Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Przygotowanie do obrony rozprawy doktorskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie do obrony rozprawy doktorskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagane jest znajomość aspektów związanych z dyscypliną w której realizowana jest rozprawa doktorska |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem premiotu jest omówienie dobrych praktych niebędnych do przygotowania się doktorantów do obrony rozprawy doktorskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
T-WR-1 | Zakończenie kształcenia w Szkole Doktorskiej i przygotowanie niezbędnych dokumentów wymaganych do wszczęcia przewodu doktorsiego | 2 |
T-WR-2 | Ramowy przebieg obrony rozprawy doktorskiej | 2 |
T-WR-3 | Wskazówki dotyczące przygotowania do obrony rozprawy doktorskiej. | 4 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
warsztaty | ||
A-WR-1 | Udział w zajęciach | 8 |
A-WR-2 | Praca własna doktoranta | 23 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda aktywizująca: sytuacyjna metoda problemowa : wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji przygotowanej przez doktorantkę/a , ocena umiejętności prezentacji i sposobu odpowiadania na zadawane z sali pytania. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B05_W01 Doktorant/ka wie jakie dokumenty są potrzebne do złożenia rozprawy doktorskiej oraz potrafi samodzielnie przygotować się do jej obrony. | ISD_4-_W01 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-1, T-WR-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B05_U01 Doktorant/ka potrafi uczestniczyć w dyskursie naukowym. | ISD_4-_U01, ISD_4-_U02, ISD_4-_U03, ISD_4-_U04 | — | C-1 | T-WR-2, T-WR-3 | M-1 | S-1 |
ISD_4-_B05_U02 Doktorant/ka potrafi upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych. | ISD_4-_U01 | — | C-1 | T-WR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_B05_K01 Doktorant/ka jest gotów/gotowa do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej | ISD_4-_K01 | — | C-1 | T-WR-3, T-WR-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B05_W01 Doktorant/ka wie jakie dokumenty są potrzebne do złożenia rozprawy doktorskiej oraz potrafi samodzielnie przygotować się do jej obrony. | 2,0 | |
3,0 | Do uzyskania oceny pozytywnej wymagane jest zaprezentowanie własnej rozprawy doktorskiej (niezależnie od tego na jakim etapie przygotowania się znajduje)uje) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B05_U01 Doktorant/ka potrafi uczestniczyć w dyskursie naukowym. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant/ka podejmuje próbę odpowiedzi na zadawane pytania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISD_4-_B05_U02 Doktorant/ka potrafi upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie prezentacji nt rozprawy doktorskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_B05_K01 Doktorant/ka jest gotów/gotowa do krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej lub artystycznej | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie prezentacji nt. rozprawy doktorskiej, odpowiedzi na zadawane pytania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Olga Degtyareva, Eva O.L. Lantsoght, Planning and Passing Your PhD Defence A Global Toolbox for Success, Routledge, 2021
- Olga Degtyareva, Eva O.L. Lantsoght, Planning and Passing Your PhD Defence A Global Toolbox for Success, Routledge, 2021
- Patricia Gosling, Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Springer, 2022, 3th Edition
- Patricia Gosling, Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Springer, 2022, 3th Edition
Literatura dodatkowa
- Łukasz Sułkowski, Renata Lenart-Gansiniec, Rozprawa doktorska w naukach społecznych. Poradnik doktoranta i promotora pracy doktorskiej, Społeczna Akdemia Nauk, Łódź, 2021