Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Oczyszczanie powietrza z zastosowaniem materiałów budowlanych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Oczyszczanie powietrza z zastosowaniem materiałów budowlanych | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu chemii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu możliwości zastosowania materiałów budowlanych do oczyszczania powietrza |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Chemia stratosfery - ozon | 2 |
T-W-2 | Chemia troposfery - smog | 2 |
T-W-3 | Usuwanie NOx z powietrza | 2 |
T-W-4 | Usuwanie lotnych związków organicznych z powietrza | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zajęć | 4 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe z przedmiotu w postaci testu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA06.2_W01 Poszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z reprezentowaną dyscypliną naukową | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IEA06.2_K01 Rozmumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne | ISD_4-_K02, ISD_4-_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA06.2_W01 Poszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z reprezentowaną dyscypliną naukową | 2,0 | |
3,0 | Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IEA06.2_K01 Rozmumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne | 2,0 | |
3,0 | Zdobyci 50% punktów możliwych do uzyskania w teście | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gary W. vanLoon, Stephen J. Duffy, Chemia Środowiska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Magdalena Janus, Szymon Mądraszewski, Kamila Zając, Ewelina Kusiak-Nejman, A new preparation method of cement with photocatalytic activity, Materials, 2020, 13(23) 5540