowisku naukowym, przygotowywać opracowanie naukowe w postaci publikacji lub prezentacji w języku obcym, dokumentować wyniki prowadzonych prac badawczych w formie opracowań naukowych, prezentować i upowszechniać uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_U04Potrafi wykorzystywać wiedzę do identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny poprzez: - definiowanie celu i przedmiotu badań oraz formułowanie hipotez badawczych, - proponowanie metod, technik i narzędzi badawczych, służących do rozwiązania problemu badawczego, - wnioskować i dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych oraz transferować je do sfery gospodarczej i społecznej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów zasadami skutecznego publikowania wyników pracy naukowej
Treści programoweT-WR-4Proces publikacji
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniona zostanie jakość przygotowanego przez studenta tekstu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_B04_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość konieczności postępowania w procesie publikowania zgodnie z prawem własności intelektualnej, potrzeby rzetelności w przygotowaniu treści artykułow naukowych oraz wpływu jakości akrtykułu na jego wizerunek naukowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISD_4-_K03Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań w sposób niezależny oraz respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej z uwzględnieniem praw własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów zasadami skutecznego publikowania wyników pracy naukowej
Treści programoweT-WR-2Elementy publikacji naukowej i ich redakcja
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oceniona zostanie jakość przygotowanego przez studenta tekstu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywny wynik zaliczenia pisemnego
3,5
4,0
4,5
5,0