Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Międzynarodowe stosunki gospodarcze:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Międzynarodowe stosunki gospodarcze | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu mikro i makroekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozpoznawanie i identyfikowanie procesów międzynarodowej integracji gospodarczej, określenie kierunków przemian strukturalnych w gospodarce światowej, ze szczególnym uwaglednieniem mozliwosci rozwoju miedzynarodowego rynku turystycznego |
C-2 | zrozumienie tendencji integracyjnych i dezintegracyjnych we współczesnym świecie, szczególnie w zakresie rozwoju handlu światowego i międzynarodowej wymiany czynników wytwórczych, poznanie funkcjonowania organizacji gospodarczych zarówno partykularnyh, jaki i powszechnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Północnoamerykańskie Porozumienie o Wolnym Handlu – NAFTA; | 2 |
T-A-2 | Wybrane azjatyckie organizacje gospodarcze; | 1 |
T-A-3 | Wybrane afrykańskie organizacje gospodarcze; | 1 |
T-A-4 | Wybrane arabskie organizacje gospodarcze; | 1 |
T-A-5 | Wybrane światowe organizacje: Światowa organizacja handlu – WTO, | 2 |
T-A-6 | Organizacja Narodów Zjednoczonych – ONZ | 2 |
T-A-7 | Globalizacja i problemy globalne | 1 |
T-A-8 | Korporacje transnarodowe i ich rola w ekonomii światowej | 4 |
T-A-9 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedmiot i metoda nauki o międzynarodowych stosunkach ekonomicznych; | 2 |
T-W-2 | Międzynarodowa integracja gospodarcza; | 2 |
T-W-3 | Organizacje międzynarodowe; | 2 |
T-W-4 | Gospodarka światowa; | 1 |
T-W-5 | Międzynarodowy podział pracy i procesy integracyjne we współczesnej gospo¬darce światowej; | 2 |
T-W-6 | Problemy globalne we współczesnej gospodarce; | 2 |
T-W-7 | Międzynarodowy transfer czynników produkcji | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie sie do zaliczenia | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykladach | 15 |
A-W-2 | przygotowywanie się do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | metoda problemowa: wykład konwersatoryjny |
M-3 | metoda aktywizujaca: analiza przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca: zaliczenie kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_W01 Student zna i rozumie podstawowe mechanizmy integracji międzynarodowej | GT_1A_W01, GT_1A_W02 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę idntyfikując kluczowe czynniki wpływające na kształtowanie się globalnej gospodarki | GT_1A_U01 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_K01 Student jest gotowy do funkcjonowania w zglobalizowanej gospodarce | GT_1A_K01, GT_1A_K02 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_W01 Student zna i rozumie podstawowe mechanizmy integracji międzynarodowej | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie podstawowych przesłanek integracji międzynarodowej |
3,0 | Student zna i rozumie podstawowe przesłanki integracji międzynarodowej w stopniu dostatecznym (w co najmniej 55%) | |
3,5 | Student zna i rozumie podstawowe przesłanki integracji międzynarodowej w stopniu dostatecznym plus (w co najmniej 60%) | |
4,0 | Student zna i rozumie podstawowe przesłanki integracji międzynarodowej w stopniu dobrym (w co najmniej 70%) | |
4,5 | Student zna i rozumie podstawowe przesłanki integracji międzynarodowej w stopniu dobrym plus (w co najmniej 75%) | |
5,0 | Student zna i rozumie podstawowe przesłanki integracji międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym (w co najmniej 80%) |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę idntyfikując kluczowe czynniki wpływające na kształtowanie się globalnej gospodarki | 2,0 | Ne potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata |
3,0 | Potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata w stopniu dostatecznym (w co najmniej 55%) | |
3,5 | Potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata w stopniu dostatecznym plus (w co najmniej 60%) | |
4,0 | Potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata w stopniu dobrym(w co najmniej 70%) | |
4,5 | Potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata w stopniu dobrym plus (w co najmniej 75%) | |
5,0 | Potrafi wskazać na główne problemy wspłczesnego świata w stopniu bardzo dobrym (w co najmniej 80%) |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_B10/6.3_K01 Student jest gotowy do funkcjonowania w zglobalizowanej gospodarce | 2,0 | Student nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych |
3,0 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym (w co najmniej 55%) | |
3,5 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu wiecej niż dostatecznym (w co najmniej 60%) | |
4,0 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym (w co najmniej 70%) | |
4,5 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym plus (w co najmniej 75%) | |
5,0 | Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym (w co najmniej 80%) |
Literatura podstawowa
- Kacperska, E, Polska we współczesnych międzynarodowych stosunkach gospodarczych, Wydawnictwo SGGW, Waeszawa, 2019
- Budnikowska, A., Ekonomia Międzynarodowa, PWN, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Kryk, B., Gospodarka regionalna i międzynarodowa, Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin, 2018
- Francesco Zullo, Urban Growth and Habitat Connectivity: A Study on European Countries, MDPI, 2022, https://www.mdpi.com/2071-1050/14/22/14689
- Zhang, Gege, et al, Sustainability of heritage tourism: A structural perspective from cultural identity and consumption intention., Sustainability, 2020, 12.21 (2020), https://www.mdpi.com/2071-1050/12/21/9199