Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Miasta dla ludzi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Miasta dla ludzi | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z procesami ewolucji idei miasta od czasu rewolucji przemysłowej po czasy współczesne |
C-2 | Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych tendencji kształtowania zdrowego, bezpiecznego i atrakcyjnego środowiska miejskiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przestrzeń miasta a uwarunkowania ludzkiego ciała. Pojęcie wnętrza urbanistycznego | 1 |
T-W-2 | Zieleń w mieście. Miękkie i twarde krawędzie | 1 |
T-W-3 | Koncentracja i rozproszenie – miasto 15-minutowe | 1 |
T-W-4 | Miasto modernistyczne versus miasto życzliwe | 2 |
T-W-5 | Przestrzeń dla ludzi a polityka transportowa | 1 |
T-W-6 | Przykłady transformacji układów miejskich | 1 |
T-W-7 | Rewitalizacja miasta za pomocą kultury – przykład Bilbao | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 8 |
A-W-2 | Praca własna. Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test zaliczający |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA05.2_W01 Student ma wiedzę z zakresu ewolucji doktryn kształtowania przestrzeni miejskich na przestrzeni lat w tym współczesnych tendencji kształtowania zdrowego, bezpiecznego i atrakcyjnego środowiska miejskiego | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA05.2_K01 Student nabiera wrażliwości na przestrzeń miejską, staje się aktywnym i świadomym uczestnikiem życia społecznego, bierze odpowiedzialność za działania na rzecz ładu przestrzennego | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA05.2_W01 Student ma wiedzę z zakresu ewolucji doktryn kształtowania przestrzeni miejskich na przestrzeni lat w tym współczesnych tendencji kształtowania zdrowego, bezpiecznego i atrakcyjnego środowiska miejskiego | 2,0 | |
3,0 | Nabycie wiedzy teoretycznej i faktograficznej potwierdzone pozytywnym wynikiem testu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA05.2_K01 Student nabiera wrażliwości na przestrzeń miejską, staje się aktywnym i świadomym uczestnikiem życia społecznego, bierze odpowiedzialność za działania na rzecz ładu przestrzennego | 2,0 | |
3,0 | Udowodnienie zdolności do stosowania nabytej wiedzy potwierdzona pozytywnym wynikiem testu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Gehl, Miasta dla ludzi, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2017
- David Sim, Miasto życzliwe, Wysoki Zamek, Kraków, 2022
- Charles Montgomery, Miasto szczęśliwe, Wysoki Zamek, Kraków, 2015
- Janette Sadik-Khan, Seth Solomonow, Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi, Wysoki Zamek, Karków, 2017
- Hosey Lance, Kształt zieleni. O estetyce, ekologii i projektowaniu, Wysoki Zamek, Kraków, 2021
- Mikael Colville-Andersen, Być jak Kopenhaga. Duński przepis na miasto szczęśliwe, Wysoki Zamek, Karków, 2019
- Peter Walker, Jak rowery mogą uratować świat, Wysoki Zamek, Kraków, 2018
Literatura dodatkowa
- Carolyn Steel, SITOPIA Jak jedzenie może ocalić świat, Wysoki Zamek, Kraków, 2021
- Joanna Erbel, Poza własnością. W stronę udanej polityki mieszkaniowej, Wysoki Zamek, Kraków, 2020