Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY

Sylabus przedmiotu Najważniejsze i najnowsze odkrycia i osiągnięcia w dyscyplinach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Najważniejsze i najnowsze odkrycia i osiągnięcia w dyscyplinach
Specjalność BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z największymy odkryciami z dyscyplinach
C-2Zapoznanie doktorantów z najnowszymi osiągnięciami w dyscyplinach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Najważniejsze odkrycia w dyscyplinach2
T-K-2Najnowsze osiągnięcia w chemii2
T-K-3Najnowsze osiągnięcia w inżynierii chemicznej2
T-K-4Najnowsze osiągnięcia w inżynierii materiałowej2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1konwersatoria8
A-K-2przygotowanie do zajęć8
16

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH04.2_W01
Doktorant/ka posiada wiedzę na temat najważniejszych odkryć i osiągnięć naukowych, które wpłynęły na rozwój inżynierii chemicznej, materiałowej oraz chemii.
ISD_4-_W02, ISD_4-_W03C-1, C-2T-K-3, T-K-2, T-K-1, T-K-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_ICH04.2_K01
Doktorant/ka rozumie konieczność śledzenia najnowszych odkryć naukowych związanych z inżynierią chemiczną, materiałową oraz chemią.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02C-1, C-2T-K-2, T-K-4, T-K-1, T-K-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH04.2_W01
Doktorant/ka posiada wiedzę na temat najważniejszych odkryć i osiągnięć naukowych, które wpłynęły na rozwój inżynierii chemicznej, materiałowej oraz chemii.
2,0
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym przedstawić najnowsze osiągnięcia w dyscyplinie Bierze udział w dyskusji w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_ICH04.2_K01
Doktorant/ka rozumie konieczność śledzenia najnowszych odkryć naukowych związanych z inżynierią chemiczną, materiałową oraz chemią.
2,0
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym przedstawić najnowsze osiągnięcia w dyscyplinie Bierze udział w dyskusji w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Najnowsze publikacje naukowe

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Najważniejsze odkrycia w dyscyplinach2
T-K-2Najnowsze osiągnięcia w chemii2
T-K-3Najnowsze osiągnięcia w inżynierii chemicznej2
T-K-4Najnowsze osiągnięcia w inżynierii materiałowej2
8

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1konwersatoria8
A-K-2przygotowanie do zajęć8
16
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH04.2_W01Doktorant/ka posiada wiedzę na temat najważniejszych odkryć i osiągnięć naukowych, które wpłynęły na rozwój inżynierii chemicznej, materiałowej oraz chemii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
ISD_4-_W03Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z największymy odkryciami z dyscyplinach
C-2Zapoznanie doktorantów z najnowszymi osiągnięciami w dyscyplinach
Treści programoweT-K-3Najnowsze osiągnięcia w inżynierii chemicznej
T-K-2Najnowsze osiągnięcia w chemii
T-K-1Najważniejsze odkrycia w dyscyplinach
T-K-4Najnowsze osiągnięcia w inżynierii materiałowej
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym przedstawić najnowsze osiągnięcia w dyscyplinie Bierze udział w dyskusji w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_ICH04.2_K01Doktorant/ka rozumie konieczność śledzenia najnowszych odkryć naukowych związanych z inżynierią chemiczną, materiałową oraz chemią.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego oraz wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z największymy odkryciami z dyscyplinach
C-2Zapoznanie doktorantów z najnowszymi osiągnięciami w dyscyplinach
Treści programoweT-K-2Najnowsze osiągnięcia w chemii
T-K-4Najnowsze osiągnięcia w inżynierii materiałowej
T-K-1Najważniejsze odkrycia w dyscyplinach
T-K-3Najnowsze osiągnięcia w inżynierii chemicznej
Metody nauczaniaM-1dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym przedstawić najnowsze osiągnięcia w dyscyplinie Bierze udział w dyskusji w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0