Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Rynek nieruchomości turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rynek nieruchomości turystycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 25 2,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawowe informacje dotyczące funkcjonowania rynku nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z wiedzą dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych warunkujących funkcjonowanie rynku nieruchomości turystycznych
C-2Zapoznanie studenta ze specyfiką obsługi transakcji, inwestowaniem i zarządzaniem na rynku nieruchomości turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe zagadnienia dotyczace nieruchomości i rynkiu nieruchomości2
T-A-2Definicje i klasyfikacja nieruchomości oraz praw do nieruchomości2
T-A-3Rynek nieruchomości turystycznych- specyfika i systematyka2
T-A-4Popyt, podaż i ceny na rynku nieruchomości turystycznych3
T-A-5Badania i analiza rynku nieruchomości turystycznych2
T-A-6Nieruchomość turystyczna przedmiotem obrotu rynkowego2
T-A-7Uwarunkowania prawne i rynkowe obrotu nieruchomościami turystycznych2
T-A-8Obsługa transakcji na rynku nieruchomości turystycznych4
T-A-9Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi3
T-A-10Inwestowaniie w nieruchomości turystyczne2
T-A-11Zaliczenie przedmiotu1
25
wykłady
T-W-1Rynek nieruchomości turystycznych - podstawowe pojęcia, specyfika i systematyka2
T-W-2Kształtowanie się popytu, podaży i cen na rynku nieruchomości turystycznych4
T-W-3Fluktuacje gospodarcze i ich wpływa na rynek nieruchomości turystycznych2
T-W-4Obrót nieruchomościami turystycznymi - specyfika2
T-W-5Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi3
T-W-6Wybrane informacje dotyczace inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2studiowanie literatury i aktów prawa15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2egzamin2
A-W-3Studiowanie literatury i aktów prawnych8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - symulacja
M-4Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: P- ocena posumowująca- egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C03/1.10_W01
Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze i polityczne.
GT_1A_W01, GT_1A_W03, GT_1A_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-4S-3
GT_1A_C03/1.10_W02
Studen zna i rozumie specyfikę obsługi różych transakcji oraz zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
GT_1A_W01, GT_1A_W02, GT_1A_W03, GT_1A_W04, GT_1A_W05C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-A-7, T-A-8, T-A-10, T-A-9M-1, M-4S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C03/1.10_U01
Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U03, GT_1A_U04, GT_1A_U08C-1, C-2T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-10, T-A-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C03/1.10_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębioryczy na rynku nieruchomości turystycznych
GT_1A_K04C-1, C-2T-A-4, T-W-1, T-A-3, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-A-8, T-A-10, T-A-9, T-A-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C03/1.10_W01
Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze i polityczne.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy o rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowaniach prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych
3,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu bardzo dobrym
GT_1A_C03/1.10_W02
Studen zna i rozumie specyfikę obsługi różych transakcji oraz zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfiki obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C03/1.10_U01
Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych
2,0Student nie potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dotatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dotateczny
4,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C03/1.10_K01
Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębioryczy na rynku nieruchomości turystycznych
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznie
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobry
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w sposób więcej niż dobry
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w sposób bardzo dobry

Literatura podstawowa

  1. Ewa Kucharska Stasiak, Ekonomiczny wymiar nieruchomości, PWN, Warszawa, 2017
  2. Paweł Jamróz, Patrycja Kowalczyk-Rólczyńska, Dorota Ostrowska, Ewa Spigarska, Aleksandra Staniszewska, Rynek nieruchomości w Polsce. Teoria i praktyka., Warszawa, Wolters Kluwer, 2015
  3. Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Świat nieruchomości, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2020, kwartalnik
  2. Nieruchomości, C.H. Beck, Warszawa, 2020, kwartalnik
  3. Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk - Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
  4. J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Olsztyn, 2018
  5. Patrice Derrington, Built Up: An Historical Perspective on the Contemporary Principles and Practices of Real Estate Development, Routledge, New York, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe zagadnienia dotyczace nieruchomości i rynkiu nieruchomości2
T-A-2Definicje i klasyfikacja nieruchomości oraz praw do nieruchomości2
T-A-3Rynek nieruchomości turystycznych- specyfika i systematyka2
T-A-4Popyt, podaż i ceny na rynku nieruchomości turystycznych3
T-A-5Badania i analiza rynku nieruchomości turystycznych2
T-A-6Nieruchomość turystyczna przedmiotem obrotu rynkowego2
T-A-7Uwarunkowania prawne i rynkowe obrotu nieruchomościami turystycznych2
T-A-8Obsługa transakcji na rynku nieruchomości turystycznych4
T-A-9Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi3
T-A-10Inwestowaniie w nieruchomości turystyczne2
T-A-11Zaliczenie przedmiotu1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rynek nieruchomości turystycznych - podstawowe pojęcia, specyfika i systematyka2
T-W-2Kształtowanie się popytu, podaży i cen na rynku nieruchomości turystycznych4
T-W-3Fluktuacje gospodarcze i ich wpływa na rynek nieruchomości turystycznych2
T-W-4Obrót nieruchomościami turystycznymi - specyfika2
T-W-5Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi3
T-W-6Wybrane informacje dotyczace inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2studiowanie literatury i aktów prawa15
A-A-3przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2egzamin2
A-W-3Studiowanie literatury i aktów prawnych8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C03/1.10_W01Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze i polityczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wiedzą dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych warunkujących funkcjonowanie rynku nieruchomości turystycznych
Treści programoweT-W-1Rynek nieruchomości turystycznych - podstawowe pojęcia, specyfika i systematyka
T-W-2Kształtowanie się popytu, podaży i cen na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-3Fluktuacje gospodarcze i ich wpływa na rynek nieruchomości turystycznych
T-W-4Obrót nieruchomościami turystycznymi - specyfika
T-W-6Wybrane informacje dotyczace inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-5Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-4Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P- ocena posumowująca- egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy o rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowaniach prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych
3,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie podstawy rynku nieruchomości turystycznych, jego uwarunkowania prawne, społeczne, gospodarcze ii polityczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C03/1.10_W02Studen zna i rozumie specyfikę obsługi różych transakcji oraz zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
GT_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych, w tym związanych z turystyką
GT_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące struktur i zasad funkcjonowania podmiotów gospodarczych z zakresu gospodarki turystycznej w skali mikro-, mezo- i makroekonomicznej
GT_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady funkcjonowania mechanizmu rynkowego, strukturę rynku turystycznego oraz zależności między jego podmiotami
GT_1A_W05Zna dylematy współczesnej gospodarki, w tym gospodarki turystycznej i rozumie czynniki wpływające na jej stan i zmiany
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta ze specyfiką obsługi transakcji, inwestowaniem i zarządzaniem na rynku nieruchomości turystycznych
Treści programoweT-W-4Obrót nieruchomościami turystycznymi - specyfika
T-W-6Wybrane informacje dotyczace inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-5Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
T-A-7Uwarunkowania prawne i rynkowe obrotu nieruchomościami turystycznych
T-A-8Obsługa transakcji na rynku nieruchomości turystycznych
T-A-10Inwestowaniie w nieruchomości turystyczne
T-A-9Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-4Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: P- ocena posumowująca- egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie specyfiki obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student zna i rozumie specyfiką obsługi różych transakcji, zarządzania i inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C03/1.10_U01Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
GT_1A_U04Potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w środowisku związanym z gospodarką turystyczną i poza nim
GT_1A_U08Potrafi planować i organizować indywidulaną pracę oraz współdziałać z innymi osobami w ramach realizacji prac zespołowych, także o charakterze interdyscyplinarnym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wiedzą dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych warunkujących funkcjonowanie rynku nieruchomości turystycznych
C-2Zapoznanie studenta ze specyfiką obsługi transakcji, inwestowaniem i zarządzaniem na rynku nieruchomości turystycznych
Treści programoweT-A-4Popyt, podaż i ceny na rynku nieruchomości turystycznych
T-A-3Rynek nieruchomości turystycznych- specyfika i systematyka
T-A-2Definicje i klasyfikacja nieruchomości oraz praw do nieruchomości
T-A-1Podstawowe zagadnienia dotyczace nieruchomości i rynkiu nieruchomości
T-A-5Badania i analiza rynku nieruchomości turystycznych
T-A-7Uwarunkowania prawne i rynkowe obrotu nieruchomościami turystycznych
T-A-6Nieruchomość turystyczna przedmiotem obrotu rynkowego
T-A-8Obsługa transakcji na rynku nieruchomości turystycznych
T-A-10Inwestowaniie w nieruchomości turystyczne
T-A-9Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - symulacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dotatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dotateczny
4,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dobry
5,0Student potrafi wykorzystywać wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych oraz stosować odpowiednie zasady i procedury warunkujące prawidłowe funkcjonowanie na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C03/1.10_K01Gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębioryczy na rynku nieruchomości turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wiedzą dotyczącą uwarunkowań prawnych, społecznych, gospodarczych i politycznych warunkujących funkcjonowanie rynku nieruchomości turystycznych
C-2Zapoznanie studenta ze specyfiką obsługi transakcji, inwestowaniem i zarządzaniem na rynku nieruchomości turystycznych
Treści programoweT-A-4Popyt, podaż i ceny na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-1Rynek nieruchomości turystycznych - podstawowe pojęcia, specyfika i systematyka
T-A-3Rynek nieruchomości turystycznych- specyfika i systematyka
T-W-2Kształtowanie się popytu, podaży i cen na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-3Fluktuacje gospodarcze i ich wpływa na rynek nieruchomości turystycznych
T-W-4Obrót nieruchomościami turystycznymi - specyfika
T-W-6Wybrane informacje dotyczace inwestowania na rynku nieruchomości turystycznych
T-W-5Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
T-A-2Definicje i klasyfikacja nieruchomości oraz praw do nieruchomości
T-A-1Podstawowe zagadnienia dotyczace nieruchomości i rynkiu nieruchomości
T-A-5Badania i analiza rynku nieruchomości turystycznych
T-A-7Uwarunkowania prawne i rynkowe obrotu nieruchomościami turystycznych
T-A-6Nieruchomość turystyczna przedmiotem obrotu rynkowego
T-A-8Obsługa transakcji na rynku nieruchomości turystycznych
T-A-10Inwestowaniie w nieruchomości turystyczne
T-A-9Podstawy zarządzania nieruchomościami turystycznymi
T-A-11Zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - symulacja
M-4Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności studenta
S-2Ocena podsumowująca: P - zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: P- ocena posumowująca- egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych
3,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dostatecznym
3,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu więcej niż dostatecznie
4,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w stopniu dobry
4,5Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w sposób więcej niż dobry
5,0Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy na rynku nieruchomości turystycznych w sposób bardzo dobry