Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Techniki separacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniki separacyjne | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-CHEMICZNY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia. Matematyka. Fizyka. Podstawy z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z podstawowymi technikami separacyjnymi wykorzystywanymi w analityce i procesach technologicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Wstęp do technik separacyjnych | 2 |
T-W-2 | 2. Metody wymiany masy | 2 |
T-W-3 | 3. Metody chemiczne | 2 |
T-W-4 | 4. Metody chromatograficzne | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładzie | 8 |
A-W-2 | Praca własna i konsultacje | 7 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH07.1_W01 Doktorant posiada wiedzę o rodzajach najczęściej stosowanych technik separacyjnych w analityce i technologii chemicznej. | ISD_4-_W03, ISD_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_ICH07.1_K01 Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej. | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH07.1_W01 Doktorant posiada wiedzę o rodzajach najczęściej stosowanych technik separacyjnych w analityce i technologii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | 60% wartości odpowiedzi na pytanie zaliczeniowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_ICH07.1_K01 Rozumie konieczność stoswania separacji i wydzielania w analityce i inżynierii chemicznej. | 2,0 | |
3,0 | 60% wartości wymaganej odpowiedzi na zaliczeniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- P. Romankow, N. Raszkowska, W. Frołow, Procesy wymiany masy w technologii chemicznej, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1980
- Piotr Stepnowski, Elżbieta Synak, Beata Szafranek, Zbigniew Kaczyński, Techniki separacyjne., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2010
- Zygfryd Witkiewicz, Podstawy chromatografii., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005