Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Chemia organiczna w projektowaniu technologii wodorowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemia organiczna w projektowaniu technologii wodorowych | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z chemii organicznej na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi reakcjami uwodornienia i odwodornienia związków organicznych. |
C-2 | Zapoznanie studentów z technologiami wodorowymi opartymi na uwodornieniu i odwodornieniau związków organicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Uwodornienie związków organicznych, wybrane metody i zastosowania. | 2 |
T-W-2 | Odwodornienie związków organicznych, wybrane metody i zastosowania. | 2 |
T-W-3 | Zastosowanie odwracalnego uwodornienia związków organicznych w technologiach wodorowych [ciekłe organiczne niośniki wodoru (LOHCs), "akumulatory wodorowe", itp] | 3 |
T-W-4 | Zaliczenie. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładzie. | 8 |
A-W-2 | Praca z poleconą literaturą rozszerzającą wiedzę z wykładu. | 6 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie, opis. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH05.1_W01 Doktorant/ka posiada poszerzoną wiedzę na temat zastosowanie chemii organicznej w w technologiach wodorowych. | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH05.1_K01 Doktorant/ka rozumie potrzebę stałego śledzenia postępu w zakresie rozwoju technologii wodorowych, w szczególności opartych na rozwiązaniach proponowanych przez chemiików organików. | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-2, C-1 | T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH05.1_W01 Doktorant/ka posiada poszerzoną wiedzę na temat zastosowanie chemii organicznej w w technologiach wodorowych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe reakcje uwodornienia i odwornienia związków organicznych i potrafi wymienić podstawowe technologie wodorowe oparte na wykorzystaniu związków organicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH05.1_K01 Doktorant/ka rozumie potrzebę stałego śledzenia postępu w zakresie rozwoju technologii wodorowych, w szczególności opartych na rozwiązaniach proponowanych przez chemiików organików. | 2,0 | |
3,0 | Student jest świadomy, że chemia organiczna oferuje nowe rozwiązania, które mogą być zastosowane w technologiach wodorowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John McMurry, Chemia organiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Vinita Yadav, Ganesan Sivakumar, Virendrakumar Gupta, and Ekambaram Balaraman, Recent Advances in Liquid Organic Hydrogen Carriers: An Alcohol- Based Hydrogen Economy, ACS Catal., 2021, 11, strony 14712−14726
- Purna Chandra Rao and Minyoung Yoon, Potential Liquid-Organic Hydrogen Carrier (LOHC) Systems: A Review on Recent Progress, Energies (MDPI), 2020, doi:10.3390/en13226040