Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Zielone technologie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zielone technologie | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewelina Kusiak-Nejman <Ewelina.Kusiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólna w zakresie odnawialnych źródeł energii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z tematyką proekologicznych odnawialnych źródeł energii, ich podziału, ogólną charakterystyką procesów oraz ich technicznymi możliwościami |
C-2 | Zapoznanie studenta z dostępnymi na rynku rozwiązaniami technologicznymi z zakresu odnawialnych źródeł energii |
C-3 | Zapoznanie studenta z kierunkami rozwoju technologii energetycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Proekologiczne odnawialne źródła energii (OZE) - energia słońca i geotermalna | 2 |
T-W-2 | Technologie oparte na energii wiatru i wody | 2 |
T-W-3 | Wodór jako paliwo XXI wieku - nowoczesne technologie wytwarzania i magazynowania wodoru | 2 |
T-W-4 | Energetyczne wykorzystanie wodoru | 1 |
T-W-5 | Energia geotermalna i pompy ciepła | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym zajęcia | 2 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informujący z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie (test jednokrotnego wyboru) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH07.2_W01 Student zna i rozumie podstawy technologii opartych na odnawialnych źródłach energii oraz konieczność ich stosowania | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH07.2_K01 Student rozumie konieczność racjonalnego wykorzystania technologii opartych na odnawialnych źródłach energii | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
ISD_4-_ICH07.2_K02 Srudent potrafi organizować grupy społeczne do działania na rzecz wykorzystania odnawialnych źródeł energii jako metod proekologiczych | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-3, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH07.2_W01 Student zna i rozumie podstawy technologii opartych na odnawialnych źródłach energii oraz konieczność ich stosowania | 2,0 | |
3,0 | - Student potrafi podać definicję odnawialnych źródeł energii; - Student potrafi wymienić odnawialne źródła energii; - Student potrafi okreslić zasoby odnawialnych źródeł energii; - Student zna podstawy procesów technologicznych zaliczanych do sektora zielonych technologii; - Student porafi podać konkretne przykłady dostępnych na rynku rozwiązań technologicznych z zakresu odnawialnych źródeł energii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH07.2_K01 Student rozumie konieczność racjonalnego wykorzystania technologii opartych na odnawialnych źródłach energii | 2,0 | |
3,0 | - Student rozumie konieczność stosowania odnawialnych źródeł energii; - Student rozumie zasadę działania urządzeń działających w oparciu o odnawialne źródła energii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISD_4-_ICH07.2_K02 Srudent potrafi organizować grupy społeczne do działania na rzecz wykorzystania odnawialnych źródeł energii jako metod proekologiczych | 2,0 | |
3,0 | - Student potrafi wykazać na czym polega ekologiczny aspekt technologii oprtych na odnawialnych źródach energii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Witold M. Lewandowski, Proekologiczne odnawialne źródła energii, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2006, trzecie zmienione, Wydania późniejsze także
- Tadeusz Chmielniak, Technologie energetyczne, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2008, brak informacji, Póżniejsze wydania również