Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Wstęp do sztucznej inteligencji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wstęp do sztucznej inteligencji | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki i statystyki na poziomie szkoły wyższej (studia 1. i 2. stopnia) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami sztucznej inteligencji i ich zastosowaniem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do metod sztucznej inteligencji | 2 |
T-W-2 | Metody uczenia maszynowego | 2 |
T-W-3 | Wykorzystanie sztucznych sieci neuronowych | 2 |
T-W-4 | Uczenie głębokie (deep learning) | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IP03.2_W01 Student definiuje pojęcie sztucznej inteligencji, charakteryzuje jej metody, opsuje możliwe zastosowania | ISD_4-_W03, ISD_4-_W02 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IP03.2_K01 Student ma świadomość korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej znaczenia dla postępu cywilizacyjnego | ISD_4-_K02, ISD_4-_K01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IP03.2_W01 Student definiuje pojęcie sztucznej inteligencji, charakteryzuje jej metody, opsuje możliwe zastosowania | 2,0 | |
3,0 | Student definiuje pojęcie sztucznej inteligencji, charakteryzuje podstawowe jej metody i opisuje wybrane jej zastosowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IP03.2_K01 Student ma świadomość korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej znaczenia dla postępu cywilizacyjnego | 2,0 | |
3,0 | Student wymienia najważniejsze korzyści i zagrożenia płynące z zastosowań sztucznej inteligencji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wawrzyński P., Podstawy sztucznej inteligencji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2020
- Rutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Yampolskiy, R. V. (red.), Sztuczna inteligencja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
- Kaplan, J. (red)., Sztuczna inteligencja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019
- Boden, M. A., Sztuczna inteligencja, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020