Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Biomateriały:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biomateriały | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawami materiałów stosowanych w medycynie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Biozgodność i modyfikacja powierzchni biomateriałów | 2 |
T-W-2 | Materiały biodegradowlane i systemy dostarczania leków | 2 |
T-W-3 | Podstawy inżynierii tkankowej | 2 |
T-W-4 | Wyroby medyczne | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 8 |
A-W-2 | praca własna studenta | 8 |
16 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-dydaktyczny w postaci prezentacji multimedialnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: pytanie otwarte, zadania problemowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na podstawie zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH04.1_W01 Definiuje podstawowe grupy biomateriałów | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH04.1_K01 Pracuje w zespole i jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH04.1_W01 Definiuje podstawowe grupy biomateriałów | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie biomateriałów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH04.1_K01 Pracuje w zespole i jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie biomateriałów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R. Tadeusiewicz, Inżynieria biomedyczna, AGH Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne, Kraków, 2008
Literatura dodatkowa
- S. Błażewicz, L., Stoch, Biocybernetyka i Inżynieria Biomedyczna, Exit, Kraków, 2000