Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY

Sylabus przedmiotu Elementy zaawansowanych badań w teorii sterowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Elementy zaawansowanych badań w teorii sterowania
Specjalność BLOK INFORMATYCZNO-ELEKTRYCZNO-MECHANICZNY
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Grigorij Sklyar <grigorij.sklyar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matemtyka (algebra liniowa oraz rachuek różniczkowy i całkowy)
W-2Podstawowa wiedza z zakresu teorii systmów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z wybranymi zaganieniami zaawansowanej teorii sterowania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Sterowalność, Obserwowalność i Stabilizowalność układów. Koncepcja i warunki.2
T-W-2Sterowanie Optymalne. Warunki Optymalności.2
T-W-3Optymalnosc czasowa. Konstrukcja o sterowania czasowo optymalnego.2
T-W-4Układy o parametrach rozłożonych. Elementy teorii.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Praca własna, przygotowanie do zaliczenia.6
A-W-3Zaliczenie zajęć1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład tablicowy z elementami prezentacji.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: kolokwium zaliczeniowe.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_IEM05.1_W01
Posiada poszerzoną wiedze z zakresu teorii sterowania.
ISD_4-_W02, ISD_4-_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_IEM05.1_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników w zakresie teorii sterowania.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_IEM05.1_W01
Posiada poszerzoną wiedze z zakresu teorii sterowania.
2,0
3,0Doktorant umie sformułować podstawowe zadania teorii streowania oraz dla wybranych wskazać efektywne rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_IEM05.1_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników w zakresie teorii sterowania.
2,0
3,0Doktorant umie sformułować podstawowe zadania teorii streowania oraz dla wybranych wskazać efektywne rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sterowalność, Obserwowalność i Stabilizowalność układów. Koncepcja i warunki.2
T-W-2Sterowanie Optymalne. Warunki Optymalności.2
T-W-3Optymalnosc czasowa. Konstrukcja o sterowania czasowo optymalnego.2
T-W-4Układy o parametrach rozłożonych. Elementy teorii.2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Praca własna, przygotowanie do zaliczenia.6
A-W-3Zaliczenie zajęć1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_IEM05.1_W01Posiada poszerzoną wiedze z zakresu teorii sterowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych, metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań oraz zasady upowszechniania wyników pracy naukowej, także w trybie otwartego dostępu
ISD_4-_W03Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wybranymi zaganieniami zaawansowanej teorii sterowania.
Treści programoweT-W-1Sterowalność, Obserwowalność i Stabilizowalność układów. Koncepcja i warunki.
T-W-2Sterowanie Optymalne. Warunki Optymalności.
T-W-3Optymalnosc czasowa. Konstrukcja o sterowania czasowo optymalnego.
T-W-4Układy o parametrach rozłożonych. Elementy teorii.
Metody nauczaniaM-1Wykład tablicowy z elementami prezentacji.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: kolokwium zaliczeniowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie sformułować podstawowe zadania teorii streowania oraz dla wybranych wskazać efektywne rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_IEM05.1_K01Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników w zakresie teorii sterowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego oraz wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze, ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia w sposób przedsiębiorczy oraz opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z wybranymi zaganieniami zaawansowanej teorii sterowania.
Treści programoweT-W-1Sterowalność, Obserwowalność i Stabilizowalność układów. Koncepcja i warunki.
T-W-2Sterowanie Optymalne. Warunki Optymalności.
T-W-3Optymalnosc czasowa. Konstrukcja o sterowania czasowo optymalnego.
T-W-4Układy o parametrach rozłożonych. Elementy teorii.
Metody nauczaniaM-1Wykład tablicowy z elementami prezentacji.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: kolokwium zaliczeniowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie sformułować podstawowe zadania teorii streowania oraz dla wybranych wskazać efektywne rozwiązania.
3,5
4,0
4,5
5,0