Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: BLOK INŻYNIERYJNO-EKONOMICZNO-ARTYSTYCZNY
Sylabus przedmiotu Nowoczesne strategie analityczne w badaniach z zakresu chowu i hodowli zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nowoczesne strategie analityczne w badaniach z zakresu chowu i hodowli zwierząt | ||
Specjalność | BLOK INŻYNIERYJNO-PRZYRODNICZY | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biochemii oraz cytofizjologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wielkoskalowymi analizami omicznymi oraz możliwością ich wykorzystania w badanich z zakresu chowu i hodowli zwierząt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do strategi -omicznych | 2 |
T-W-2 | Techniki badawcze stosowane w badaniach omicznych | 3 |
T-W-3 | Zastosowanie badań omicznych w badaniach z zakresu chowu i hodowli zwierząt. | 3 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Analiza tekstów źródłowych | 4 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 2 |
14 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne wspomagane prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena bierzącego przygotowania do zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IP05.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych strategii badawczych opartych o analizy molekularne i mozliwości ich zastosowania w badaniach z zakresu chowu i hodowli zwierząt | ISD_4-_W02, ISD_4-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_IP05.2_K01 Student rozumie konieczność wzbogacania warsztatu badawczego o nowe techniki i strategie analityczne, jako dorogi do opisu zjawisk i rozwiązywania problemów z zakresu reprezentowanej dyscypliny naukowej | ISD_4-_K01, ISD_4-_K02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IP05.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych strategii badawczych opartych o analizy molekularne i mozliwości ich zastosowania w badaniach z zakresu chowu i hodowli zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie co najmniej 50% z zakresu prezentowanych treści. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_IP05.2_K01 Student rozumie konieczność wzbogacania warsztatu badawczego o nowe techniki i strategie analityczne, jako dorogi do opisu zjawisk i rozwiązywania problemów z zakresu reprezentowanej dyscypliny naukowej | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie co najmniej 50% z zakresu prezentowanych treści. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Agnieszka Kraj, Anna Drabik, Jerzy Silberring, Proteomika i metabolomika, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2010, 1
- Lewandowska Ronnegren Anna, Techniki laboratoryjne w biologii molekularnej, Medpharm, Wrocław, 2018